Storing KPN diensten – vrijdag 20 november 2015

  • 20 november 2015
  • 614 reacties
  • 69610 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
Dinsdag 24 november - 15.00 uur: De storing is nu volledig verholpen! Mocht je nog problemen ervaren met je ITV aansluiting, adviseren we je om de tv-ontvanger te resetten. Hier vind je een link naar de instructies.   

Zondag 22 november - 16.00 uur: Onze klantenservice (telefoon, Twitter, Forum en Facebook) krijgt nog altijd veel berichten binnen over de storing, Daardoor kan het langer duren voordat je een antwoord krijgt. Wij werken uiteraard zo hard mogelijk om iedereen zo snel mogelijk antwoord te geven. Bedankt voor je begrip en geduld. 

//////////////////////////////////////

Geachte heer/mevrouw,

Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november hebben we te maken gehad met een landelijke storing op Interactieve TV. Hierdoor hebt u waarschijnlijk geen tv kunnen kijken. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

Interactieve TV doet het weer

De oorzaak van de storing lag bij een verkeerde software-instelling in onze tv-ontvangers. Uw tv-ontvanger krijgt automatisch nieuwe software bij het aanzetten van uw tv. Dit duurt maximaal 10 minuten.  

Programma’s gratis terugkijken

Hebt u uw favoriete programma gemist? Vanaf vandaag 21 november om 18.00 uur kunt u veel programma’s van vrijdag 20 en zaterdag 21 november een week lang gratis terug kijken met Programma Gemist. Zo kunt u alsnog genieten van uw favoriete programma’s op de vrijdagavond zoals The Voice of Holland of Mindmasters Live. Dit doet u eenvoudig via het tv-menu:

Menu > Programma gemist

Daarnaast krijgt u in december 3 films cadeau. Meer informatie hierover ontvangt u uiterlijk 1 december.

 

Kunt u nog geen tv-kijken?

Dan is het nodig om uw tv-ontvanger te herstarten. Dit doet u als volgt:

  1. Haal de stekker van het modem (Experia Box) en de tv-ontvanger uit het stopcontact
  2. Wacht 1 minuut en steek dan de stekker van het modem (Experia Box) in het stopcontact
  3. Als het modem volledig is opgestart (dit kan enkele minuten duren) steek de stekker van de tv-ontvanger dan weer in het stopcontact
  4. Binnen enkele minuten, na het doorvoeren van de software updates, werkt interactieve TV weer
Hebt u nog vragen?

Kijk op kpn.com/storing voor meer informatie. Stel uw vraag op ons klantenforum (kpn.com/forum), Facebook (facebook.com/kpn) of via Twitter (@KPNWebcare).

Met vriendelijke groet,
Bob Mols
Directeur Klantenservice

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Door een storing kan je momenteel problemen ervaren met televisie, internet en telefonie diensten van KPN. Onze klantenservice is door deze storing verminderd bereikbaar. Wij werken aan een oplossing. Zodra wij een update hebben over deze storing, zullen wij deze hier melden. 

22 november 2015 - 12:45, update: Er is een groep klanten waarbij door diverse omstandigheden de nieuwe software niet is geladen. Voor deze klanten wordt vannacht op afstand de Experia Box herstart. Mocht je dan ook nu nog problemen ervaren met TV mag je ook zelf de Experia Box een herstart geven.

21 november 2015 – 13.00 uur, update storing: Nog ongeveer 10.000 klanten hebben nog geen nieuwe software ontvangen. Tot die tijd kan het opstartscherm blijven hangen of kan de iTV-ontvanger blijven opstarten. Wij werken om dit binnen een uur opgelost te hebben. 

In de loop van de dag worden alle programma's van gisteren gratis aangeboden in het menu van iTV onder Programma Gemist. 

21 november 2015 – 12.05 uur, update storing: De storing die in dit topic werd vermeld is in principe verholpen. Mocht je nog problemen ervaren, dan kan je zelf een herstart van de iTV-ontvanger doen door de stekker van de ontvanger 10 seconden uit het stopcontact te halen en vervolgens de stekker weer in het stopcontact te steken. Vervolgens zal de iTV-ontvanger naar updates zoeken. Werkt dit niet, laat dan hier of op onze twitter/facebook pagina een bericht achter. 

Het is nog ontzettend druk, daarom kan het gebeuren dat je langer op een antwoord moet wachten. We hopen op jullie begrip. 

21 november 2015 – 09.00 uur, update storing: De storing met Interactieve TV is nog niet overal opgelost. De verwachte oplostijd is 12:00 uur. Dat komt omdat er per tuner software updates worden gedaan. Heb je meerdere tuners, dan kan het zijn dat ze los van elkaar weer gaan werken.. Het advies is om de tuner aan te laten staan, deze zal weer gaan werken als de nieuwe software geïnstalleerd is.

 

21 november 2015 - 00.25 uur, update storing: Het doorvoeren van de oplossing voor de storing verloopt goed. Gedurende de nacht zullen steeds meer klanten weer normaal gebruik kunnen maken van interactieve televisie. Voor een tussentijdse update kun je nog steeds bellen met 0800 – 0401. Alvast een goede nacht gewenst. 

 

20 november 2015 - 22.50 uur, update storing: De verstoring van kpn.com is verholpen. Voor de storing op interactieve televisie is een oplossing gevonden. Deze wordt nu uitgevoerd. Een eindtijd van de storing kan helaas nog niet genoemd worden. Er is een noodtelefoonnummer geopend

0800 – 0401. Via dit nummer kun je de laatste status van de storing horen.

 

20 november 2015 – 22:10 uur, update storing:  Op de storingspagina en via ons twitteraccount zullen verdere updates bekend worden gemaakt. Dit topic wordt morgen verder geüpdate.

20 november 2015 – 21:35 uur, update storing:  Er is een noodtelefoonnummer geopend 0800 – 0401. Via dit nummer kun je de laatste status van de storing horen. Ondertussen wordt hard doorgewerkt aan een oplossing voor de storing. 

20 november 2015 – 17:25 uur, update storing: De problemen rondom internet en telefonie lijken inmiddels opgelost. Deze storingen werden veroorzaak door een storing in ons netwerk. Door deze storing hebben een groot deel van onze klanten nog wel problemen met het opstarten van Interactieve televisie. Het scherm kan haperen of stilstaan. Geplande opnames worden gewoon verwerkt.

Veel klanten die getroffen zijn, proberen ons te bellen. Dit zorgt voor een slechte bereikbaarheid. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Houd kpn.com, het kpn forum, twitter en facebook in de gaten voor updates. We raden telefonisch contact opnemen met betrekking tot Interactieve televisie op dit moment af.


614 reacties

Reputatie 2
Badge
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag hrustanovic80,

Welkom op het forum!

Vervelend om te lezen dat je nog problemen met je tv ontvangst ervaart! Is er inmiddels al wel een nieuwe tv ontvanger naar je onderweg? Mocht dat niet het geval zijn ontvang ik graag een reactie op het privébericht dat ik je net gestuurd heb: ik help je dan verder!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reputatie 7

hrustanovic80 schreef op 27 nov '15 om 20:50u


PeterG schreef op 27 nov '15 om 19:48u


hrustanovic80 schreef op 27 nov '15 om 19:36u

TV  doet bij mij nog niet, ( 27.11.2015 ).Storing is nog niet verholpen.

 


@hrustanovic80 Check even dat je tv nog op de HDMI aansluiting ingesteld staat waar KPN inzit.

Meestal is dat HDMI 1.

Gebruik daarvoor de eigen afst.bed. van je televisietoestel. Meestal toets A/V, source of input.

 


Het gaat niet om HDMI 1 en 2. Haperend beeld op alle zenders met itv.Herstarten en resetten ook geprobeerd.Nog steeds tv storingen.Ik moet wachten op een nieuwe tv box, ( i.v.m. storingen konden ze tv box niet leveren..... ).

 


Nou, dat was uit je opmerking ábsoluut niet op te maken! En dat je al zit te wachten op een nieuwe ontvanger ook niet. Aangezien er kennelijk een nieuwe aan zit te komen kan ik hier, mijns inziens, niet echt iets bijdragen.

Reputatie 7
Badge +30
Ooh, maar dat heeft dus niets met deze storing te maken(?)

Het beste kan je, of wachten op een nieuwe box, of een even eigen topic aanmaken. Vermeld daar dan (als het kan) gegevens in qua Experiabox, ontvanger, hoe deze laatste is aangesloten en internetsnelheid

Robin
PeterG schreef op 27 nov '15 om 19:48u
hrustanovic80 schreef op 27 nov '15 om 19:36uTV  doet bij mij nog niet, ( 27.11.2015 ).Storing is nog niet verholpen.

@hrustanovic80 Check even dat je tv nog op de HDMI aansluiting ingesteld staat waar KPN inzit.

Meestal is dat HDMI 1.

Gebruik daarvoor de eigen afst.bed. van je televisietoestel. Meestal toets A/V, source of input.

 
Het gaat niet om HDMI 1 en 2. Haperend beeld op alle zenders met itv.Herstarten en resetten ook geprobeerd.Nog steeds tv storingen.Ik moet wachten op een nieuwe tv box, ( i.v.m. storingen konden ze tv box niet leveren..... ).

Reputatie 7

hrustanovic80 schreef op 27 nov '15 om 19:36u

TV  doet bij mij nog niet, ( 27.11.2015 ).Storing is nog niet verholpen.

 


 Check even dat je tv nog op de HDMI aansluiting ingesteld staat waar KPN inzit.

Meestal is dat HDMI 1.

Gebruik daarvoor de eigen afst.bed. van je televisietoestel. Meestal toets A/V, source of input.

TV  doet bij mij nog niet, ( 27.11.2015 ).Storing is nog niet verholpen.

Reputatie 7
Badge +30

hrustanovic80 schreef op 27 nov '15 om 19:34u


Allart schreef op 20 nov '15 om 12:43u

Dinsdag 24 november - 15.00 uur: De storing is nu volledig verholpen! Mocht je nog problemen ervaren met je ITV aansluiting, adviseren we je om de tv-ontvanger te resetten. Hier vind je een link naar de instructies.   

Zondag 22 november - 16.00 uur: Onze klantenservice (telefoon, Twitter, Forum en Facebook) krijgt nog altijd veel berichten binnen over de storing, Daardoor kan het langer duren voordat je een antwoord krijgt. Wij werken uiteraard zo hard mogelijk om iedereen zo snel mogelijk antwoord te geven. Bedankt voor je begrip en geduld. 

//////////////////////////////////////

Geachte heer/mevrouw,

Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november hebben we te maken gehad met een landelijke storing op Interactieve TV. Hierdoor hebt u waarschijnlijk geen tv kunnen kijken. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

Interactieve TV doet het weer

De oorzaak van de storing lag bij een verkeerde software-instelling in onze tv-ontvangers. Uw tv-ontvanger krijgt automatisch nieuwe software bij het aanzetten van uw tv. Dit duurt maximaal 10 minuten.  

Programma’s gratis terugkijken

Hebt u uw favoriete programma gemist? Vanaf vandaag 21 november om 18.00 uur kunt u veel programma’s van vrijdag 20 en zaterdag 21 november een week lang gratis terug kijken met Programma Gemist. Zo kunt u alsnog genieten van uw favoriete programma’s op de vrijdagavond zoals The Voice of Holland of Mindmasters Live. Dit doet u eenvoudig via het tv-menu:

Menu > Programma gemist

Daarnaast krijgt u in december 3 films cadeau. Meer informatie hierover ontvangt u uiterlijk 1 december.

 

Kunt u nog geen tv-kijken?

Dan is het nodig om uw tv-ontvanger te herstarten. Dit doet u als volgt:

  1. Haal de stekker van het modem (Experia Box) en de tv-ontvanger uit het stopcontact
  2. Wacht 1 minuut en steek dan de stekker van het modem (Experia Box) in het stopcontact
  3. Als het modem volledig is opgestart (dit kan enkele minuten duren) steek de stekker van de tv-ontvanger dan weer in het stopcontact
  4. Binnen enkele minuten, na het doorvoeren van de software updates, werkt interactieve TV weer
Hebt u nog vragen?

Kijk op kpn.com/storing voor meer informatie. Stel uw vraag op ons klantenforum (kpn.com/forum), Facebook (facebook.com/kpn) of via Twitter (@KPNWebcare).

Met vriendelijke groet,
Bob Mols
Directeur Klantenservice

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Door een storing kan je momenteel problemen ervaren met televisie, internet en telefonie diensten van KPN. Onze klantenservice is door deze storing verminderd bereikbaar. Wij werken aan een oplossing. Zodra wij een update hebben over deze storing, zullen wij deze hier melden. 

22 november 2015 - 12:45, update: Er is een groep klanten waarbij door diverse omstandigheden de nieuwe software niet is geladen. Voor deze klanten wordt vannacht op afstand de Experia Box herstart. Mocht je dan ook nu nog problemen ervaren met TV mag je ook zelf de Experia Box een herstart geven.

21 november 2015 – 13.00 uur, update storing: Nog ongeveer 10.000 klanten hebben nog geen nieuwe software ontvangen. Tot die tijd kan het opstartscherm blijven hangen of kan de iTV-ontvanger blijven opstarten. Wij werken om dit binnen een uur opgelost te hebben. 

In de loop van de dag worden alle programma's van gisteren gratis aangeboden in het menu van iTV onder Programma Gemist. 

21 november 2015 – 12.05 uur, update storing: De storing die in dit topic werd vermeld is in principe verholpen. Mocht je nog problemen ervaren, dan kan je zelf een herstart van de iTV-ontvanger doen door de stekker van de ontvanger 10 seconden uit het stopcontact te halen en vervolgens de stekker weer in het stopcontact te steken. Vervolgens zal de iTV-ontvanger naar updates zoeken. Werkt dit niet, laat dan hier of op onze twitter/facebook pagina een bericht achter. 

Het is nog ontzettend druk, daarom kan het gebeuren dat je langer op een antwoord moet wachten. We hopen op jullie begrip. 

21 november 2015 – 09.00 uur, update storing: De storing met Interactieve TV is nog niet overal opgelost. De verwachte oplostijd is 12:00 uur. Dat komt omdat er per tuner software updates worden gedaan. Heb je meerdere tuners, dan kan het zijn dat ze los van elkaar weer gaan werken.. Het advies is om de tuner aan te laten staan, deze zal weer gaan werken als de nieuwe software geïnstalleerd is.

21 november 2015 - 00.25 uur, update storing: Het doorvoeren van de oplossing voor de storing verloopt goed. Gedurende de nacht zullen steeds meer klanten weer normaal gebruik kunnen maken van interactieve televisie. Voor een tussentijdse update kun je nog steeds bellen met 0800 – 0401. Alvast een goede nacht gewenst. 

20 november 2015 - 22.50 uur, update storing: De verstoring van kpn.com is verholpen. Voor de storing op interactieve televisie is een oplossing gevonden. Deze wordt nu uitgevoerd. Een eindtijd van de storing kan helaas nog niet genoemd worden. Er is een noodtelefoonnummer geopend

0800 – 0401. Via dit nummer kun je de laatste status van de storing horen.

20 november 2015 – 22:10 uur, update storing:  Op de storingspagina en via ons twitteraccount zullen verdere updates bekend worden gemaakt. Dit topic wordt morgen verder geüpdate.

20 november 2015 – 21:35 uur, update storing:  Er is een noodtelefoonnummer geopend 0800 – 0401. Via dit nummer kun je de laatste status van de storing horen. Ondertussen wordt hard doorgewerkt aan een oplossing voor de storing. 

20 november 2015 – 17:25 uur, update storing: De problemen rondom internet en telefonie lijken inmiddels opgelost. Deze storingen werden veroorzaak door een storing in ons netwerk. Door deze storing hebben een groot deel van onze klanten nog wel problemen met het opstarten van Interactieve televisie. Het scherm kan haperen of stilstaan. Geplande opnames worden gewoon verwerkt.

Veel klanten die getroffen zijn, proberen ons te bellen. Dit zorgt voor een slechte bereikbaarheid. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Houd kpn.com, het kpn forum, twitter en facebook in de gaten voor updates. We raden telefonisch contact opnemen met betrekking tot Interactieve televisie op dit moment af.

 


TV doet bij nog niet.Er is dus nog niet verholpen, ( 27.11.2015 ).

 


Wat geeft je TV aan dan? Kijk je wel HDMI?

Allart schreef op 20 nov '15 om 12:43u
Dinsdag 24 november - 15.00 uur: De storing is nu volledig verholpen! Mocht je nog problemen ervaren met je ITV aansluiting, adviseren we je om de tv-ontvanger te resetten. Hier vind je een link naar de instructies.   

Zondag 22 november - 16.00 uur: Onze klantenservice (telefoon, Twitter, Forum en Facebook) krijgt nog altijd veel berichten binnen over de storing, Daardoor kan het langer duren voordat je een antwoord krijgt. Wij werken uiteraard zo hard mogelijk om iedereen zo snel mogelijk antwoord te geven. Bedankt voor je begrip en geduld. 

//////////////////////////////////////

Geachte heer/mevrouw,

Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november hebben we te maken gehad met een landelijke storing op Interactieve TV. Hierdoor hebt u waarschijnlijk geen tv kunnen kijken. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

Interactieve TV doet het weer

De oorzaak van de storing lag bij een verkeerde software-instelling in onze tv-ontvangers. Uw tv-ontvanger krijgt automatisch nieuwe software bij het aanzetten van uw tv. Dit duurt maximaal 10 minuten.  

Programma’s gratis terugkijken

Hebt u uw favoriete programma gemist? Vanaf vandaag 21 november om 18.00 uur kunt u veel programma’s van vrijdag 20 en zaterdag 21 november een week lang gratis terug kijken met Programma Gemist. Zo kunt u alsnog genieten van uw favoriete programma’s op de vrijdagavond zoals The Voice of Holland of Mindmasters Live. Dit doet u eenvoudig via het tv-menu:

Menu > Programma gemist

Daarnaast krijgt u in december 3 films cadeau. Meer informatie hierover ontvangt u uiterlijk 1 december.

 

Kunt u nog geen tv-kijken?

Dan is het nodig om uw tv-ontvanger te herstarten. Dit doet u als volgt:

  1. Haal de stekker van het modem (Experia Box) en de tv-ontvanger uit het stopcontact
  2. Wacht 1 minuut en steek dan de stekker van het modem (Experia Box) in het stopcontact
  3. Als het modem volledig is opgestart (dit kan enkele minuten duren) steek de stekker van de tv-ontvanger dan weer in het stopcontact
  4. Binnen enkele minuten, na het doorvoeren van de software updates, werkt interactieve TV weer
Hebt u nog vragen?

Kijk op kpn.com/storing voor meer informatie. Stel uw vraag op ons klantenforum (kpn.com/forum), Facebook (facebook.com/kpn) of via Twitter (@KPNWebcare).

Met vriendelijke groet,
Bob Mols
Directeur Klantenservice

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Door een storing kan je momenteel problemen ervaren met televisie, internet en telefonie diensten van KPN. Onze klantenservice is door deze storing verminderd bereikbaar. Wij werken aan een oplossing. Zodra wij een update hebben over deze storing, zullen wij deze hier melden. 

22 november 2015 - 12:45, update: Er is een groep klanten waarbij door diverse omstandigheden de nieuwe software niet is geladen. Voor deze klanten wordt vannacht op afstand de Experia Box herstart. Mocht je dan ook nu nog problemen ervaren met TV mag je ook zelf de Experia Box een herstart geven.

21 november 2015 – 13.00 uur, update storing: Nog ongeveer 10.000 klanten hebben nog geen nieuwe software ontvangen. Tot die tijd kan het opstartscherm blijven hangen of kan de iTV-ontvanger blijven opstarten. Wij werken om dit binnen een uur opgelost te hebben. 

In de loop van de dag worden alle programma's van gisteren gratis aangeboden in het menu van iTV onder Programma Gemist. 

21 november 2015 – 12.05 uur, update storing: De storing die in dit topic werd vermeld is in principe verholpen. Mocht je nog problemen ervaren, dan kan je zelf een herstart van de iTV-ontvanger doen door de stekker van de ontvanger 10 seconden uit het stopcontact te halen en vervolgens de stekker weer in het stopcontact te steken. Vervolgens zal de iTV-ontvanger naar updates zoeken. Werkt dit niet, laat dan hier of op onze twitter/facebook pagina een bericht achter. 

Het is nog ontzettend druk, daarom kan het gebeuren dat je langer op een antwoord moet wachten. We hopen op jullie begrip. 

21 november 2015 – 09.00 uur, update storing: De storing met Interactieve TV is nog niet overal opgelost. De verwachte oplostijd is 12:00 uur. Dat komt omdat er per tuner software updates worden gedaan. Heb je meerdere tuners, dan kan het zijn dat ze los van elkaar weer gaan werken.. Het advies is om de tuner aan te laten staan, deze zal weer gaan werken als de nieuwe software geïnstalleerd is.

21 november 2015 - 00.25 uur, update storing: Het doorvoeren van de oplossing voor de storing verloopt goed. Gedurende de nacht zullen steeds meer klanten weer normaal gebruik kunnen maken van interactieve televisie. Voor een tussentijdse update kun je nog steeds bellen met 0800 – 0401. Alvast een goede nacht gewenst. 

20 november 2015 - 22.50 uur, update storing: De verstoring van kpn.com is verholpen. Voor de storing op interactieve televisie is een oplossing gevonden. Deze wordt nu uitgevoerd. Een eindtijd van de storing kan helaas nog niet genoemd worden. Er is een noodtelefoonnummer geopend

0800 – 0401. Via dit nummer kun je de laatste status van de storing horen.

20 november 2015 – 22:10 uur, update storing:  Op de storingspagina en via ons twitteraccount zullen verdere updates bekend worden gemaakt. Dit topic wordt morgen verder geüpdate.

20 november 2015 – 21:35 uur, update storing:  Er is een noodtelefoonnummer geopend 0800 – 0401. Via dit nummer kun je de laatste status van de storing horen. Ondertussen wordt hard doorgewerkt aan een oplossing voor de storing. 

20 november 2015 – 17:25 uur, update storing: De problemen rondom internet en telefonie lijken inmiddels opgelost. Deze storingen werden veroorzaak door een storing in ons netwerk. Door deze storing hebben een groot deel van onze klanten nog wel problemen met het opstarten van Interactieve televisie. Het scherm kan haperen of stilstaan. Geplande opnames worden gewoon verwerkt.

Veel klanten die getroffen zijn, proberen ons te bellen. Dit zorgt voor een slechte bereikbaarheid. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Houd kpn.com, het kpn forum, twitter en facebook in de gaten voor updates. We raden telefonisch contact opnemen met betrekking tot Interactieve televisie op dit moment af.

 
TV doet bij nog niet.Er is dus nog niet verholpen, ( 27.11.2015 ).

Reputatie 7

rxschippers schreef op 27 nov '15 om 10:54u

 maar SD is wel heel belabberd en biedt slechts 480p,

http://fapivi.com/ingewikkeldetermen.html

 


. Hier in Europa is dat 576i/p. Ziggo (UPC) levert 576i bij SD. Dat is dus 1 op 1 doorgifte.

Via internet is SD wel 480p.

Reputatie 1
Full HD beeldkwaliteit wordt bepaald door het aantal pixels op je beeldscherm, en begint bij 1080 pixels in de breedte. Om de verwarring wat op te voeren zijn beeldschermverkopers begonnen met de term "HD" waarbij slechts 720 pixels in de breedte aanwezig waren. Om deze kwaliteit op je TV aan te leveren heb je uiteraard een minimale bit-rate (bit-snelheid) nodig. Voor bewegend beeld spreekt men over bijvoorbeeld 720p, waarbij de "p" voor progressive staat - alle beeldlijnen worden per frame aangeboden, of van 1080i, met de "i" van interlaced - per frame wordt slechts de helft van alle beeldlijnen aangeboden. Afijn, niets met de storing te maken, maar SD is wel heel belabberd en biedt slechts 480p, dat door de software in je TV opgeblazen wordt naar 1080p, met alle wazigheden als gevolg. E.e.a. kan je hier in eenvoudige taal lezen:

http://fapivi.com/ingewikkeldetermen.html

Reputatie 7
PeterG schreef op 26 nov '15 om 18:11u
@libo1949. Ja. HDglas is 12,5 Mb/s. De HD v.a. 701 is 9 Mb/s. Dat is, zeker op grotere schermen v.a. 32 inch, een zichtbaar verschil.

SD is 3-4 Mb/s, HD-koper (701 e.v.) is 7-8 Mb/s, (HD-Ziggo is 9 Mb/s), HD-Glas is 12-13 Mb/s.

Reputatie 7

RobinFlikkema schreef op 26 nov '15 om 18:15u


PeterG schreef op 26 nov '15 om 18:11u

@libo1949. Ja. HDglas is 14,5 Mb/s. De HD v.a. 701 is 9 Mb/s. Dat is, zeker op grotere schermen v.a. 32 inch, een zichtbaar verschil.

Toevallig net vandaag dit bericht op TotaalTV: http://www.totaaltv.nl/nieuws/21485/kpn-breidt-aantal-kwalitatief-betere-hd-zenders-niet-uit.html .

 


12,75Mbit toch?

 


Oh, ach. Ik kan het nergens vinden dus moest wel even 'gokken'. ;)

...één minuut later... Verrek. Op mijn eigen site meld ik een uur geleden 12.5 Mb/s. . .

Reputatie 7
Badge +30

PeterG schreef op 26 nov '15 om 18:11u

@libo1949. Ja. HDglas is 14,5 Mb/s. De HD v.a. 701 is 9 Mb/s. Dat is, zeker op grotere schermen v.a. 32 inch, een zichtbaar verschil.

Toevallig net vandaag dit bericht op TotaalTV: http://www.totaaltv.nl/nieuws/21485/kpn-breidt-aantal-kwalitatief-betere-hd-zenders-niet-uit.html .

 


12,75Mbit toch?

Reputatie 7
. Ja. HDglas is 12,5 Mb/s. De HD v.a. 701 is 9 Mb/s. Dat is, zeker op grotere schermen v.a. 32 inch, een zichtbaar verschil.

Toevallig net vandaag dit bericht op TotaalTV: http://www.totaaltv.nl/nieuws/21485/kpn-breidt-aantal-kwalitatief-betere-hd-zenders-niet-uit.html .

Reputatie 2
Badge
b0bbel2 schreef op 26 nov '15 om 17:22u
PeterG schreef op 26 nov '15 om 17:17uRobinFlikkema schreef op 26 nov '15 om 16:39uDe drie films zijn dan wel weer in HD, toch?

Robin Nope. SD en stereo.

 Ook SD, dus heeft glasvezelgebruiker ook niets aan... KPN had beter excuses kunnen maken en niets kunnen bieden. Dan was het goed geweest. Nu word het afgedaan als we bieden iets gratis aan, terwijl ze weten dat maar 3 van de 1,5 miljoen getroffenen er gebruik van maken.

 
Hoe werkt dit dan precies ? Ik snap dat je met glasvezel een hogere snelheid haalt. Maar is de kwaliteit van het beeld dat je uiterindelijk ziet niet afhankelijk van de tv waar je naar kijkt en de resolutie ? 

Als het zo is dat glasvezel uiteindelijk je beperkt in hoe je ergens naar kunt kijken dan mag het mijn deurtje wel voorbij gaan. Ik kan nu prima naar voetbal op uitzending gemist kijken en zie de bal duidelijk rollen. En ja mij mankeert wel iets aan de ogen.

PeterG schreef op 26 nov '15 om 17:24u
De kwaliteit van prog. gemist. staat inderdaad los van Coaxkabel, koperkabel of Glasvezel.

Via glasvezel heb je alleen een hogere internetsnelheid en betere HD (HDglas 661 t/m 670) op de Ned. publ. en comm. zenders. Nota bene tegen DEZELFDE abonnementskosten als koperklanten met hetzelfde abonnement. Dus hoezo... glas duurder? Je krijgt méér voor dezelfde prijs. Ik als koperklant gun je dat echter van harte hoor Smiley Knipoog

Glas is gewoon een andere drager. Niets meer niets minder. Heeft met kosten/prijsverschillen niets van doen. Hopelijk ben je zo wat dat betreft gerustgesteld? Smiley Vrolijk

 
Dus HDglas (661-670) heeft een betere kwaliteit dan "normaal" HD (vanaf 701)? Dat wist ik niet. Is zo'n storing toch nog ergens goed voor :-)

Reputatie 7
 De kwaliteit van prog. gemist. staat inderdaad los van Coaxkabel, koperkabel of Glasvezel. De omroepen stellen dit zo ter beschikking. Die hebben geen zin in hogere bijdragen.

Via glasvezel heb je alleen een hogere internetsnelheid en betere HD (HDglas 661 t/m 670) op de Ned. publ. en comm. zenders. Nota bene tegen DEZELFDE abonnementskosten als koperklanten met hetzelfde abonnement. Dus hoezo... glas duurder? Je krijgt méér voor dezelfde prijs. Ik als koperklant gun je dat echter van harte hoor ;)

Glas is gewoon een andere drager. Niets meer niets minder. Heeft met kosten/prijsverschillen niets van doen. Hopelijk ben je zo wat dat betreft gerustgesteld? :)

PeterG schreef op 26 nov '15 om 17:17u
RobinFlikkema schreef op 26 nov '15 om 16:39uDe drie films zijn dan wel weer in HD, toch?

Robin Nope. SD en stereo.

 
Ook SD, dus heeft glasvezelgebruiker ook niets aan... KPN had beter excuses kunnen maken en niets kunnen bieden. Dan was het goed geweest. Nu word het afgedaan als we bieden iets gratis aan, terwijl ze weten dat maar 3 van de 1,5 miljoen getroffenen er gebruik van maken.

Het gaat me niet eens om de kosten... Een herhaling kijken van Studio Sport Eredivisie is gewoon niet te doen in SD kwaliteit. Je ziet de bal gewoon niet eens... En nee, ik heb geen oog klachten, vorige maand nog laten testen. 😉 En ook nee, ik heb geen televisie van 3 meter in doorsnede. Ik krijg overigens wel €5 korting per maand van KPN omdat ik meerdere producten afneem. Gewoon abonnementen weer met €5 verhogen om terugkijken in HD en in de nabije toekomst in 4K te bieden, mar dat is een andere discussie voor een ander topic.

Dus tussen de regels door adviseer jij dus om geen glasvezel abonnement te nemen, want je betaald bij alle providers ongeveer hetzelfde geld, voor jaren 90 a 2000 beeldkwaliteit als je iets wilt terugkijken...?

Reputatie 7

RobinFlikkema schreef op 26 nov '15 om 16:39u
De drie films zijn dan wel weer in HD, toch?

Robin
 


 Nope. SD en stereo. Maar het beeld is prima.

Reputatie 7
Badge +30

SikkeHelder78 schreef op 26 nov '15 om 17:02u


b0bbel2 schreef op 26 nov '15 om 16:37u

Ik vanaf 09.00 tot en met de volgende dag 12.00 geen tv, dat is dus 27 uur. Ook geen televisie op de mobiele app. Ik weet niet of we elkaar begrijpen, maar ik persoonlijk vind het niet heel erg dat er een storing is geweest. Gebeurt met elk bedrijf en het zal zeker niet de laatste keer zijn. Alleen vind ik het jammer dat de geboden vergoeding niet iets is voor glasvezel abonnees.

 


Volgens mij snap ik je wel. Ik reageerde op wat jij een groot probleem vindt i.v.m het eventueel niet uit kunnen zenden van de noodzenders.

Voor mij persoonlijk had die hele vergoeding niet gehoeven want zoals ik al eerder heb gezegd als het de KPN geld kost zullen ze het toch ergens weer terug moeten halen. Ik zag ergens , weet niet of het klopt , dat KPN zo'n dikke 1,5 miljoen klanten heeft van interactieve tv. Ik weet niet wat het de kpn kost om ons die 3 films gratis ter beschikking te stellen maar het zal ze toch geld kosten neem ik aan i.v.m. rechten e.d. Bovendien vraag ik me af hoeveel van de 1,5 muljoen die films ook daadwerkelijk gaat kijken.

En als KPN nu ook nog onderscheid moeten maken in de diverse klanten dat is het einde helemaal zoek denk ik. En heeft iemand met het KPN compleet pakket dan ook recht op meer vergoeding dan iemand met alleen een basis abonnement.

Ik zou wel eens willen weten , ik geef toe dat ik er zelf te lui voor ben om het te lezen , wat er in de voorwaarden staat met betrekking tot dit. Moet de KPN iets ter vergoeding bieden , ik denk het niet.

 


Zodra de storing langer dan 12u duurt is een vergoeding op zijn plaats. (wettelijk geregeld)

De Internet en Telefonie storing heeft geen 12u geduurd (en is lang niet door iedereen ervaren). Hierom heb je geen recht op compensaie hiervoor.

De iTV storing is wel door iedereen ervaren en heeft meer dan 12u geduurd. De storing wordt afgerond op 1 dag. Hierom heb je recht op 1/30e (november telt 30 dagen) van je abonnementsgeld voor iTV.

In dit voorbeeld gaan we uit van het 60Mbit pakket, omdat ik dit niet per abonnement kan/ga uitrekenen. Dit voorbeeld is een voorbeeld, de kosten zullen ongetwijfeld iets anders liggen.

Alles-in-1 Standaard kost €60,- per maand

Internet en Telefonie 60/6 kost €37,50 per maand

Hier uit kan je opmaken dat iTV €22,50 kost per maand.

Je hebt dus recht op 1/30e daarvan. €22,50 / 30 = €0,75

Je hebt dus rechts op 75cent.

Echter, mag de provider zelf beslissen of dit fysiek geld is, een korting op je volgende factuur of een bonus zoals gratis films, belminuten (in het geval van mobiel), of een (tijdelijke) verhoging van je internetsnelheid.

Er van uitgaande dat ongeveer 1.6 miljoen klanten iTV afnemen, kom je op 1.2 miljoen euro aan kosten. Nu zal KPN best een beetje geld in kas hebben maar je snapt wel dat 1.2 miljoen euro best veel geld is. En uit eindelijk krijg jij maar 75cent, genoeg om een ijsje bij de Burger King te halen.

Dit alles is natuurlijk anders als er een SLA (service level agreement) is. Maar dit is niet van toepassing op de consumenten markt(?).

Robin

Reputatie 7

b0bbel2 schreef op 26 nov '15 om 16:05u
Glasvezel abonnees betalen een hogere maandelijkse premie in vergelijking met kabelabonnees.

 

 Uh, ten opzichte van?... kabel? abonnees op koper? Klopt niet. Alle abonnee's bij KPN betalen hetzelfde. Glas of koper of zelfs geen bandbreedte voor HD, dat maakt niet uit.

en... KPN is, voor televisie, GOEDKOPER dan Ziggo.


b0bbel2 schreef op 26 nov '15 om 16:05u


Ik wil toch eigenlijk eens vragen waarom terugkijken nog STEEDS niet in HD is gerealiseerd? Ik meen dat Ziggo dit al wel heeft. Graag antwoord.

Bedankt,

Bob

 


Ziggo biedt 1 week replay tv aan op een aantal zenders (lang niet allemaal). En alleen met de duurdere abonnementen met de Horizon box. Dat is inderdaad in HD. Maar bij hun is 'programma gemist' net als bij KPN in SD. En dat heeft weer met kosten te maken. Voor de programma's in HD moeten hogere rechten betaald worden.

Daarom is uitzending gemist via je pc ook in SD. Tenzij je daarop een abonnement neemt (dus €). Dan kun je wel in HD sommige programma's terugzien.

Zie ook de voorgaande reacties op je bericht.

Reputatie 2
Badge
b0bbel2 schreef op 26 nov '15 om 16:37u
Ik vanaf 09.00 tot en met de volgende dag 12.00 geen tv, dat is dus 27 uur. Ook geen televisie op de mobiele app. Ik weet niet of we elkaar begrijpen, maar ik persoonlijk vind het niet heel erg dat er een storing is geweest. Gebeurt met elk bedrijf en het zal zeker niet de laatste keer zijn. Alleen vind ik het jammer dat de geboden vergoeding niet iets is voor glasvezel abonnees.

 
Volgens mij snap ik je wel. Ik reageerde op wat jij een groot probleem vindt i.v.m het eventueel niet uit kunnen zenden van de noodzenders.

Voor mij persoonlijk had die hele vergoeding niet gehoeven want zoals ik al eerder heb gezegd als het de KPN geld kost zullen ze het toch ergens weer terug moeten halen. Ik zag ergens , weet niet of het klopt , dat KPN zo'n dikke 1,5 miljoen klanten heeft van interactieve tv. Ik weet niet wat het de kpn kost om ons die 3 films gratis ter beschikking te stellen maar het zal ze toch geld kosten neem ik aan i.v.m. rechten e.d. Bovendien vraag ik me af hoeveel van de 1,5 muljoen die films ook daadwerkelijk gaat kijken.

En als KPN nu ook nog onderscheid moeten maken in de diverse klanten dat is het einde helemaal zoek denk ik. En heeft iemand met het KPN compleet pakket dan ook recht op meer vergoeding dan iemand met alleen een basis abonnement.

Ik zou wel eens willen weten , ik geef toe dat ik er zelf te lui voor ben om het te lezen , wat er in de voorwaarden staat met betrekking tot dit. Moet de KPN iets ter vergoeding bieden , ik denk het niet.

Reputatie 7
Badge +30
De drie films zijn dan wel weer in HD, toch?

Robin

Reageer