Beantwoord

Storing na ongvraagde snelheidsverhoging

  • 12 February 2019
  • 11 reacties
  • 381 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Beetje vreemd gisteren 11-2-19 vroeg in de ochtend viel bij mij de internet, tv en telefoon uit. Na telefonisch contact en diverse procedures volgens protocol bleek dat het glasvezelsignaal niet meer mijn woning binnen komt een monteur. Jammer dat de experiabox terug is gezet naar de fabrieksinstellingen want hierdoor ben ik alle instellingen kwijtgeraakt. Zou een fijne optie zijn als je de instellingen zou kunnen back-uppen.

Storing doorgezet naar de 2e lijn en daar hoorde ik dat er een snelheidsverhoging op mijn verzoek was gedaan maar dit fout is gegaan. Ik heb echter niet om een verhoging gevraagd maar dit was waarschijnlijk administratief blijven hangen na een update van mijn internetsnelheid van 80/10 naar 500/500 ongeveer 2 jaar geleden er was toen nog een verkeerde poortconfiguratie waardoor de snelheid niet boven de 100 ingesteld kon worden.

Moet zeggen dat ik keurig en netjes ben geholpen door de servicedesk, duurde alleen wat langer als verwacht.

Laat in de avond was de storing verholpen maar de download snelheid komt nu niet boven de 90Mb. Terwijl mij 100 is beloofd 😉 het lijkt er op dat ik weer op de “oude” poort zit.

Ben eigenlijk benieuwd of deze dag zonder verbinding gecrediteerd zal worden op de rekening, Als ik het formulier in wil vullen krijg ik de melding dat de storing nog niet is opgelost !!!

Vriendelijke groet,
AdV
icon

Beste antwoord door Koudhe 14 February 2019, 11:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Test je je snelheid bedraad en zonder TV aan?
Als je namelijk in de POP (glasvezelcentrale) op een EoF (ethernet over fiber, 100Mbit) poort bent gepatcht en je gaat de snelheid testen met een TV aan op een HD of HD glas kanaal, dan zal je ook niet boven de 90Mbit uit gaan komen inderdaad.
Reputatie 4
Badge +4
@Dennis-l Bedraad denk dat je anders deze snelheid niet haalt en zonder TV, er zit wel een switch tussen maar ik heb het geprobeerd met en zonder switch en de snelheid blijft dan gelijk zo rond 93. Met andere woorden de switch heeft geen invloed.

Contact gehad met KPN maar die begrijpen het ook niet helemaal vanuit hun kant staat alles goed en is het slot ingesteld op 160, al met al een vreemd verhaal of het moet in mijn computer instellingen zitten

Groet
Reputatie 6
Badge +9
Als je nu in de glasvezelcentrale bent gepatcht op een EoF (100Mbit) poort dan is 93Mbit wel goed.
Wanneer je een snelheidstest doet met de TV aan (op kanaal 661) is de snelheid dan nog lager?

Als de snelheid met TV aan ook ongeveer 93Mbit bedraagd dan zit je waarschijnlijk wel op een gigabit poort in de POP maar wordt je snelheid binnenshuis gelimiteerd tot 100Mbit.
Dat kan komen door de kabel tussen het glasvezelkastje en de Experiabox, of door de kabel tussen de Experiabox en de PC/Laptop waarmee je test, of de PC/laptop waarmee je test heeft geen gigabit netwerkkaart.
Reputatie 4
Badge +4
De snelheid met 1 TV aan blijft hetzelfde met de 2e TV erbij die via de switch loopt blijft ik ook rond de 93 dus het zal wel ergens anders aan liggen.

Mijn netwerk kaart is Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8168 PCIe Gigabit Ethernet Adapter met een snelheid van 1000 Mbps

Dank voor het meedenken ☝️
Hoi @Koudhe . Die gemiste dag wil ik uiteraard met liefde vergoeden. Ik check ook graag hoe het nu met je verbinding zit.
Ik mis nog een postcode en huisnummer in je profiel. Kun je die dáár invullen en mij een seintje geven?
Reputatie 4
Badge +4
@Erwin_ Ik heb mijn profiel aangevuld en bedankt voor de service ik heb goede ervaringen met helpdesk en de 2e lijn qua service en ondersteuning. Reageren ook snel.

Wel eens anders meegemaakt 🤐
Ik heb je een privébericht gestuurd, @Koudhe . Kun je daar op reageren. :-)
Wat de snelheid betreft vermoed ik niet dat het in de toevoer van het signaal zit. ( ik heb je privé een overzicht van de meting gestuurd)
Het feit dat die snelheid ongewijzigd blijft als je de itv's er bij aanzet versterkt dit vermoeden.
Reputatie 4
Badge +4
@Erwin_ Privé bericht gelezen en ik vind het een top service, dank daarvoor.

Wat betreft de snelheid denk ik dat ik het in mijn eigen netwerk/systeem moet gaan zoeken weet alleen nog niet goed waar maar is een leuke uirdaging. Zoals je zegt 2 maal TV aan en een switch ertussen en dan toch de 93 Mbps houden.



En zoals gezegd jullie service is top. Mijn ervaring is ook zolang jezelf normaal en respect toont voor de ander is de communicatie goed en begrip vol.

Groet,
AdV
Mijn ervaring is ook zolang jezelf normaal en respect toont voor de ander is de communicatie goed en begrip vol.


Wijze woorden. De wereld zou een mooiere plek zijn als dat bij iedereen hoog in het vaandel stond! :-)
De afspraak die we privé hebben gemaakt, heb ik gelijk verwerkt! :-)
Mocht er in de toekomst, onverhoopt weer iets zijn, weet je mij te vinden!
Reputatie 4
Badge +4
@Erwin- De "oorzaak" van het snelheids- probleem heb ik gevonden in mijn netwerk adapters was ook een Ethernet TAP-Windows Adapter V9 deze geeft na uitschakeling een duidelijk snelheids verhoging


Ik begrijp dat de adapter nodig is voor een VPN. Zo te zien is er verder niets veranderd in het netwerk. Begrijp wel dat dit met mijn VPN te maken heeft maar begrijp niet dat dit zo`n behoorlijke snelheids- verandering veroorzaakt

Het wordt nog vreemder want na opnieuw inschakelen van de adapter blijft de snelheid 151/35
Ik ben blij dat je het hebt opgelost, koudhe. Ik durf je niet te zeggen waarom die VPN de snelheid nu niet meer 'capped''. Wellicht een oude, bewaarde setting in de registry.