Opnieuw connecten met verschillende IP's biedt geen oplossing. Restart van modem en router ook niet, het lijkt erop dat alle poorten dicht zitten.
Ik zit op de "advancedinternet" AP
Beste antwoord door Marcia van KPN
Bekijk origineelBeste antwoord door Marcia van KPN
Bekijk origineelIk heb een datakaart (KPN) en een Huawei 4G router. In de Huawei 4G router kan ik kiezen uit vijf profielen, waaronder:
Het is mij niet duidelijk wat de verschillen tussen deze profielen zijn. Ik gebruik de router niet in combinatie met een ADSL-aansluiting, maar als losse router. Het probleem is dat ik nu van buiten geen VPN verbinding met mijn router kan opzetten.
Waar kan ik een beschrijving van de verschillen vinden en welke instelling moet ik hebben?
Met vriendelijke groet, Henk
Admin: Samengevoegd met centraal topic
Waarom heb ik een Sagemcom 4G box gekregen, en geen Huawei? Ik zou graag wat meer controle hebben, dus de advancedinternet APN kunnen instellen.
De 4G Huawei modem wordt bij iedereen vervangen voor de Sagemcom modem welke gekoppeld wordt aan je Experiabox.
De 4G Huawei modem wordt bij iedereen vervangen voor de Sagemcom modem welke gekoppeld wordt aan je Experiabox.
Minder controle dus. Alwéér dat terug naar minder opties verhaal. Alsof iedereen met internet superdom is en geen ‘Advanced’ knopjes meer durft te zien. Vreselijke ontwikkeling, ingezet door Apple Mac. Dat er maar vooral zo veel mogelijk wit op een scherm staat, en zo min mogelijk text of configuratie-opties, want oh wee als de gebruiker zelf iets kan aanpassen, nee, dat willen we niet!
Waarom heb ik een Sagemcom 4G box gekregen, en geen Huawei? Ik zou graag wat meer controle hebben, dus de advancedinternet APN kunnen instellen.
APN aanpassen heeft geen zin in deze hybride setup, is simpelweg niet meer van toepassing door hoe dat hybride concept werkt (Multipath-TCP). Je moet in de ExperiaBox zijn, daar kun je portforwards, DMZ enz instellen.
Ook hier een setup met Buitengebied-abo en uitsluitend een Huawai-modem. Op dit modem hebben we viruele servers ingesteld én de APN aangepast naar KPN Advanced Internet. Helaas….. poorten zijn/blijven gesloten. WAN IP op het modem toont ook een ander ip-adres dan wat ik zie via whatsmyip.org.
Teruglezend, zie ik dat de port-forwarding eerste wél werkte met dit modem, dat het vorig jaar is gedisabled maar, na klachten, weer is aangezet door KPN. Dat lijkt echter voor ons modem niet het geval te zijn…. kunnen we dit oplossen?
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.