Beantwoord

Storing port forwarding op 4G buitengebied?

  • 26 March 2019
  • 393 reacties
  • 24245 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

393 reacties

Reputatie 2
Ik val in herhaling maar wil beklemtonen dat we druk op zoek zijn naar de oplossing. Helaas nog geen update. Zodra die er is laten we dat hier direct weten.

Knop weer omzetten, die eerder is omgezet 😉
Ik praat nu meer over de belofte ons terug te zetten op de oude instellingen. Dat jullie al drie weken naar een oplossing zoeken is duidelijk, maar we willen duidelijkheid en een goed werkende verbinding.

Wanneer kunnen we de (tijdelijke) oude situatie terug verwachten? Dit herstellen moet toch sneller te doen zijn dan dat het nu al kost tussen het moment van besluit dit te doen (en de post op het forum) en nu?
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb een update voor jullie.

Omdat het probleem dus lastig op te lossen is willen we degenen die gebruik maakten van de advancedinternet APN weer daarop terugzetten. Degenen die daar geen gebruik van maakten, en gewoon met de standaardinstellingen werkten blijven dan wel op de nieuwe basicinternet APN. Hoe we dat precies gaan doen wordt op dit moment naar gekeken. Wanneer we dit dan ook precies gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Daar komen we later deze week op terug.

Let op: deze terugzetting is tijdelijk. Ondertussen wordt er verder gewerkt aan het oplossen van het onderliggende probleem. Zodra dit is gelukt, wordt iedereen weer op basicinternet gezet.


Deze actie is zojuist uitgevoerd. Klanten die voor de migratie gebruik maakten van de advancedinternet APN zijn hier op teruggezet. Ik hoop dat jullie verbetering merken. Wij gaan ondertussen druk verder met het oplossen van het probleem en houden jullie op de hoogte.

Ik heb een update voor jullie.

Omdat het probleem dus lastig op te lossen is willen we degenen die gebruik maakten van de advancedinternet APN weer daarop terugzetten. Degenen die daar geen gebruik van maakten, en gewoon met de standaardinstellingen werkten blijven dan wel op de nieuwe basicinternet APN. Hoe we dat precies gaan doen wordt op dit moment naar gekeken. Wanneer we dit dan ook precies gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Daar komen we later deze week op terug.

Let op: deze terugzetting is tijdelijk. Ondertussen wordt er verder gewerkt aan het oplossen van het onderliggende probleem. Zodra dit is gelukt, wordt iedereen weer op basicinternet gezet.
Deze actie is zojuist uitgevoerd. Klanten die voor de migratie gebruik maakten van de advancedinternet APN zijn hier op teruggezet. Ik hoop dat jullie verbetering merken. Wij gaan ondertussen druk verder met het oplossen van het probleem en houden jullie op de hoogte.


Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar daar is (volgens mij) nog geen reactie op gekomen:

Hoe zit het met de mensen die op de default APN zaten? Ervaren die dus nog steeds problemen met het UDP/DNS verkeer en bestaan voor hen de klachten als traag internet/lange wachttijden nog?

Zo ja, is dit nog steeds niet echt een oplossing natuurlijk...
Reputatie 2
Kan het thuisfront weer bereiken over 4G 👍🏻
Reputatie 2


Ik heb een update voor jullie.

Omdat het probleem dus lastig op te lossen is willen we degenen die gebruik maakten van de advancedinternet APN weer daarop terugzetten. Degenen die daar geen gebruik van maakten, en gewoon met de standaardinstellingen werkten blijven dan wel op de nieuwe basicinternet APN. Hoe we dat precies gaan doen wordt op dit moment naar gekeken. Wanneer we dit dan ook precies gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Daar komen we later deze week op terug.

Let op: deze terugzetting is tijdelijk. Ondertussen wordt er verder gewerkt aan het oplossen van het onderliggende probleem. Zodra dit is gelukt, wordt iedereen weer op basicinternet gezet.
Deze actie is zojuist uitgevoerd. Klanten die voor de migratie gebruik maakten van de advancedinternet APN zijn hier op teruggezet. Ik hoop dat jullie verbetering merken. Wij gaan ondertussen druk verder met het oplossen van het probleem en houden jullie op de hoogte.
Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar daar is (volgens mij) nog geen reactie op gekomen:

Hoe zit het met de mensen die op de default APN zaten? Ervaren die dus nog steeds problemen met het UDP/DNS verkeer en bestaan voor hen de klachten als traag internet/lange wachttijden nog?

Zo ja, is dit nog steeds niet echt een oplossing natuurlijk...


Profiel kan je zelf instellen



Ik heb een update voor jullie.

Omdat het probleem dus lastig op te lossen is willen we degenen die gebruik maakten van de advancedinternet APN weer daarop terugzetten. Degenen die daar geen gebruik van maakten, en gewoon met de standaardinstellingen werkten blijven dan wel op de nieuwe basicinternet APN. Hoe we dat precies gaan doen wordt op dit moment naar gekeken. Wanneer we dit dan ook precies gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Daar komen we later deze week op terug.

Let op: deze terugzetting is tijdelijk. Ondertussen wordt er verder gewerkt aan het oplossen van het onderliggende probleem. Zodra dit is gelukt, wordt iedereen weer op basicinternet gezet.
Deze actie is zojuist uitgevoerd. Klanten die voor de migratie gebruik maakten van de advancedinternet APN zijn hier op teruggezet. Ik hoop dat jullie verbetering merken. Wij gaan ondertussen druk verder met het oplossen van het probleem en houden jullie op de hoogte.
Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar daar is (volgens mij) nog geen reactie op gekomen:

Hoe zit het met de mensen die op de default APN zaten? Ervaren die dus nog steeds problemen met het UDP/DNS verkeer en bestaan voor hen de klachten als traag internet/lange wachttijden nog?

Zo ja, is dit nog steeds niet echt een oplossing natuurlijk...
Profiel kan je zelf instellen


Dat is bekend bij mij en misschien de meeste gebruikers hier in deze thread. Ik ben ook erg blij dat ik (voorlopig) weer over 4G de server thuis kan bereiken. :)

Maar voor alle klanten die die kennis niet hebben is dit natuurlijk nog steeds geen acceptabele oplossing. Mijn buurman bijvoorbeeld heeft geen idee hoe dit aan te passen. Nou ga ik hem daar natuurlijk bij helpen zodra ik het weekend thuis ben, maar er zitten vast nog vele andere klanten met dit probleem.
Reputatie 2
Snelheid nog op 30/15 via modem, wel weer van buitenaf benaderbaar. Mooi laten staan zo denk.
Reputatie 2
Hier lijkt op de snelheid na weer als vanouds. Snelheid was aangegeven dat hier een cap op zat. DNS reageert weer goed. Hopen dat KPN nu eerst goed gaat testen en anders niets veranderen. Heeft toch te lang geduurd om weer werkbaar op 4G te zijn.
Reputatie 2




Ik heb een update voor jullie.

Omdat het probleem dus lastig op te lossen is willen we degenen die gebruik maakten van de advancedinternet APN weer daarop terugzetten. Degenen die daar geen gebruik van maakten, en gewoon met de standaardinstellingen werkten blijven dan wel op de nieuwe basicinternet APN. Hoe we dat precies gaan doen wordt op dit moment naar gekeken. Wanneer we dit dan ook precies gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Daar komen we later deze week op terug.

Let op: deze terugzetting is tijdelijk. Ondertussen wordt er verder gewerkt aan het oplossen van het onderliggende probleem. Zodra dit is gelukt, wordt iedereen weer op basicinternet gezet.
Deze actie is zojuist uitgevoerd. Klanten die voor de migratie gebruik maakten van de advancedinternet APN zijn hier op teruggezet. Ik hoop dat jullie verbetering merken. Wij gaan ondertussen druk verder met het oplossen van het probleem en houden jullie op de hoogte.
Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar daar is (volgens mij) nog geen reactie op gekomen:

Hoe zit het met de mensen die op de default APN zaten? Ervaren die dus nog steeds problemen met het UDP/DNS verkeer en bestaan voor hen de klachten als traag internet/lange wachttijden nog?

Zo ja, is dit nog steeds niet echt een oplossing natuurlijk...
Profiel kan je zelf instellen
Dat is bekend bij mij en misschien de meeste gebruikers hier in deze thread. Ik ben ook erg blij dat ik (voorlopig) weer over 4G de server thuis kan bereiken. :)

Maar voor alle klanten die die kennis niet hebben is dit natuurlijk nog steeds geen acceptabele oplossing. Mijn buurman bijvoorbeeld heeft geen idee hoe dit aan te passen. Nou ga ik hem daar natuurlijk bij helpen zodra ik het weekend thuis ben, maar er zitten vast nog vele andere klanten met dit probleem.


sommige zijn nooit tevreden natuurlijk





Ik heb een update voor jullie.

Omdat het probleem dus lastig op te lossen is willen we degenen die gebruik maakten van de advancedinternet APN weer daarop terugzetten. Degenen die daar geen gebruik van maakten, en gewoon met de standaardinstellingen werkten blijven dan wel op de nieuwe basicinternet APN. Hoe we dat precies gaan doen wordt op dit moment naar gekeken. Wanneer we dit dan ook precies gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Daar komen we later deze week op terug.

Let op: deze terugzetting is tijdelijk. Ondertussen wordt er verder gewerkt aan het oplossen van het onderliggende probleem. Zodra dit is gelukt, wordt iedereen weer op basicinternet gezet.
Deze actie is zojuist uitgevoerd. Klanten die voor de migratie gebruik maakten van de advancedinternet APN zijn hier op teruggezet. Ik hoop dat jullie verbetering merken. Wij gaan ondertussen druk verder met het oplossen van het probleem en houden jullie op de hoogte.
Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar daar is (volgens mij) nog geen reactie op gekomen:

Hoe zit het met de mensen die op de default APN zaten? Ervaren die dus nog steeds problemen met het UDP/DNS verkeer en bestaan voor hen de klachten als traag internet/lange wachttijden nog?

Zo ja, is dit nog steeds niet echt een oplossing natuurlijk...
Profiel kan je zelf instellen
Dat is bekend bij mij en misschien de meeste gebruikers hier in deze thread. Ik ben ook erg blij dat ik (voorlopig) weer over 4G de server thuis kan bereiken. :)

Maar voor alle klanten die die kennis niet hebben is dit natuurlijk nog steeds geen acceptabele oplossing. Mijn buurman bijvoorbeeld heeft geen idee hoe dit aan te passen. Nou ga ik hem daar natuurlijk bij helpen zodra ik het weekend thuis ben, maar er zitten vast nog vele andere klanten met dit probleem.
sommige zijn nooit tevreden natuurlijk


Dit heeft niets met niet tevreden zijn te maken, ik denk aan de medemens die nu nog met een door KPN veroorzaakt probleem zit...

Zelf kan ik prima leven met de afgeknepen snelheid en de huidige situatie met portforwarding weer actief. Op dit moment mag de oplossing jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren op zich laten wachten. 🙂
Reputatie 3
Badge

Ik heb een update voor jullie.

Omdat het probleem dus lastig op te lossen is willen we degenen die gebruik maakten van de advancedinternet APN weer daarop terugzetten. Degenen die daar geen gebruik van maakten, en gewoon met de standaardinstellingen werkten blijven dan wel op de nieuwe basicinternet APN. Hoe we dat precies gaan doen wordt op dit moment naar gekeken. Wanneer we dit dan ook precies gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Daar komen we later deze week op terug.

Let op: deze terugzetting is tijdelijk. Ondertussen wordt er verder gewerkt aan het oplossen van het onderliggende probleem. Zodra dit is gelukt, wordt iedereen weer op basicinternet gezet.
Deze actie is zojuist uitgevoerd. Klanten die voor de migratie gebruik maakten van de advancedinternet APN zijn hier op teruggezet. Ik hoop dat jullie verbetering merken. Wij gaan ondertussen druk verder met het oplossen van het probleem en houden jullie op de hoogte.


Bedankt.
Jammer van de snelheid, maar werkbaar is het belangrijkste. Laat het a.u.b. zo blijven totdat 100% zeker dat andere instelling foutloos functioneert zoals het vroeger was.

Vriendelijke groeten,
William


Ik heb een update voor jullie.

Omdat het probleem dus lastig op te lossen is willen we degenen die gebruik maakten van de advancedinternet APN weer daarop terugzetten. Degenen die daar geen gebruik van maakten, en gewoon met de standaardinstellingen werkten blijven dan wel op de nieuwe basicinternet APN. Hoe we dat precies gaan doen wordt op dit moment naar gekeken. Wanneer we dit dan ook precies gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Daar komen we later deze week op terug.

Let op: deze terugzetting is tijdelijk. Ondertussen wordt er verder gewerkt aan het oplossen van het onderliggende probleem. Zodra dit is gelukt, wordt iedereen weer op basicinternet gezet.
Deze actie is zojuist uitgevoerd. Klanten die voor de migratie gebruik maakten van de advancedinternet APN zijn hier op teruggezet. Ik hoop dat jullie verbetering merken. Wij gaan ondertussen druk verder met het oplossen van het probleem en houden jullie op de hoogte.
Bedankt.
Jammer van de snelheid, maar werkbaar is het belangrijkste. Laat het a.u.b. zo blijven totdat 100% zeker dat andere instelling foutloos functioneert zoals het vroeger was.

Vriendelijke groeten,
William


Helemaal mee eens. De werkbaarheid is weer terug, de cap is jammer 😉.
Reputatie 7
Badge +30
Hoe zit het met de mensen die op de default APN zaten? Ervaren die dus nog steeds problemen met het UDP/DNS verkeer en bestaan voor hen de klachten als traag internet/lange wachttijden nog?
Zo ja, is dit nog steeds niet echt een oplossing natuurlijk...

Ik weet het antwoord niet zeker, maar zo verliezen we 'm niet uit het oog 😉. Ik verwacht dat als deze problemen te maken hebben met de APN 'basicinternet' dat deze problemen op dit moment inderdaad niet opgelost zijn voor hen. Dat zal ik morgen navragen voor de zekerheid. Wel weet ik zeker dat ook voor jullie het terugzetten naar advancedinternet tijdelijk is en we dus onverminderd blijven zoeken naar de oorzaak van het probleem en de oplossing. Het lijkt dus inderdaad niet voor alle klanten een oplossing, maar wel voor jullie, die van de 'advancedinternet' gebruik maakten.
Sinds een paar weken werkt de APN advanced internet niet meet bij ons in het buitengebied.

Nu kunnen wij geen portforwading meer doen omdat we elke keer een ander IP krijgen die geblokeerd is.

De helpdesk kan mij niet helpen want ze zeggen dat ze het niet ondersteunen ??

Weet iemand waarom de APN advanced internet niet meer werkt ? is er een storing ?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Hier gelukkig ook weer internet zoals het hoort. Incl portforwarding.
Hopelijk blijft het zo.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @dAYFLY, welkom! Ik heb je bericht naar het lopende topic verplaatst. Je leest hier alle informatie. In het kort: we hebben de APN omgezet van advanced internet naar basicinternet. Een stukje uit de reden:

Wat betreft de 4G only oplossing hebben we deze functioneel gelijk gemaakt aan 4G/DSL en de configuratie aangescherpt (zo optimaal en veilig mogelijk). Port Forwarding is hierdoor niet meer mogelijk i.c.m. 4G only, omdat deze producten (mobiel) geen vast IP-adres kennen.

Echter hebben we begrepen dat er ook andere problemen ontstonden, waardoor we net vandaag de APN teruggezet hebben naar advanced internet, totdat we een oplossing voor het probleem hebben gevonden. Het zou dus juist vanaf vandaag wel weer moeten werken. Dit is echter tijdelijk totdat we de problemen met basicinternet opgelost hebben. Als je gebruik wilt maken van Port Forwarding, zou je over moeten gaan naar Sneller Internet Buitengebied als extra optie bij onze huidige internet(+tv) abonnementen. Mocht je daar meer informatie over willen hebben, vul dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer en laat het hier even weten, dan help ik je er graag mee.
nu de snelheid nog verhogen naar bijvoorbeeld 70/40 en dan zijn we helemaal tevreden
Badge +1
jammer ik krijg van de 10 paginas die ik opvraag 4 keer Kan deze pagina niet bereiken heb advanced profiel staan wat nu???
Badge +1
jammer ik krijg van de 10 paginas die ik opvraag 4 keer Kan deze pagina niet bereiken heb advanced profiel staan wat nu???
dan 3 keer reload en dan zie ik de pagina pas.
Reputatie 2
jammer ik krijg van de 10 paginas die ik opvraag 4 keer Kan deze pagina niet bereiken heb advanced profiel staan wat nu???

Draait hier weer als vanouds, modem ff herstarten?
Reputatie 2
nu de snelheid nog verhogen naar bijvoorbeeld 70/40 en dan zijn we helemaal tevreden

50/5 is gezien de DSL abonnementen wel netjes om te doen. Heb je dan de hybride variant , dan zal 50/5 ook mooi wezen , je hebt immers van tv kijken via KPN interactieve tv het DSL gedeelte nodig. Meer is altijd mooier via 4G, maar kan begrijpen dat er een cap opgezet wordt. 50/5 i.p.v. 30/10 is dan een mooie cap waarde lijkt mij.
Reputatie 2

nu de snelheid nog verhogen naar bijvoorbeeld 70/40 en dan zijn we helemaal tevreden50/5 is gezien de DSL abonnementen wel netjes om te doen. Heb je dan de hybride variant , dan zal 50/5 ook mooi wezen , je hebt immers van tv kijken via KPN interactieve tv het DSL gedeelte nodig. Meer is altijd mooier via 4G, maar kan begrijpen dat er een cap opgezet wordt. 50/5 i.p.v. 30/10 is dan een mooie cap waarde lijkt mij.

?? Het is nu 30/15. Enne 15 up mooi laten staan, is net genoeg.
Badge +1

jammer ik krijg van de 10 paginas die ik opvraag 4 keer Kan deze pagina niet bereiken heb advanced profiel staan wat nu???Draait hier weer als vanouds, modem ff herstarten?


idd na 4 weken draait hij weer op download

31,9
Mbps niet echt snel maar dat is het nooit geweest.


nu de snelheid nog verhogen naar bijvoorbeeld 70/40 en dan zijn we helemaal tevreden50/5 is gezien de DSL abonnementen wel netjes om te doen. Heb je dan de hybride variant , dan zal 50/5 ook mooi wezen , je hebt immers van tv kijken via KPN interactieve tv het DSL gedeelte nodig. Meer is altijd mooier via 4G, maar kan begrijpen dat er een cap opgezet wordt. 50/5 i.p.v. 30/10 is dan een mooie cap waarde lijkt mij.
?? Het is nu 30/15. Enne 15 up mooi laten staan, is net genoeg.


Hier ook liever 30/15. 5 mbit upload is echt bar weinig... Maar het lijkt dat de snelheid al vast ligt.

@Marcia_ , als een reden om advancedinternet eruit te halen noem je veiligheid. Maar wat maakt het uit als het IP publiek is voor de veiligheid? Immers heb je met de hybride oplossing nog steeds een publiek IP. Veel mensen hebben dat juist graag. :)

Waarom wordt er, om de belasting te verkleinen voor het netwerk, niet ingezet op de snelheidsbeperking als enige maatregel?