Beantwoord

Storing port forwarding op 4G buitengebied?

  • 26 March 2019
  • 393 reacties
  • 24252 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

393 reacties

Mocht je dit willen, kunnen we hier samen met jullie naar kijken. Vul dan in ieder geval je forumprofiel aan en laat het hieronder even weten.

Voor wat betreft de storingen en instabiliteit: ervaren jullie dit nog steeds? Kunnen jullie een speedtest doen op het moment dat je dit ervaart?

Beste Marcia, ik ben wel benieuwd naar de mogelijkheden.
De speedtest hieronder (via kpn.com) geeft het beste weer hoe het met de stabiliteit staat. Als die het wel doet , wordt wel gewoon de 30/15 gehaald.

Begrijp nog niet precies wat Marcia precies bedoelt. Zit niet te wachten op een nieuw abonnement waar je dan waarschijnlijk weer een jaar aan vast zit?
Ga er maar vanuit dat dit op dezelfde manier gaat als het beruchte 'verlengen' (i.p.v. een abo gewoon door laten lopen). Er gaan nieuwe voorwaarden in en je zit er dus weer voor een jaar aan vast. Was in ieder geval voor mij een reden om niet met KPN in zee te gaan (mijn T-Mobile 4GvoorThuis was altijd al maandelijks opzegbaar).


Hierbij het resultaat van een speedtest door Ookla; de verbinding is zo belabberd dat er niets valt te testen! Ik snap niet dat er bij KPN niet eerst getest wordt, voordat er voor klanten zaken worden omgegooid. Bovendien zonder enige mededeling vooraf.
Graag weer een APN profiel, die gewoon betrouwbaar en stabiel internet geeft. Dat is toch niet te veel gevraagd?
Reputatie 1
Dat is hier net zo. Komt omdat we worden omgeleid op het basis profiel, wat nooooooit gewerkt heeft. Latency problemen. Elke paar minuten ligt de verbinding er een minuut uit.

Ronduit een schandalige actie van KPN.
Nogmaals, de speedcap kan ik mee leven, maar internet wat zo instabiel is dat je geen filmpje kan kijken op Netflix, bizar dat jullie dat doen.

ik neem aan dat deze periode dan ook niet in rekening gebracht zal worden? @Marcia_
Als het probleem opgelost wordt door een gecombineerd modem en dat kan zonder contract voor een jaar, dan is dat uiteraard bespreekbaar.




Leuke screenshot die ik een keer of 10 kreeg voordat ik eindelijk het forum kon openen.
En voordat er domme vragen komen, verbinding is goed, buitenantenne is goed uitgericht.

Reputatie 1

Begrijp nog niet precies wat Marcia precies bedoelt. Zit niet te wachten op een nieuw abonnement waar je dan waarschijnlijk weer een jaar aan vast zit?Ga er maar vanuit dat dit op dezelfde manier gaat als het beruchte 'verlengen' (i.p.v. een abo gewoon door laten lopen). Er gaan nieuwe voorwaarden in en je zit er dus weer voor een jaar aan vast. Was in ieder geval voor mij een reden om niet met KPN in zee te gaan (mijn T-Mobile 4GvoorThuis was altijd al maandelijks opzegbaar).


Jammer dat dat bij T-mobile inmiddels niet meer zo is. Minimaal een jaar. 😞

Marcia, wij zijn ook benieuwd naar de mogelijkheden. Het internet is nu echt onbruikbaar.

Ik heb inmiddels mijn profiel aangevuld met mijn klantennummer en postcode.
Wie heeft er voor mij een telefoon nummer van de helpdesk?

Ik ga ze spammen totdat er een monteur langs komt. Dit is gewoon GEEN internet, ben al blij dat deze pagina na 1 minuut laadt...
Wie heeft er voor mij een telefoon nummer van de helpdesk?

Ik ga ze spammen totdat er een monteur langs komt. Dit is gewoon GEEN internet, ben al blij dat deze pagina na 1 minuut laadt...

Staat er bij jou op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ bij Koper/DSL iets anders dan 0 Mbit/s ?
Reputatie 2

Indien klanten toch gebruik willen maken van Port Forwarding, adviseren we ze de overstap te maken naar het toekomstvaste product Sneller Internet Buitengebied (4G+DSL) waar dit wel mogelijk is. Klanten kunnen hiervoor contact opnemen met KPN.



Waarschijnlijk staan dan de poorten open via de DSL verbinding, hoe moet dit dat met de 50kb up hier?

Indien klanten toch gebruik willen maken van Port Forwarding, adviseren we ze de overstap te maken naar het toekomstvaste product Sneller Internet Buitengebied (4G+DSL) waar dit wel mogelijk is. Klanten kunnen hiervoor contact opnemen met KPN.Waarschijnlijk staan dan de poorten open via de DSL verbinding, hoe moet dit dat met de 50kb up hier?

Dat vraag ik mij ook ernstig af inderdaad. Het is duidelijk dat als je vanuit huis een upload doet dat dan de snelheid wel tot ongeveer 15Mbps+0,5Mbps=15,5Mbps kan oplopen.

Maar als je ergens anders, b.v. buitenshuis op je 4G smartphone, iets van een server thuis wilt downloaden, is mij niet duidelijk of dan ook de gekombineerde snelheid bereikt wordt. Heb al genoeg haken en ogen gezien op dit forum m.b.t. hybride, dus ik zou dat eerst wel zwart op wit willen hebben.
O.a. is FTP (active mode) niet mogelijk en is, zoals al eerder gemeldt, de versnelling alleen van toepassing op TCP/IP connecties (de basis is Multipath TCP). Wat zou betekenen dat er voor moderne webbrowser protocollen die google aan het introduceren is via chrome en youtube, geen versnelling is. Die protocollen zijn namelijk gebaseerd op UDP.
Dus dit https://en.wikipedia.org/wiki/QUIC zou niet werken voor hybride.
Reputatie 2
Badge

Voor wat betreft de storingen en instabiliteit: ervaren jullie dit nog steeds?


Do bears sh*t in the woods? Dear lord, nu heb ik geen geduld meer. Apn:basicinternet WERKT NIET - het is onbetrouwbare, webpagina's niet laden, en Speedtest zegt vaak: You are not connected to the internet...

DIT IS ONACCEPTABEL... Duidelijk?

Wie heeft er voor mij een telefoon nummer van de helpdesk?

Ik ga ze spammen totdat er een monteur langs komt. Dit is gewoon GEEN internet, ben al blij dat deze pagina na 1 minuut laadt...
Staat er bij jou op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ bij Koper/DSL iets anders dan 0 Mbit/s ?

Ja hoor, 9Mbit/s. In de praktijk is dit 5M down / 600K up.

Maar ik ga geen nieuw contract afsluiten bij een bedrijf wat mijn vertrouwen heeft verloren. Eerst maar eens zien of en wanneer dit probleem door KPN wordt opgelost. Dit is niets meer en minder dan wanprestatie.
Reputatie 2
Marcia, kan je misschien nog even uitleggen waarom, net de groep die al jaren liep te sukkelen met een slechte verbinding, nu afgestraft word met wederom een langzame onstabiele verbinding waarbij alle poorten tbv het thuisfront zijn dichtgegooid?

Komt nog bij dat wij geen alternatieven hebben.



Had hier nog geen reactie op gehad trouwens.
Ik gebruik APN fastinternet, en buiten het aan een 'Private WAN adres' gerelateerde beperkingen geen problemen.

Ik heb liever 30-50 mbits downstream dan port-forwards, Wat ik wil doen, mijn NAS benaderen werkt ook via cloud dienst.

Just my two cents...

PS
Oud Nederlands gezegde: Kijk een gegeven paard niet in de mond.

Een aantal van jullie hebben al je forumprofiel ingevuld en ik zie dat jullie niet alleen onze huidige, maar ook nog onze oude propositie abonnementen afnemen. Het 'nieuwe' Sneller Internet Buitengebied, kan alleen gecombineerd worden met de huidige abonnementen. Wie van jullie een Alles-in-1 variant heeft, zal over moeten stappen. Je krijgt dan ook een nieuw 4G modem. De cap van 30 Mbit/s blijft, maar je kunt wel weer gebruik maken van Port Forwarding. Mocht je dit willen, kunnen we hier samen met jullie naar kijken. Vul dan in ieder geval je forumprofiel aan en laat het hieronder even weten.


@Marcia_ graag info over of/hoe 4G/ADSL combi. (profiel aangevuld)
Fourstack laat nu opeens zien dat "sneller Internet Buitengebied" niet beschikbaar is omdat wij meer dan 1Mbps hebben via ADSL. Dit terwijl onze koperverbinding echt niet boven de 1mbps uitkomt en zo instabiel is dat het totaal onbruikbaar is.



Voor ons is een 4G/ADSL combinatie gewoon echt geen oplossing.
Reputatie 2
Badge
En dit is wat ik zie heel vaak:


en de Speedtest app zegt:

Reputatie 1
Ik gebruik APN fastinternet, en buiten het aan een 'Private WAN adres' gerelateerde beperkingen geen problemen.

Ik heb liever 30-50 mbits downstream dan port-forwards, Wat ik wil doen, mijn NAS benaderen werkt ook via cloud dienst.

Just my two cents...

PS
Oud Nederlands gezegde: Kijk een gegeven paard niet in de mond.


ga het proberen met hetzelfde profiel. Ook wij gebruiken alleen synologys dus dat gaat prima zonder port forwarding.

gegeven paard klopt echt niet ;)
ik heb hier 7 jaar betaald voor een 40mbit verbinding met 2 tv’s, terwijl ik 7 jaar lang slechts max 7mbit met 1 tv kreeg. Buiten dat is de enige reden van 4g dat KPN wettelijk minimaal een bepaalde snelheid dient te leveren.


gegeven paard klopt echt niet ;)
ik heb hier 7 jaar betaald voor een 40mbit verbinding met 2 tv’s, terwijl ik 7 jaar lang slechts max 7mbit met 1 tv kreeg. Buiten dat is de enige reden van 4g dat KPN wettelijk minimaal een bepaalde snelheid dient te leveren.


Ieders situatie is inderdaad anders, voor mij is het een gratis extra (op de 5 euro 'sloom internet' korting na, die nu vervalt). Mijn DSLAM staat op meer dan 7 km dus niet veel over, en hier geen alternatieven, de kpn kabel is de enige optie om via een vaste verbinding internet connectie te krijgen hier.

Ik snap ieders frustratie, niks is frustrerender dan dat techniek niet werkt zoals je graag zou willen,
ook al zou de techniek het moeten kunnen.

Iemand maakt een keuze, en helaas moeten we daar mee zien te leven. Zoals vaak, kan de persoon die de keuze maakt zorgen voor een enorme impact voor een hoop mensen. Dat is vast niet de bedoeling, maar het enige wat we kunnen doen is degene op de hoogte brengen dat het een niet zo goede keuze was, en dat het hopelijk wordt aangepast.

Dus KPN bij deze:
Jullie Sneller Internet Buitengebied 4G klanten zullen allemaal blij worden als we weer publieke IP adressen krijgen en met port-forwards kunnen werken.
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen, wat een activiteit. Ik heb een hele lap tekst hier met antwoorden en reacties voor jullie :)

@A vP: Jij hebt al een abonnement uit de huidige serie, wat wil zeggen dat we zonder verdere wijzigingen in inhoud/prijs/contractstermijn de hybride vorm van Sneller Internet Buitengebied voor je kunnen aanzetten. Je krijgt dan een nieuw 4G modem thuisgestuurd. Vervolgens kunnen we dan de losse variant voor je opzeggen.

@roderijs: Voor jou geldt hetzelfde!

Mooi dat je binnenkort glasvezel krijgt, @Redwood . Dat is een hele vooruitgang. Ook jij zit al op een abonnement uit de huidige serie. Dus het is mogelijk om de hybride variant als optie aan je abonnement toe te voegen zonder dat dit voor verdere wijzigingen in inhoud/prijs/contract zorgt.

Ter algemene verduidelijking: de huidige serie aan pakketten, waarbij de hybride variant van Sneller Internet Buitengebied als optie toegevoegd kan worden, zijn de pakketten die we sinds juni 2017 aanbieden. Als je dus toen of later bij ons een Internet (eventueel met TV) abonnement hebt afgesloten zit je al in de goede serie en zijn er geen ingrijpende wijzigingen nodig om je over te zetten naar de hybride variant.

@WouterN: Jouw abonnement stamt uit 2015, wat betekent dat in jouw geval wel een wijziging naar een huidig pakket nodig is als je over wilt naar de hybride variant. Je betaalt nu €41,50 voor Internet Instap en krijgt daarop €5 lage-snelheidskorting. Bij overstap naar een pakket uit de huidige serie blijft de pakketprijs €41,50 maar komt die korting te vervallen omdat je dan met het (gratis) Sneller Internet Buitengebied erbij boven de 12 Mbit gaat uitkomen. Wat er dan nog wel veranderd is dat telefonie niet inbegrepen zit, waardoor je daar €1 voor gaat betalen en uitkomt op een totale prijs van €42,50. Je contractstermijn veranderd verder niet, dit omdat er bij deze wijziging geen actiekorting beschikbaar is.

Wat betreft het screenshot dat je plaatste, de Sneller Internet Buitengebied die daar getoond wordt is de losse variant, niet de hybride. Voor de losse variant zijn de eisen nogal aangeschroefd sinds we de hybride variant hebben. Dat verandert niets voor de mensen die het al hebben, alleen voor mensen die het nu nieuw zouden willen bestellen.



Dank ook voor alle meldingen over de instabiliteit en geen verbinding. Hier wordt op dit moment met alle aandacht naar gekeken om te kijken wat er nu precies aan de hand is zodat ze dit ook zo snel mogelijk weer kunnen oplossen.

@RolfNoot: Het staat je zeker vrij om de helpdesk te bellen, maar het heeft op dit moment niet zoveel zin om hier een monteur voor te laten komen. De problemen zijn bekend en worden onderzocht. We kunnen voor je kijken of de hybride variant een optie is. Vul in dat geval je profiel in. Als jouw abonnement van na juni 2017 is, dan veranderd er verder niets aan je contract etc... als we hybride zouden activeren.


@BonesNL: De hybride variant is geen optie voor mensen waar een vaste internetverbinding via ons niet leverbaar is. Maar, als je wel diensten van ons hebt, hoe traag het ook is, en je hebt nu de losse variant, dan kun je hybride krijgen. Voor jou kan dit dus ook. Wel stamt jouw huidige abonnement uit 2016, dus zou je over moeten naar een pakket uit de huidige serie. Het verhaal wat ik hierboven dan ook typte voor Wouter is dan ook op jou van toepassing.

Wat betreft de toevoeging van tmoesel over de upload durf ik niet direct een antwoord op te geven. Dat ga ik navragen.

De wijzigingen die hier gedaan zijn hebben niets te maken met afstraffen. Hoewel ik me kan voorstellen dat het zo voelt. Dit is gedaan voor optimalisatie van de verbinding en het verkeer, en verbetert de veiligheid van ons netwerk. Dat het wat onbedoelde bijwerkingen heeft gehad is duidelijk. Daar wordt nu aan gewerkt.


@PJP: Ook jouw abonnement stamt uit 2016, dus verwijs ik je naar het verhaal hierboven bij Wouter. Dat geldt ook voor jou als je zou willen overstappen naar de hybride variant.


Voor iedereen die, aan de hand van wat ik hierboven schreef, wil overstappen naar hybride, geef het aan. Dan gaan we daar samen mee aan de slag.
@Erik_ Mijn abonnement is met afsluiting van SIB-4G omgezet naar 'Compleet'.
Wellicht dat het nog niet verwerkt is in 'Mijn KPN'.
@Erik_

Ik heb vanochtend via de chat contact gehad met een medewerker van KPN.

Die gaf aan dat het niet mogelijk was om een hybride modem te krijgen. Ook gaf ze aan dat er op mijn verbinding geen snelheidslimiet is ingesteld.

Ik heb 2 modems, 1 voor 4G en 1 voor DSL. Ik ben in november 2017 aangesloten op het 4G netwerk.

Is het nu wel of niet mogelijk om over te stappen naar de hybride modem?
Goedemorgen, wat een activiteit. Ik heb een hele lap tekst hier met antwoorden en reacties voor jullie 🙂 @A vP: Jij hebt al een abonnement uit de huidige serie, wat wil zeggen dat we zonder verdere wijzigingen in inhoud/prijs/contractstermijn de hybride vorm van Sneller Internet Buitengebied voor je kunnen aanzetten. Je krijgt dan een nieuw 4G modem thuisgestuurd. Vervolgens kunnen we dan de losse variant voor je opzeggen. @roderijs: Voor jou geldt hetzelfde! Mooi dat je binnenkort glasvezel krijgt, @Redwood . Dat is een hele vooruitgang. Ook jij zit al op een abonnement uit de huidige serie. Dus het is mogelijk om de hybride variant als optie aan je abonnement toe te voegen zonder dat dit voor verdere wijzigingen in inhoud/prijs/contract zorgt. Ter algemene verduidelijking: de huidige serie aan pakketten, waarbij de hybride variant van Sneller Internet Buitengebied als optie toegevoegd kan worden, zijn de pakketten die we sinds juni 2017 aanbieden. Als je dus toen of later bij ons een Internet (eventueel met TV) abonnement hebt afgesloten zit je al in de goede serie en zijn er geen ingrijpende wijzigingen nodig om je over te zetten naar de hybride variant. @WouterN: Jouw abonnement stamt uit 2015, wat betekent dat in jouw geval wel een wijziging naar een huidig pakket nodig is als je over wilt naar de hybride variant. Je betaalt nu €41,50 voor Internet Instap en krijgt daarop €5 lage-snelheidskorting. Bij overstap naar een pakket uit de huidige serie blijft de pakketprijs €41,50 maar komt die korting te vervallen omdat je dan met het (gratis) Sneller Internet Buitengebied erbij boven de 12 Mbit gaat uitkomen. Wat er dan nog wel veranderd is dat telefonie niet inbegrepen zit, waardoor je daar €1 voor gaat betalen en uitkomt op een totale prijs van €42,50. Je contractstermijn veranderd verder niet, dit omdat er bij deze wijziging geen actiekorting beschikbaar is. Wat betreft het screenshot dat je plaatste, de Sneller Internet Buitengebied die daar getoond wordt is de losse variant, niet de hybride. Voor de losse variant zijn de eisen nogal aangeschroefd sinds we de hybride variant hebben. Dat verandert niets voor de mensen die het al hebben, alleen voor mensen die het nu nieuw zouden willen bestellen. Dank ook voor alle meldingen over de instabiliteit en geen verbinding. Hier wordt op dit moment met alle aandacht naar gekeken om te kijken wat er nu precies aan de hand is zodat ze dit ook zo snel mogelijk weer kunnen oplossen. @RolfNoot: Het staat je zeker vrij om de helpdesk te bellen, maar het heeft op dit moment niet zoveel zin om hier een monteur voor te laten komen. De problemen zijn bekend en worden onderzocht. We kunnen voor je kijken of de hybride variant een optie is. Vul in dat geval je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile[profiel[/url] in. Als jouw abonnement van na juni 2017 is, dan veranderd er verder niets aan je contract etc... als we hybride zouden activeren. @BonesNL: De hybride variant is geen optie voor mensen waar een vaste internetverbinding via ons niet leverbaar is. Maar, als je wel diensten van ons hebt, hoe traag het ook is, en je hebt nu de losse variant, dan kun je hybride krijgen. Voor jou kan dit dus ook. Wel stamt jouw huidige abonnement uit 2016, dus zou je over moeten naar een pakket uit de huidige serie. Het verhaal wat ik hierboven dan ook typte voor Wouter is dan ook op jou van toepassing. Wat betreft de toevoeging van tmoesel over de upload durf ik niet direct een antwoord op te geven. Dat ga ik navragen. De wijzigingen die hier gedaan zijn hebben niets te maken met afstraffen. Hoewel ik me kan voorstellen dat het zo voelt. Dit is gedaan voor optimalisatie van de verbinding en het verkeer, en verbetert de veiligheid van ons netwerk. Dat het wat onbedoelde bijwerkingen heeft gehad is duidelijk. Daar wordt nu aan gewerkt. @PJP: Ook jouw abonnement stamt uit 2016, dus verwijs ik je naar het verhaal hierboven bij Wouter. Dat geldt ook voor jou als je zou willen overstappen naar de hybride variant. Voor iedereen die, aan de hand van wat ik hierboven schreef, wil overstappen naar hybride, geef het aan. Dan gaan we daar samen mee aan de slag.



Als het inderdaad geen wijzigingen is aan de opzegtermijn wil ik graag over. Er van uitgaande dat ik dan wel weer gebruik kan maken van port forwarding.

Jullie nemen contact met mij op?
@Erik_

Maar wij willen helemaal niet de hybride variant, onze adsl verbinding is niet stabiel en heeft maar een snelheid van 1mbps. Wij willen terug naar de oude situatie, dus stabiele 4G verbinding en port forwarding mogelijk. De snelheid is van minder belang, 30mbps is meer dan prima.
Reputatie 2
Als ik hier zwart op wit kan krijgen dat de port forwarding de upload heeft van 15mb ipv de dsl snelheid , wat ik toch sterk denk, zal ik overstappen naar de combi aansluiting.

@Erik_ Ja heb een adsl abbo/lijn (was niet meer te doen ivm zeer lage snelheden en klapperende lijn), wordt niet gebruikt omdat ik hiervoor het 4g modem heb ontvangen.