Storing KPN diensten – vrijdag 20 november 2015

• 20 november 2015
  • 614 reacties
  • 69608 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
Dinsdag 24 november - 15.00 uur: De storing is nu volledig verholpen! Mocht je nog problemen ervaren met je ITV aansluiting, adviseren we je om de tv-ontvanger te resetten. Hier vind je een link naar de instructies.   

Zondag 22 november - 16.00 uur: Onze klantenservice (telefoon, Twitter, Forum en Facebook) krijgt nog altijd veel berichten binnen over de storing, Daardoor kan het langer duren voordat je een antwoord krijgt. Wij werken uiteraard zo hard mogelijk om iedereen zo snel mogelijk antwoord te geven. Bedankt voor je begrip en geduld. 

//////////////////////////////////////

Geachte heer/mevrouw,

Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november hebben we te maken gehad met een landelijke storing op Interactieve TV. Hierdoor hebt u waarschijnlijk geen tv kunnen kijken. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

Interactieve TV doet het weer

De oorzaak van de storing lag bij een verkeerde software-instelling in onze tv-ontvangers. Uw tv-ontvanger krijgt automatisch nieuwe software bij het aanzetten van uw tv. Dit duurt maximaal 10 minuten.  

Programma’s gratis terugkijken

Hebt u uw favoriete programma gemist? Vanaf vandaag 21 november om 18.00 uur kunt u veel programma’s van vrijdag 20 en zaterdag 21 november een week lang gratis terug kijken met Programma Gemist. Zo kunt u alsnog genieten van uw favoriete programma’s op de vrijdagavond zoals The Voice of Holland of Mindmasters Live. Dit doet u eenvoudig via het tv-menu:

Menu > Programma gemist

Daarnaast krijgt u in december 3 films cadeau. Meer informatie hierover ontvangt u uiterlijk 1 december.

Kunt u nog geen tv-kijken?

Dan is het nodig om uw tv-ontvanger te herstarten. Dit doet u als volgt:

1. Haal de stekker van het modem (Experia Box) en de tv-ontvanger uit het stopcontact
  2. Wacht 1 minuut en steek dan de stekker van het modem (Experia Box) in het stopcontact
  3. Als het modem volledig is opgestart (dit kan enkele minuten duren) steek de stekker van de tv-ontvanger dan weer in het stopcontact
  4. Binnen enkele minuten, na het doorvoeren van de software updates, werkt interactieve TV weer
Hebt u nog vragen?

Kijk op kpn.com/storing voor meer informatie. Stel uw vraag op ons klantenforum (kpn.com/forum), Facebook (facebook.com/kpn) of via Twitter (@KPNWebcare).

Met vriendelijke groet,
Bob Mols
Directeur Klantenservice

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Door een storing kan je momenteel problemen ervaren met televisie, internet en telefonie diensten van KPN. Onze klantenservice is door deze storing verminderd bereikbaar. Wij werken aan een oplossing. Zodra wij een update hebben over deze storing, zullen wij deze hier melden. 

22 november 2015 - 12:45, update: Er is een groep klanten waarbij door diverse omstandigheden de nieuwe software niet is geladen. Voor deze klanten wordt vannacht op afstand de Experia Box herstart. Mocht je dan ook nu nog problemen ervaren met TV mag je ook zelf de Experia Box een herstart geven.

21 november 2015 – 13.00 uur, update storing: Nog ongeveer 10.000 klanten hebben nog geen nieuwe software ontvangen. Tot die tijd kan het opstartscherm blijven hangen of kan de iTV-ontvanger blijven opstarten. Wij werken om dit binnen een uur opgelost te hebben. 

In de loop van de dag worden alle programma's van gisteren gratis aangeboden in het menu van iTV onder Programma Gemist. 

21 november 2015 – 12.05 uur, update storing: De storing die in dit topic werd vermeld is in principe verholpen. Mocht je nog problemen ervaren, dan kan je zelf een herstart van de iTV-ontvanger doen door de stekker van de ontvanger 10 seconden uit het stopcontact te halen en vervolgens de stekker weer in het stopcontact te steken. Vervolgens zal de iTV-ontvanger naar updates zoeken. Werkt dit niet, laat dan hier of op onze twitter/facebook pagina een bericht achter. 

Het is nog ontzettend druk, daarom kan het gebeuren dat je langer op een antwoord moet wachten. We hopen op jullie begrip. 

21 november 2015 – 09.00 uur, update storing: De storing met Interactieve TV is nog niet overal opgelost. De verwachte oplostijd is 12:00 uur. Dat komt omdat er per tuner software updates worden gedaan. Heb je meerdere tuners, dan kan het zijn dat ze los van elkaar weer gaan werken.. Het advies is om de tuner aan te laten staan, deze zal weer gaan werken als de nieuwe software geïnstalleerd is.

21 november 2015 - 00.25 uur, update storing: Het doorvoeren van de oplossing voor de storing verloopt goed. Gedurende de nacht zullen steeds meer klanten weer normaal gebruik kunnen maken van interactieve televisie. Voor een tussentijdse update kun je nog steeds bellen met 0800 – 0401. Alvast een goede nacht gewenst. 

20 november 2015 - 22.50 uur, update storing: De verstoring van kpn.com is verholpen. Voor de storing op interactieve televisie is een oplossing gevonden. Deze wordt nu uitgevoerd. Een eindtijd van de storing kan helaas nog niet genoemd worden. Er is een noodtelefoonnummer geopend

0800 – 0401. Via dit nummer kun je de laatste status van de storing horen.

20 november 2015 – 22:10 uur, update storing:  Op de storingspagina en via ons twitteraccount zullen verdere updates bekend worden gemaakt. Dit topic wordt morgen verder geüpdate.

20 november 2015 – 21:35 uur, update storing:  Er is een noodtelefoonnummer geopend 0800 – 0401. Via dit nummer kun je de laatste status van de storing horen. Ondertussen wordt hard doorgewerkt aan een oplossing voor de storing. 

20 november 2015 – 17:25 uur, update storing: De problemen rondom internet en telefonie lijken inmiddels opgelost. Deze storingen werden veroorzaak door een storing in ons netwerk. Door deze storing hebben een groot deel van onze klanten nog wel problemen met het opstarten van Interactieve televisie. Het scherm kan haperen of stilstaan. Geplande opnames worden gewoon verwerkt.

Veel klanten die getroffen zijn, proberen ons te bellen. Dit zorgt voor een slechte bereikbaarheid. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Houd kpn.com, het kpn forum, twitter en facebook in de gaten voor updates. We raden telefonisch contact opnemen met betrekking tot Interactieve televisie op dit moment af.

614 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Mensen mensen mensen. Ik begrijp echt niet waarom iedereen meldt dat zijn/haar tv/internet niet werkt. KPN heeft op dit moment een storing. Ze doen er vast alles aan om het te verhelpen. Als u een vergoeding wilt, neemt u dan ná de storing, eens contact op met KPN of dat mogelijk is. Laten ze het nou eerst maar eens oplossen. Dat lijkt mij iets belangrijker.

Ook is de klantenservice onbereikbaar. Logisch, iedwreen belt nu er naar toe. Bel vooral NIET zodat klanten met normale problemen gewoon wel contact kunnen hebben. Het melden van een storing of zoeken naar een oplossing is er nu echt niet bij als u de klantenservice belt. Dus wacht nou rustig af.
Reputatie 1
Badge
Hoi allemaal,

De storing die bij de meeste alleen betrekking had op TV heeft zegge en schrijve een hele dag geduurd.

Er wordt een gebaar gemaakt  vanuit KPN om 3 films ter compensatie aan te bieden en de eventueel gemiste programma's alsnog te kunnen bekijken. Prima toch? Had men liever 1 procent van het abonnementsgeld terug?

Ik vind de klachten hierover zo kinderachtig  en vergezocht.

Een avond zonder TV  nou en?

Ik wist helemaal niet dat je voor een avond zonder TV recht had op een compensatie.

Nu wordt er een gebaar gemaakt en weer is het niet goed.

Ik krijg al bijna een week lang mail over dit onderwerp.

Al die opwinding, alsof er niets belangrijkers is momenteel.

Ik kijk alweer vanaf Zaterdag gewoon TV ben die hele storing allang weer vergeten. Ga straks de films eens bekijken,   maar  ga nu eerst en vooral de  optie mail bij reacties op forum uitschakelen.

Mailbox vol kommentaar is namelijk storender dan een storing soms!

Groet

Karin

Reputatie 7

peelduiker schreef op 24 nov '15 om 03:57u

RobinFlikkema schreef op 23 nov '15 om 23:08u
Hoi,

Op de afstandbediening van de TV (niet de KPN afstandbediening) zit een knop die waarschijnlijk "Source" of "Input" of "AV" heet. Vaak heeft het een icoontje wat een vierkantje met een pijltje is.

Als je daar op drukt opent er een menu waar je uit HDMI e.d. kan kiezen. Waarschijnlijk wil je HDMI 1 kiezen, maar je kan als dat niet werk ook de anderen proberen.

ja hoor dank je voor je reactie ,gelukkig het werkt weer.!!!!!!!!

Mooi zo! Ik de voorzet en  kopt 'm er in. Het gaat weer lekker! 🙂 Weer veel kijkplezier ! 

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Op de afstandbediening van de TV (niet de KPN afstandbediening) zit een knop die waarschijnlijk "Source" of "Input" of "AV" heet. Vaak heeft het een icoontje wat een vierkantje met een pijltje is.

Als je daar op drukt opent er een menu waar je uit HDMI e.d. kan kiezen. Waarschijnlijk wil je HDMI 1 kiezen, maar je kan als dat niet werk ook de anderen proberen.
Reputatie 1
Ik ben al heel wat jaren abonnee bij KPN. Er is zo nu en dan wel eens een kleinigheid, maar dat is in mijn geval altijd naar tevredenheid opgelost. De storing die er nu is, is abnormaal. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Alle TV kijkers balen nu natuurlijk als een stekker, maar ik denk de KPN nog meer. Om nu gelijk de KPN de grond in te boren als zijnde een waardeloos bedrijf gaat natuurlijk veel te ver. Elke provider heeft op zijn tijd problemen met de doorgifte van het signaal. Zoals gezegd bij de KPN is het tot vandaag binnen de perken gebleven, maar nu liggen ze weer even voor;).
't Is jammer dat we een avond geen TV kunnen kijken, maar overdrijf het nu ook weer niet: de wereld is niet vergaan.

Reputatie 1
Medewerkers KPN bedankt voor jullie inzet!!

Reputatie 2
Wel wat zwart wit hoor sommige reacties op deze storing.

Niet dat ik het goed praat wat er gebeurd. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb al vanaf het begin glasvezel en dit is eigenlijk de eerste grote storing die ik mee maak. (en bij mij alleen ITV, internet bleef werken)

En ik zette net mijn kastje aan en uit, toen kreeg ik de update en alles werkte weer. Dus dat aan uit zetten zal ook wel meevallen. Ze willen waarschijnlijk niet dat er steeds meer aanvragen op de server binnenkomen.

En informatie: Tja dan moet je wel weten wat er aan de hand is. 

Persoonlijk heb ik liever dat techneuten aan de storing werken dan dat ze constant lastig gevallen worden met vragen: weet je al wat het is en hoe lang denk je nog dat het duurt voordat het weer werkt.

Die antwoorden die ze op dat moment niet toch niet weten gaan weer af van de tijd dat ze daadwerkelijk met foutzoeken bezig zijn en leiden ook erg af. (geloof me ik ben ook techneut en er is niets zo vervelend wanneer het management je constant lastig valt en je uit je concentratie haalt. En bij grote storingen worden het er steeds meer, elke management laag wil wat weten.. )

Systemen worden steeds complexer en hangen steeds meer aan elkaar, dat maakt het allemaal niet eenvoudiger om op te lossen.

Dus liever werken dan info, er stond op de site: er is een storing. Wat wil je meer weten?

En vergoeding, voor die ene avond? laat maar. 

Reputatie 7
Badge +11
 Belt u vooral niet, geen zin. Even geduld tot ze de storing opgelost hebben.

RobinFlikkema schreef op 23 nov '15 om 23:08u
Hoi,

ja hoor dank je voor je reactie ,gelukkig het werkt weer.!!!!!!!!

Reputatie 7
Badge +11
 - Kunnen we als klant een heldere uitleg krijgen wat er nu precies is misgegaan? In een taal die niet ICT-ers ook begrijpen. Wat bereiken we als klant daarmee? - En kan KPN ons vervolgens uitleggen welke maatregelen worden genomen om een herhaling van zo'n storing te voorkomen? Daar hebben we als klant toch recht op, of niet? Ik neem aan dat er procedures zijn voor software wijzigingen. Zijn deze geëvalueerd en worden ze aangepast n.a.v. deze storing? Ze kunnen wel een heel technisch verhaal opleggen, maar ze hebben natuurlijk wel maatregelen genomen om dit te vermijden, KPN wil toch ook zo weinig mogelijk storingen? - Hoe is het mogelijk dat er op zaterdag wordt gecommuniceerd dat het probleem is verholpen, terwijl dagen later nog veel klanten in de problemen zitten? Heeft KPN niet een andere definitie van wat "verholpen" betekent dan veel klanten? Het probleem was ook verholpen bij de kern, alleen het daadwerkelijk updaten van de itvontvangers ging per delen. Dat werd ook vermeldt. - Begrijpt men wel wat er in het veld gebeurt? In een aantal gevallen is de eerste installatie waarschijnlijk verzorgd door een monteur. En nu moeten klanten de apparatuur zelf opnieuw opstarten en resetten. Is dat niet teveel gevraagd? Hoe om te gaan met de toenemende complexiteit?Veel mensen is het zelf gelukt. Als het niet was gelukt stonden wij ook klaar om men te helpen bij problemen, zie bijvoorbeeld dit topic. - Blijkbaar zijn er een aantal verschillende TV-ontvangers in omloop. Waarom deze extra complexiteit en waarom geen standaardisatie? Het zal wel een kostenverhaal zijn, maar wat zijn de kosten van zo'n storing? Is er wel eens een COG (cost of ownership) berekening gedaan?Er is geen verband tussen de storing en verschillende iTV ontvangers. De ene had een andere procedure dan de andere wellicht. Maar ik verwacht toch niet dat extra hulp om deze andere type iTV ontvangers aan de praat te krijgen zoveel extra geld heeft gekost. - Is het waar dat de 3 gratis films toch al waren toegezegd, ook als er geen storing was geweest?Volgens mij niet. Men kon ook een week lang alles gratis terugkijken. Prima compensatie. - Er zijn veel klachten over de bereikbaarheid, kennis en klantvriendelijkheid van de klantenservice. Gaat men over tot de orde van de dag of komt KPN tot inzicht dat er ook op dit gebied grote verbeteringen noodzakelijk zijn?KPN Klantenservice is doorgaans goed bereikbaar. Met zo'n grote stroom aan telefoontjes kunnen zij ook niet iedereen voorzien van een goed werkende klantenservice. Waar wilt u 200 man personeel in 1 klap weg halen? - Is KPN van mening dat men, met de kennis van nu, deze storing goed heeft afgehandeld?Ik denk dat er altijd verbeterpunten zijn. Maar ik werk dan ook niet voor KPN - Hoeveel klanten hebben er opgezegd sinds deze storing?Ongetwijfeld wat. - En tot slot: begrijpt KPN wel dat men in een competitieve markt zit waar de klant bepaalt of hij klant blijft? Vast. Het is geen eenmanszaak.
Reputatie 1
hup en VROEG naar bed .morgen weer een nieuwe dag 

Reputatie 7
Dit is geen individuele storing bij jou Jamydvstel. De storing met iTV is ca. 12:30 begonnen; dat is nog geen 24 uur, eerder 9½. Uiteraard is de klantenservice onbereikbaar als alle 1,5 miljoen tv klanten van kpn gaan bellen. Want álle iTV klanten waren getroffen. Inmiddels schijnt ongeveer een derde weer tv te hebben maar 2 derde dus nog niet!!

Ik begrijp dat je boos bent, maar KPN kan er niets aan doen dat er juist nú storing is, net 7 weken na je start bij KPN. Dat heeft er dus NIETS mee te maken. Jammer dat je geen begrip kunt opbrengen dat er gewoon een storing is, niet meer, niets minder.

En of je nu één dag KPN hebt, of, zoals ik, inmiddels ruim 4 jaar... storing is storing. Ziggo had vorig jaar 2 x in 10 dagen ruim een dag storing met alle digitale zenders. Nu KPN een keertje. Swah. Haal "mensch erger je niet" uit de kast of maak eens kennis met je huisgenoten ;)

Kwisje: wat heb je liever. Zo'n lange stroomstoring of een televisiestoring? Dan weet ik het antwoord al. Ik heb m'n Digitenne uit de kast gehaald en had voor de zekerheid een Bluray gehuurd. Maar die komt morgen sowieso aan de beurt. Op zaterdag kijk ik één keer in de 14 dagen met een vriend een film. Dan even geen tv.

Ik wens je toch een prettige avond en weekend :)

Reputatie 1
RobinFlikkema schreef op 20 nov '15 om 20:07u
@rxschippers op dit moment is de oorzaak van de storing in het netwerk nog niet bekend.

Robin 
Beste Robin,

Met meer dan 25 jaar ICT-ervaring vind ik dit buitengewoon ongeloofwaardig. Dat u het niet weet, wil nog niet zeggen dat de "KPN" het niet weet. Inmiddels zijn er toch minimaal 8 uur vertreken, of zie ik dat verkeerd?

groet,

RX

Reputatie 1
Jamyvdstel schreef op 20 nov '15 om 22:27u
@PeterG

Het punt met de klanteservice is te begrijpen. ik wil echter toch gewoon een keer tewoord gestaan kunnen worden bij vragen. En niet na bijna 5 minuten aan de lijn te hebben gehangen zomaar merken dat de verbinding word verbroken.

En de storing duurt misschien maar 9,5 uur. wij hadden gisteren anders al problemen met ons tv ontvangst. Aleen maar zwart beeld en alleen geluid. Dachten al van zal morgen wel over zijn. (en ja heb allen proberen te resetten. toen dit niet werkte gedacht van "we zien het morgen wel")

Echter ben ik al ruim 5 jaar klant bij de KPN. We zijn echter pas verhuist. (Staat in de tekst Smiley Knipoog)

Digitene hebt ik niet en een dvd huren? Hier zijn geen videotheken meer in de buurt.... Mede dankzij de digitale vooruitgang van de itv.

En ja er zijn oplossing genoeg te verzinnen op dit probleem. Dit neemt nog echter niet weg wat ik al voor heen zei. Dit is gewoon letterlijk de druppel die de emmer doet overlopen. Ik heb ruim 1,5 maanden met de klantenservice en wie al niet meer overhoop gelegen om maar tv/internet te krijgen op mijn nieuwe adres. We ondervinden ook problemen met de mobiel service van uit jullie berijf en er worden steeds loze belofte gedaan van uit jullie kan.

U snapt dan ook dat ik momenteel een beetje op de kast word gejaagd door het simpel afdoen met "huur maar een dvd of doe een bord spelletje"

Het is een service die jullie leveren en via het nieuws is er niks meer te horen als "Kpn kampt met een landelijke storing" Dat had ik zelf ook nog niet bedacht...

Daarbij komt nog dat nog VOORDAT de storing opgelost is, KPN laat weten dat er GEEN vergoeding komt.
Dat hebben ze dan, zeg maar, WEL snel "opgelost"......

Ik begrijp de verontwaardiging wel! 
Signaal door een kabel sturen is kennelijk te moeilijk, tegenwoordig?

En op tal van websites meer info dan op die van KPN!

Hoe moeilijk kun je het jezelf maken als bedrijf?
Hoe klantonvriendelijk kun je zijn?

Het enige waar het nooit fout gaat is bij het incasseren van de maandfactuur.....

Kwestie van bepalen wat prioriteit heeft in je bedrijf, toch?

Reputatie 7
Badge +28
Om misverstanden te voorkomen: De 3 films van december staan hier los van. De 3 films die tot 30 november zijn te bekijken zijn een gebaar voor deze storing, omdat het helaas toch erg veel impact heeft gehad. Ik hoop dat dit het iets duidelijker maakt!

Reputatie 3
Badge +1
PatriciaBurggraaff schreef op 20 nov '15 om 20:05u
Net na de overstap hadden we een klein probleempje, binnen een half uur opgelost, maar wel excuses en een bloemetje gehad van kpn.
Leuk voor je! Ik heb na de overstap 2 weken zonder internet gezeten, maar er kon nog geen 'sorry' van af.

Net zoals jij het niet eens bent met sommige mensen zijn die mensen het ook niet eens met jou. Dat hoeft ook niet, maar laat ze gewoon zonder een oordeel te vellen...

Reputatie 2
libo1949 schreef op 21 nov '15 om 13:58u
 Bij KPN lijkt het alsof ik qua service 20 jaar terug ben: minder deskundig, veel minder vriendelijk en totaal niet proactief. De overstap viel me enorm tegen. ..Er zijn blijkbaar geen draaiboeken om zo'n enorme storing aan te pakken en als die er al zijn, begrijpt men blijkbaar niet dat adequate informatie van de klant in deze tijd absoluut noodzakelijk is en middels social media ook mogelijk is. ...In dit forum heb je ambassadeurs die proberen om deze incompetentie van KPN te vergoelijken, maar van KPN zelf hoor je niets of weinig (of zijn de ambassadeurs in dienst van KPN?)....In vind dat we, als de storing is verholpen en geëvalueerd, recht hebben op een heldere uitleg en belangrijker nog te vernemen welke maatregelen er worden getroffen om een herhaling te voorkomen.   
Heel verhaal, wat ingekort.

Ik begrijp dit onbegrip nooit zo goed.

Het is een feit dat systemen steeds complexer worden op allerlei vlakken gekoppeld en het moet ook nog beveiligd worden.

Daarnaast moet de bediening intern steeds simpeler worden en een operator moet met een klik op de knop een release kunnen uitrollen.

Liefst steeds vaker en sneller, want de klant heeft geen geduld meer. (klopt ook zie reacties)

De techniek antwoord met Agile werken enz.  Bijkomend voordeel is dat de operator goekoper is.

Tot zover de theorie, nu de praktijk:

Er gaat wat mis, ok klik klak het werkt weer, oh nee, weer mis? En nu?

Nu moeten de echte specialisten erbij komen,die zijn er ondertussen steeds minder want de operator kan toch alles?

Kortom je moet met minder specialisten een steeds complexer probleem gaan oplossen. Die problemen komen ook steeds minder voor, dus de ervaring in foutzoeken wordt ook minder.

En ja dan kan het goed misgaan, dat blijkt. Niet alleen bij KPN, maar bij alle grote bedrijven speelt dit. 

Geloof me dat er met man en macht gewerkt is, al is het alleen al om de site van de abnamro bank weer werkend te krijgen. (lag er gisteren behoorlijk lang uit)

Hier is de SLA met handen en voeten betreden en daar zal zowel de ABNAMRO als de KPN niet blij mee zijn. Dat kost iets meer als een boze klant. 

Dit is een gevolg van de nieuwe complexe en snelle wereld, waar de klant zeker ook schuldig aan is. Want de klant wil alles, het liefst gisteren en het mag niets kosten. Daardoor moeten bedrijven veel sneller reageren dan vroeger.

Iets door en door testen kan gewoon niet meer, dan maar kleine plukjes en vele stappen. Maarja soms gaat dat dan goed mis.

En de klant informeren? Ja het werkt niet? Wat verder? een SHA2 certificaat wat niet goed gaat en een handshake failure veroorzaakt?

(ik noem maar wat) 90% van de klanten heeft geen idee waar het overgaat. Dus deze info is niet echt relevant voor de klant die er verder toch niets mee kan. Ja het werkt niet.

Een goede evalutie van het probleem is natuurlijk wel noodzakelijk, maar dan vooral voor de technische dienst van de KPN.

Voorkomen is altijd beter dan genezen.

Dit is mijn eerste grote verstoring van de KPN in de vele jaren dat ik bij KPN zit. (en nee, ik werk niet bij KPN, ook nooit gedaan)

Ik kan een Chello vaag herinnneren waarbij ik na een vakantie letterlijk een week geen internet gehad heb, ja u moet uw modem ook niet uitzetten wanneer u op vakantie gaat??? 

Ik ben er niet blij mee natuurlijk, maar de wereld vergaat echt niet zonder ITV. Die ene dag kom ik echt wel door hoor.

En succes bij Ziggo, google maar eens op verstoringen bij Ziggo, krijg je nul hits geloof ik ....

Mijn ouder zitten ook bij Ziggo, bijna 90. Bij de samengang met UPC was de medewerking nul, zoek het ook maar uit.

Ik heb alles opnieuw ingesteld en op de tweede TV boven is bijna geen SBS6 te zien, want de gekozen freq is echt belabberd.

En ja ik heb een goede versterker en goede coax gebruikt. De rest is wel goed op analoog maar SBS6 is jammer. Laten de oudjes dat nu net een mooie zender vinden. (van mij mag hij weg 😉 )

Ja moet u maar een digitale box of horizon aanschaffen. Op hun leeftijd werkt dat echt niet meer.

Nogmaals succes bij Ziggo  

Ik blijf nog even bij KPN :D

(Het gras lijkt altijd groener bij de buren, maar ja wanneer je daar staat heb je weer nieuwe buren)

Voor de techneuten bij KPN, bedankt voor de inzet en succes met uitzoeken van de oorzaak. 

Reputatie 7
Badge +27
Allen, er is nog steeds een storing gaande, zoals jullie ongetwijfeld gemerkt hebben. Ook vandaag blijven we dit in de gaten houden en zullen we updates hier melden. We verplaatsen alle berichten op het forum over dit onderwerp naar dit topic, zodat het voor iedereen overzichtelijk is. 

Erik_ schreef op 22 nov '15 om 12:46u
Beste mensen,

Ik heb op dit moment geen verdere inhoudelijke informatie over de storing, wat er mis ging etc.. maar ik heb wel de volgende update. Dit is ook toegevoegd aan het eerste bericht van dit topic.

22 november 2015 - 12:45, update: Er is een groep klanten waarbij door diverse omstandigheden de nieuwe software niet is geladen. Voor deze klanten wordt vannacht op afstand de Experia Box herstart. Mocht je dan ook nu nog problemen ervaren met TV mag je ook zelf de Experia Box een herstart geven.

Ik ben gisteren (zaterdag) van 14.00 tot 22.00 uur bezig geweest om de boel weer aan de praat te krijgen. Herstarten door simpel uit en aanzetten van de TV-ontvanger en/of Experiabox bracht bij mij geen soelaas. Er werd geen nieuwe software update geinstalleerd. Door de herstart van de Experiabox zat ik zelfs weer een paar uur zonder internet! Uiteidelijk door wat dieper te speuren op de website van KPN vond ik deze instructie waarbij het mogelijk is om eerst de software van de tv-ontvanger te verwijderen: https://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/17980.  Dit blijkt de ultieme oplossing. Dus voor degenen die nu nog steeds lopen te tobben met een niet werkende tv-ontvanger, probeer dit eens. Jammer dat KPN deze link niet bovenaan de storingspagina's geplaatst heeft. Dit had een hoop frustraties gescheeld!

Reputatie 7
Badge +11
Mag ik even mijn frustratie kwijt? Waarom moet men een vergoeding hebben dat de tv niet werkt? Loopt u inkomsten mis in uw bedrijf door de TV storing? 

Reputatie 7
Badge +11
Gewoon niks doen inderdaad. Die update wordt ongetwijfeld in delen gefaseerd uitgerold en niet in 1 keer. Dus wacht u nou even af tot de update uw itvkastjes bereikt en trek niet om de minuut alle stekkers eruit /resetten etc. Grote delen van NL hebben al wel weer iTV, dus deze komt de komende uren ongetwijfeld bij U terecht.

Reputatie 7
Badge +11
 21 november 2015 – 09.00 uur, update storing: De storing met Interactieve TV is nog niet overal opgelost. De verwachte oplostijd is 12:00 uur. Dat komt omdat er per tuner software updates worden gedaan. Heb je meerdere tuners, dan kan het zijn dat ze los van elkaar weer gaan werken.. Het advies is om de tuner aan te laten staan, deze zal weer gaan werken als de nieuwe software geïnstalleerd is.

Dus gewoon aan laten staan en even afwachten. 

Reputatie 1
Badge
derchg schreef op 20 nov '15 om 21:44u
hup en VROEG naar bed .morgen weer een nieuwe dag 

Welterusten

Reputatie 1
zo nu ff een biertje :manlol:

Reputatie 1
Ik ben al jaren bij KPN en dit is de aller eerste keer dat ik een storing meemaak, dus dat gezeik vind ik persoonlijk niet terecht. Heb nooit problemen zoals ik van andere providers ooit hoor. Dus wacht deze storing gewoon af tot het opgelost is. Is dat nou zo'n ramp om één avond eens niet voor de buis te hangen??? 

Reageer