Storing KPN diensten – vrijdag 20 november 2015

  • 20 november 2015
  • 614 reacties
  • 70058 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
Dinsdag 24 november - 15.00 uur: De storing is nu volledig verholpen! Mocht je nog problemen ervaren met je ITV aansluiting, adviseren we je om de tv-ontvanger te resetten. Hier vind je een link naar de instructies.   

Zondag 22 november - 16.00 uur: Onze klantenservice (telefoon, Twitter, Forum en Facebook) krijgt nog altijd veel berichten binnen over de storing, Daardoor kan het langer duren voordat je een antwoord krijgt. Wij werken uiteraard zo hard mogelijk om iedereen zo snel mogelijk antwoord te geven. Bedankt voor je begrip en geduld. 

//////////////////////////////////////

Geachte heer/mevrouw,

Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november hebben we te maken gehad met een landelijke storing op Interactieve TV. Hierdoor hebt u waarschijnlijk geen tv kunnen kijken. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

Interactieve TV doet het weer

De oorzaak van de storing lag bij een verkeerde software-instelling in onze tv-ontvangers. Uw tv-ontvanger krijgt automatisch nieuwe software bij het aanzetten van uw tv. Dit duurt maximaal 10 minuten.  

Programma’s gratis terugkijken

Hebt u uw favoriete programma gemist? Vanaf vandaag 21 november om 18.00 uur kunt u veel programma’s van vrijdag 20 en zaterdag 21 november een week lang gratis terug kijken met Programma Gemist. Zo kunt u alsnog genieten van uw favoriete programma’s op de vrijdagavond zoals The Voice of Holland of Mindmasters Live. Dit doet u eenvoudig via het tv-menu:

Menu > Programma gemist

Daarnaast krijgt u in december 3 films cadeau. Meer informatie hierover ontvangt u uiterlijk 1 december.

 

Kunt u nog geen tv-kijken?

Dan is het nodig om uw tv-ontvanger te herstarten. Dit doet u als volgt:

  1. Haal de stekker van het modem (Experia Box) en de tv-ontvanger uit het stopcontact
  2. Wacht 1 minuut en steek dan de stekker van het modem (Experia Box) in het stopcontact
  3. Als het modem volledig is opgestart (dit kan enkele minuten duren) steek de stekker van de tv-ontvanger dan weer in het stopcontact
  4. Binnen enkele minuten, na het doorvoeren van de software updates, werkt interactieve TV weer
Hebt u nog vragen?

Kijk op kpn.com/storing voor meer informatie. Stel uw vraag op ons klantenforum (kpn.com/forum), Facebook (facebook.com/kpn) of via Twitter (@KPNWebcare).

Met vriendelijke groet,
Bob Mols
Directeur Klantenservice

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Door een storing kan je momenteel problemen ervaren met televisie, internet en telefonie diensten van KPN. Onze klantenservice is door deze storing verminderd bereikbaar. Wij werken aan een oplossing. Zodra wij een update hebben over deze storing, zullen wij deze hier melden. 

22 november 2015 - 12:45, update: Er is een groep klanten waarbij door diverse omstandigheden de nieuwe software niet is geladen. Voor deze klanten wordt vannacht op afstand de Experia Box herstart. Mocht je dan ook nu nog problemen ervaren met TV mag je ook zelf de Experia Box een herstart geven.

21 november 2015 – 13.00 uur, update storing: Nog ongeveer 10.000 klanten hebben nog geen nieuwe software ontvangen. Tot die tijd kan het opstartscherm blijven hangen of kan de iTV-ontvanger blijven opstarten. Wij werken om dit binnen een uur opgelost te hebben. 

In de loop van de dag worden alle programma's van gisteren gratis aangeboden in het menu van iTV onder Programma Gemist. 

21 november 2015 – 12.05 uur, update storing: De storing die in dit topic werd vermeld is in principe verholpen. Mocht je nog problemen ervaren, dan kan je zelf een herstart van de iTV-ontvanger doen door de stekker van de ontvanger 10 seconden uit het stopcontact te halen en vervolgens de stekker weer in het stopcontact te steken. Vervolgens zal de iTV-ontvanger naar updates zoeken. Werkt dit niet, laat dan hier of op onze twitter/facebook pagina een bericht achter. 

Het is nog ontzettend druk, daarom kan het gebeuren dat je langer op een antwoord moet wachten. We hopen op jullie begrip. 

21 november 2015 – 09.00 uur, update storing: De storing met Interactieve TV is nog niet overal opgelost. De verwachte oplostijd is 12:00 uur. Dat komt omdat er per tuner software updates worden gedaan. Heb je meerdere tuners, dan kan het zijn dat ze los van elkaar weer gaan werken.. Het advies is om de tuner aan te laten staan, deze zal weer gaan werken als de nieuwe software geïnstalleerd is.

 

21 november 2015 - 00.25 uur, update storing: Het doorvoeren van de oplossing voor de storing verloopt goed. Gedurende de nacht zullen steeds meer klanten weer normaal gebruik kunnen maken van interactieve televisie. Voor een tussentijdse update kun je nog steeds bellen met 0800 – 0401. Alvast een goede nacht gewenst. 

 

20 november 2015 - 22.50 uur, update storing: De verstoring van kpn.com is verholpen. Voor de storing op interactieve televisie is een oplossing gevonden. Deze wordt nu uitgevoerd. Een eindtijd van de storing kan helaas nog niet genoemd worden. Er is een noodtelefoonnummer geopend

0800 – 0401. Via dit nummer kun je de laatste status van de storing horen.

 

20 november 2015 – 22:10 uur, update storing:  Op de storingspagina en via ons twitteraccount zullen verdere updates bekend worden gemaakt. Dit topic wordt morgen verder geüpdate.

20 november 2015 – 21:35 uur, update storing:  Er is een noodtelefoonnummer geopend 0800 – 0401. Via dit nummer kun je de laatste status van de storing horen. Ondertussen wordt hard doorgewerkt aan een oplossing voor de storing. 

20 november 2015 – 17:25 uur, update storing: De problemen rondom internet en telefonie lijken inmiddels opgelost. Deze storingen werden veroorzaak door een storing in ons netwerk. Door deze storing hebben een groot deel van onze klanten nog wel problemen met het opstarten van Interactieve televisie. Het scherm kan haperen of stilstaan. Geplande opnames worden gewoon verwerkt.

Veel klanten die getroffen zijn, proberen ons te bellen. Dit zorgt voor een slechte bereikbaarheid. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Houd kpn.com, het kpn forum, twitter en facebook in de gaten voor updates. We raden telefonisch contact opnemen met betrekking tot Interactieve televisie op dit moment af.


614 reacties

Reputatie 7
Badge +11
ItvOnline op pc/tablet/telefoon werkt wel. Daar kunt u via kijken.

Reputatie 7
Badge +13
Ik heb de V10

Rode lampje bij service brand.

Wel wifi, internet en telefonie.

Gaat dit rode lampje vanzelfd naar groen?

Idee hoe lang het gaat duren

Reputatie 7

Allart schreef op 20 nov '15 om 12:43u


20 november 2015 – 17:25 uur, update storing: De problemen rondom internet en telefonie lijken inmiddels opgelost. Deze storingen werden veroorzaak door een storing in ons netwerk. Door deze storing hebben een groot deel van onze klanten nog wel problemen met het opstarten van Interactieve televisie. Het scherm kan haperen of stilstaan. Geplande opnames worden gewoon verwerkt.

Veel klanten die getroffen zijn, proberen ons te bellen. Dit zorgt voor een slechte bereikbaarheid. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Houd kpn.com, het kpn forum, twitter en facebook in de gaten voor updates. We raden telefonisch contact opnemen met betrekking tot Interactieve televisie op dit moment af.

 


Nou forget it. Volgens mij bedoel je dat de oorzaak is gevonden. Nu iTV nog weer werkend. Want vlgs mij werkt het nog bij niemand! :(

Reputatie 7
Badge +30
Dat staat er toch?
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb hier ook nog geen TV. Maar ik heb zelf voor een oplossing gecreëerd. Ik heb mij tablet opgestart met ITV-online. En ik stream dit naar mij Chromecast. En ik heb er 2, dus ik heb het voor tijdelijk zo gedaan. Ik heb in ieder geval TV.

Verder heb ik gelezen op TotaalTV dat KPN de klanten niet gaat vergoeden van deze grote storing:

KPN gaat klanten niet vergoeden voor storing 

Reputatie 7
Badge +28
Hallo allen,

Ik heb nog weer enkele berichten samengevoegd met dit topic, kijk dus niet raar op als jouw bericht ineens hier staat in plaats van in een eigen topic, of als de volgorde wat vreemd is :)

Het herstellen van de storing gaat onvermoeibaar door. De diensten zijn op meerdere locaties al weer hersteld. Mocht het bij jou nog niet zo zijn rest er op dit moment helaas nog niets anders dan afwachten. Ik heb nog geen verwachte eindtijd.

Storing al vanaf 11:30 in lansingerland. Webtool om te checken of er een storing was in het postcode gebied geeft aan dat er niks aan de hand is? De storing duurt nu al bijna 8 uur...

Zou fijn zijn als we te horen krijgen wanneer alles weer werkt...

Reputatie 3
Badge +1
DennisDatema68 schreef op 20 nov '15 om 19:00u
Ik heb hier ook nog geen TV. Maar ik heb zelf voor een oplossing gecreëerd. Ik heb mij tablet opgestart met ITV-online. En ik stream dit naar mij Chromecast. En ik heb er 2, dus ik heb het voor tijdelijk zo gedaan. Ik heb in ieder geval TV.

Helaas - in Firefox krijg ik Silverlight niet aan de praat, Chrome ondersteunt het niet meer, en Internet Explorer crasht als ik het fullscreen wil kijken. Niet-fullscreen is eindeloos aan het bufferen...

Reputatie 7
Badge +20
RobertDoeleman schreef op 20 nov '15 om 19:11u
Storing al vanaf 11:30 in lansingerland. Webtool om te checken of er een storing was in het postcode gebied geeft aan dat er niks aan de hand is? De storing duurt nu al bijna 8 uur...

Zou fijn zijn als we te horen krijgen wanneer alles weer werkt...

 
Hier het antwoord:

Storing KPN - 20 Nov..jpg

Hier werkt de tv nog niet en ook de telefoon niet en met de sitesvan KPN ook problemen

Reputatie 7
, hier zelfs geen itvonline. Dat lijkt ook overbelast. Pc voor niks op TV aangesloten 😉 :(

Gelukkig nog Digitenne hier.

Reputatie 7
Badge +20
Zaph schreef op 20 nov '15 om 19:13u
DennisDatema68 schreef op 20 nov '15 om 19:00uIk heb hier ook nog geen TV. Maar ik heb zelf voor een oplossing gecreëerd. Ik heb mij tablet opgestart met ITV-online. En ik stream dit naar mij Chromecast. En ik heb er 2, dus ik heb het voor tijdelijk zo gedaan. Ik heb in ieder geval TV.

Helaas - in Firefox krijg ik Silverlight niet aan de praat, Chrome ondersteunt het niet meer, en Internet Explorer crasht als ik het fullscreen wil kijken. Niet-fullscreen is eindeloos aan het bufferen...

 
Kunt u het niet streamen naar uw TV? Eventueel met Chromecast? Samen met de app van ITVOnline... Bij mij werkt dit. :D

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Er wordt nog steeds aan gewerkt. Echter zou telefonie het al wel weer moeten doen.

Robin
Reputatie 7
Badge +20
PeterG schreef op 20 nov '15 om 19:16u
@DennisDatema68, hier zelfs geen itvonline. Dat lijkt ook overbelast. Pc voor niks op TV aangesloten Smiley Knipoog Smiley Verdrietig

Gelukkig nog Digitenne hier.

 
Ik heb er gelukkig geen last van. Draait al vanaf 17:00 uur. Maar heb de tablet wel aan het stroom gelaten! 😃 En... Via Chromecast!!! :D:p:D;)

Ik heb ook nog geen tv en telefoon en de sites van Kpn zijn ook onbereikbaar

Reputatie 7
Badge +28
Ik denk inderdaad dat iTV Online wat last heeft van overbelasting nu het echt avond wordt en mensen toch proberen om hun favoriete programma's te bekijken.

Als het niet lukt om iTV Online te bekijken kun je wellicht een opname plannen en het op een later moment terugkijken.

Onze websites, en de MijnKPN omgeving, zijn ook wat moeilijk bereikbaar door de storing.

Reputatie 7
Badge +20
Erik_ schreef op 20 nov '15 om 19:21u
Ik denk inderdaad dat iTV Online wat last heeft van overbelasting nu het echt avond wordt en mensen toch proberen om hun favoriete programma's te bekijken.

Als het niet lukt om iTV Online te bekijken kun je wellicht een opname plannen en het op een later moment terugkijken.

 
 Ik ben blij dat we die ITVOnline app hebben. Ik heb voor vanavond gelukkig TV. Maar ik sluit hem ook niet af. Want dan loop ik het risico dat die het niet meer doet. :D:p:D

Allart schreef op 20 nov '15 om 12:43u
Door een storing kan je momenteel problemen ervaren met televisie, internet en telefonie diensten van KPN. Onze klantenservice is door deze storing verminderd bereikbaar. Wij werken aan een oplossing. Zodra wij een update hebben over deze storing, zullen wij deze hier melden. 

20 november 2015 – 17:25 uur, update storing: De problemen rondom internet en telefonie lijken inmiddels opgelost. Deze storingen werden veroorzaak door een storing in ons netwerk. Door deze storing hebben een groot deel van onze klanten nog wel problemen met het opstarten van Interactieve televisie. Het scherm kan haperen of stilstaan. Geplande opnames worden gewoon verwerkt.

Veel klanten die getroffen zijn, proberen ons te bellen. Dit zorgt voor een slechte bereikbaarheid. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Houd kpn.com, het kpn forum, twitter en facebook in de gaten voor updates. We raden telefonisch contact opnemen met betrekking tot Interactieve televisie op dit moment af.

 
Reputatie 3
Badge +1
DennisDatema68 schreef op 20 nov '15 om 19:17uKunt u het niet streamen naar uw TV? Eventueel met Chromecast? Samen met de app van ITVOnline... Bij mij werkt dit. Smiley VrolijkDe ITVOnline app kan niet streamen naar Chromecast, en alles op mijn desktop loopt vast of wordt niet ondersteund. Daarnaast is Play ook niet aan de praat te krijgen - die blijft op het zandlopertje staan.

Het is een schande dat KPN zo lang een storing heeft en niet eens de klanten informeert. 

Eerst ga je zoeken naar de storingsoorzaak thuis, maar na enkele uren blijkt het dus buiten de deur te zijn. Op internet noch via de (mobiele) telefoon worden klanten gewaarschuwd en van advies gediend. 

KPN denk meer aan je klanten.

Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij is de verwachte eindtijd 22.00 op dit moment
Reputatie 7
Badge +30
Op internet zijn klanten wel op de hoogte gebracht. (Forum, storingspagina)
Allart schreef op 20 nov '15 om 12:43u
Door een storing kan je momenteel problemen ervaren met televisie, internet en telefonie diensten van KPN. Onze klantenservice is door deze storing verminderd bereikbaar. Wij werken aan een oplossing. Zodra wij een update hebben over deze storing, zullen wij deze hier melden. 

20 november 2015 – 17:25 uur, update storing: De problemen rondom internet en telefonie lijken inmiddels opgelost. Deze storingen werden veroorzaak door een storing in ons netwerk. Door deze storing hebben een groot deel van onze klanten nog wel problemen met het opstarten van Interactieve televisie. Het scherm kan haperen of stilstaan. Geplande opnames worden gewoon verwerkt.

Veel klanten die getroffen zijn, proberen ons te bellen. Dit zorgt voor een slechte bereikbaarheid. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Houd kpn.com, het kpn forum, twitter en facebook in de gaten voor updates. We raden telefonisch contact opnemen met betrekking tot Interactieve televisie op dit moment af.

 
Internet heeft hier wel gewoon de hele dag gewerkt maar nu is het 19:30 uur en we hebben nog steeds geen TV.

Reputatie 7
Badge +20
RobinFlikkema schreef op 20 nov '15 om 19:29u
Volgensmij is de verwachte eindtijd 22.00 op dit moment 
Oké, dan wachten we het af. Dan kijk ik tot die tijd via Chromecast ITV-Online. ;)

Het internet heeft hier wel gewoon de hele dag gewerkt maar nu is het bijna kwartvooracht uur en ik heb nog steeds geen TV

En klanten fatsoenlijk inlichten wat is dat ?

Reageer