Beantwoord

Storing port forwarding op 4G buitengebied?

• 26 maart 2019
  • 381 reacties
  • 19655 keer bekeken

Toon eerste bericht

381 reacties

Reputatie 7
Badge +24
@Marcia_ @Paul_

Wij zijn 2 weken verder , is er al enig nieuws over het SIB4G ?? Het blijft angstvallig stil.

Hoi, sorry voor de late reactie. Ik heb je vorige bericht per ongeluk genegeerd zie ik.

SIB4G (in tegenstelling tot SIB) is een mobiel 4G only product, en port forwarding is normaal gesproken i.c.m. 4G only niet mogelijk, omdat deze producten (mobiel) geen vast IP-adres kennen. Daarom hebben we dat ook altijd zo gecommuniceerd in de FAQ van dat product (zie: www.kpn.com/mobielinternetsoftware dan naar de Huawei B525, dan de FAQ downloaden, FAQ 34). We hebben het dus nooit officieel ondersteund, maar je zag aan dit hele topic wel dat de praktijk wat anders eruit zag...

Dat gezegd hebbende, durf ik op dit moment niet te zeggen hoe het er in de toekomst precies uit gaat zien.

Geen idee of het verband houdt maar inmiddels is er bij sneller internet buitengebied (met de sagecom modem) ook al dagen een storing. Volgens de KPN medewerkster aan de telefoon is het 4G netwerk overbelast waardoor ik terugval op mijn ADSL snelheid.

Nee, dit heeft niets met elkaar te maken. Er loopt op dit moment een onderzoek naar de problemen die jij noemt. Het is wel iets ingewikkelder dan 'overbelasting van het 4G-netwerk', maar hier zijn de technische mensen dus druk mee bezig.
Badge +1
vandaag een rekening weer blijft de vergoeding voor 5 weken slecht internet???
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @databyte, er wordt/is geen algemene vergoeding ingericht voor de storing. Er is sprake geweest van een verminderde performance, maar geen verstoring waarbij je geen gebruik kon maken van je diensten. Ik begrijp dat dit niet is wat je wilt horen, maar dit is hoe we er op dit moment voor staan. Mocht jij toch van mening zijn dat dit niet klopt, dan hoor ik het graag. Wil je in dat geval toelichten wat 'slecht internet' is? Dan kan ik het doorzetten naar de betreffende collega's.
Badge +1
minder internet en vaak geen internet en wel een dikke rekening kpn bedankt voor de service NOT tis dat ik niet kan overstappen...….
Reputatie 2
Badge
Nu is er geen 4G meer - ik kan alleen 3G van KPN krijgen; internet is erg traag.

Reputatie 2
Badge
Na 2,5 uren is het terug naar 4G. Gelukkig

Reageer