Beantwoord

Storing sinds KPN monteur in wijkcentrale bezig is geweest

  • 31 July 2021
  • 53 reacties
  • 921 keer bekeken

Badge

Sinds vanmiddag 15 uur ligt er hier alles uit, internet & TV. Het groene licht van de wifi blijft branden maar internet blijft knipperen. Op de website krijgen wij de melding storing wijkcentrale.

 

De buurman had tijdens het doen van de boodschappen een monteur met een kpn bus zien staan bij de wijkcentrale vanmiddag om dezelfde tijd dat hier alles uit viel. KPN kan niemand langs sturen momenteel maar wij hebben hier nu geen tv en internet. Wat te doen? Alle hulp is welkom! 

 

Ook al denk ik zelf dat het toch echt met de wijkcentrale te maken heeft.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 1 August 2021, 11:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

53 reacties

Reputatie 7
Badge +12

@Ik_Hussel KPN heeft net bevestigd dat zij een probleem zien op de lijn en de centrale, zij kunnen dan toch niet de klant een heel weekend zonder internet en tv laten zitten? Er is vandaag een monteur daar bezig geweest en ik denk door een fout hebben wij nu helemaal niets meer.

Dat zou heel goed kunnen, maar het is nu al laat en KPN heeft volgens mij geen reguliere monteurs meer rond rijden rond dit tijdstip in het weekend. 

Badge

@Ik_Hussel En ook geen stand-by monteurs die dit vanavond of morgen overdagkunnen oppakken?

Door een fout in de centrale hebben wij nu helemaal niets meer met de kleine thuis, geen internet en geen tv.

Badge

Ik moet voor morgen en waarschijnlijk dus voor maandag ook verlof.opnemen omdat ik door deze fout niet kan thuiswerken omdat er geen internet is ?

Reputatie 7
Badge +10

@Ik_Hussel KPN heeft net bevestigd dat zij een probleem zien op de lijn en de centrale, zij kunnen dan toch niet de klant een heel weekend zonder internet en tv laten zitten? Er is vandaag een monteur daar bezig geweest en ik denk door een fout hebben wij nu helemaal niets meer.

Als dat zo is, is het wel lullig inderdaad. Fouten maken is menselijk,  als het al echt een fout is geweest, kan, maar weten we nu niet zeker. Vervelende is, consumenten/kleinzakelijke monteurs werken niet 24/7.

Ma/vr 8 tot 20:45

Za 8 tot 16:45

 

24/7 monteurs zijn er wel, maar die komen alleen hun bed uit voor grote betalende klanten/bedrijven waar het echt niet plat kan liggen.

Reputatie 7
Badge +12

Ik moet voor morgen en waarschijnlijk dus voor maandag ook verlof.opnemen omdat ik door deze fout niet kan thuiswerken omdat er geen internet is ?

Zoals onder al mijn berichten staat reageer ik op persoonlijke titel, ik werk niet in Boskoop en kan wel gissen maar dat heeft geen zin. Wel weet ik dat @Maja_ heeft gezegd dat er een ticket bij de technische dienst ligt en dat er geen nieuwe ticket kan worden aangemaakt tot hun dit hebben opgepakt. Dus het antwoord is ja, helaas zal je zonder internet zitten en kan er geen spoed monteur besteld worden.
Zoals ik eerder aangaf en @DennisA78 net ook komen deze niet hun bed/bank/gezelschap uit voor consumenten of voor zeer grote storingen waar veel klanten door geraakt zijn. 

Reputatie 7
Badge +20

Voor mij is het vanaf afstand niet precies te zien wat de monteur vanmiddag heeft gedaan, wel klinkt het plausibel dat er op dat moment iets mis is gegaan waardoor jullie nu zonder zitten :slight_frown:  Dit is uiteraard absoluut niet jullie schuld @Samantha Verheijen, maar ondanks dat hebben we hiervoor géén monteurs beschikbaar in het weekend.

Een monteur die naar de centrale toe gaat is ook een storingsmonteur, jullie hadden dus de juiste monteur te pakken in eerste instantie. 

Mocht het zo zijn dat jullie niet de enige blijken te zijn er er meer meldingen binnenkomen wat wijst op een grotere storing dan verandert dat mogelijk de zaken, maar voor individuele aansluitingen staat er geen monteurs stand-by, hoe vervelend dat ook is.

Heeft iemand in jullie huishouden een mobiel nummer bij KPN of Telfort? Zo ja, zou je die dan in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik daar een flinke databundel op zetten waarmee je alsnog online bent!

Badge

@Maja_  Hoe kunnen wij alsnog online zijn zonder internet ?? En dan alsnog de tv aan krijgen??

 

Wij hebben helaas geen kpn of telfort.

Badge

Wij wachten maandag het telefoontje af en hopen dat de monteur naar de Centrale kan rijden

Reputatie 7
Badge +10

@Maja_  Hoe kunnen wij alsnog online zijn zonder internet ?? En dan alsnog de tv aan krijgen??

 

Wij hebben helaas geen kpn of telfort.

Je mobiel als hotspot gebruiken met databundel die je dan had kunnen krijgen als je mobiele abonnement ook bij KPN of Telfort had gezeten.

Nu kan tv kijken via de KPN itv site of app ook wel, op mobiel, tablet, laptop, maar dat gaat dan van je eigen databundel af.

Reputatie 7
Badge +20

Jammer :frowning2:

Als ik extra data aan  jullie nummers toe had kunnen voegen, hadden jullie een hotspot kunnen maken van jullie mobiel en daarmee kunnen verbinden om op die manier ook met een laptop en/of tablet weer internet (via 4G)te hebben. Op die manier had je kunnen werken en zouden jullie naar iTV online kunnen kijken zonder dat jullie gewone mobiele databundel er door heen zou vliegen.

Hebben jullie wellicht goed contact met de buren en is hun wifinetwerk bij jullie in huis ook vindbaar? Zo ja dan zou je aan de buren kunnen vragen of jullie tijdelijk voor nood daar op de wifi mogen, deze tip heeft menig andere klant door een storing heen geholpen!

Badge

Dat zou denk ik alleen op mobiel kunnen want de ipad en laptop gaan niet aan zonder internet, toch.? @DennisA78 

Badge

We zullen morgen eens de buren proberen, en hopen dat dit maandag wordt opgelost door de monteur

Badge

De WiFi van de buren is helaas te ver. Ik snap dat er geen stand-by monteur op zaterdagavond laat gestuurd aan worden maar zaterdagmiddag hebben wij rond 15 uur al gebeld en nu heb je de gehele zondag overdag nog beschikbaar aangezien alles 24/7 open is in 2021? 

Ik vind dit ontzettend jammer

Reputatie 7
Badge +24

Op zaterdag en zondag gebeurt er bij KPN gewoon niks hoor...

Reputatie 7
Badge +20

Heel jammer van de buren @Samantha Verheijen :slight_frown:

Op zondag werken er geen monteurs, het maakt niet uit op welke dag je daarvoor belt, ze zijn er gewoon niet. Dat jullie gisteren te horen kregen dat er op zijn vroegst op dinsdag een monteur beschikbaar zou zijn, houdt in dat de monteursplanning voor de maandag al vol zat omdat de monteurs in jullie regio morgen dus al druk zijn met het oplossen van storingen van andere klanten. Vanuit de storingsbon die nu open staat, zullen jullie op z'n vroegst morgen worden gebeld en daarna zal er zeer waarschijnlijk opnieuw een monteursafspraak worden gemaakt waarbij de kans bestaat dat de dinsdag inmiddels ook al vol is gepland, omdat er in tussentijd uiteraard weer andere mensen hebben gebeld waarbij ook een monteur nodig is. 

Dit proces valt niet te bespoedigen en we kunnen jullie geen voorrang geven op alle andere klanten die óók zonder diensten zitten te wachten tot een monteur de problemen oplost. Het is nu echt even een kwestie van wachten op de technische dienst!

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat er gisteren een monteur met jullie aansluiting bezig is geweest die de lijn weer hersteld heeft @Samantha Verheijen, is alles ook echt weer helemaal in orde nu met de verbinding?

Badge

Goedemiddag, na een aantal maanden lijkt zich weer exact hetzelfde probleem.zich voor te doen 😞 wederom compleet uit de lucht met internet en tv en weer een probleem bij de wijkcentrale?? Helaas geen mogelijkheid meer om naar de wijkcentrale te rijden vanmiddag? Postcode 2771, Boskoop

Reputatie 7
Badge +8

@Samantha Verheijen Dan lijkt het mij toch handig om KPN te bellen op 0800-0402. Ze kunnen dan de lijn doormeten en indien nodig een monteur inplannen.

Hopelijk duurt het dit keer minder lang als vorige keer.

Badge

@Samantha VerheijenDan lijkt het mij toch handig om KPN te bellen op 0800-0402. Ze kunnen dan de lijn doormeten en indien nodig een monteur inplannen.

Hopelijk duurt het dit keer minder lang als vorige keer.

Al meerdere malen gedaan vandaag (5x) de een geeft aan het is wijk probleem.en de ander zegt een individueel probleem. Monteur ingepland voor morgenochtend en nu krijgen we net opeens een SMS dat de afspraak is geannuleerd omdat het wel een grote verstoring blijkt?? Geen touw aan vast te knopen meer. Net opnieuw gebeld, werd in de wacht gezet maar na 20 minuten wachtem kwam er niemand meer terug 

Reputatie 7
Badge +8

@Samantha VerheijenDan lijkt het mij toch handig om KPN te bellen op 0800-0402. Ze kunnen dan de lijn doormeten en indien nodig een monteur inplannen.

Hopelijk duurt het dit keer minder lang als vorige keer.

Al meerdere malen gedaan vandaag (5x) de een geeft aan het is wijk probleem.en de ander zegt een individueel probleem. Monteur ingepland voor morgenochtend en nu krijgen we net opeens een SMS dat de afspraak is geannuleerd omdat het wel een grote verstoring blijkt?? Geen touw aan vast te knopen meer. Net opnieuw gebeld, werd in de wacht gezet maar na 20 minuten wachtem kwam er niemand meer terug 

Vervelend. Maar laten we maar hopen dat je snel weer internet hebt.

Reputatie 7
Badge +20

Ai @Samantha Verheijen, balen dit :slight_frown:

Ik zie inderdaad dat de monteur geannuleerd is, zonder dat me echt duidelijk wordt waarom. Ook zie ik dat je hier vanmorgen al een collega over gesproken hebt, die de technische dienst heeft gevraagd om dit eens goed te bekijken. Dit zullen we even af moeten wachten ben ik bang :slight_frown:

Badge

Wij krijgen dit toegestuurd, is dus niks aan gedaan vanaf vrijdag 12.00 uur ? Kabel is geraakt en lijkt mij nog niet gerepareerd?

Reputatie 7
Badge +20

Hmm dit ziet er inderdaad niet ok uit @Samantha Verheijen :slight_frown:

Ik snap nu wel waarom de monteursafspraak voor bij jou thuis geannuleerd is, dit moet door een grondploeg worden hersteld. Om graafwerkzaamheden uit te mogen voeren moeten we eerst toestemming hebben van onder andere de gemeente, en de grondeigenaar als dat niet de gemeente is. Het kan soms even duren voordat dat rond is, hopelijk kunnen de herstelwerkzaamheden snel starten!

Badge

Hmm dit ziet er inderdaad niet ok uit @Samantha Verheijen :slight_frown:

Ik snap nu wel waarom de monteursafspraak voor bij jou thuis geannuleerd is, dit moet door een grondploeg worden hersteld. Om graafwerkzaamheden uit te mogen voeren moeten we eerst toestemming hebben van onder andere de gemeente, en de grondeigenaar als dat niet de gemeente is. Het kan soms even duren voordat dat rond is, hopelijk kunnen de herstelwerkzaamheden snel starten!

kan dit dan niet met spoed herstelt worden in het weekend? Klant (wij) zitten nu al sinds vrijdagmiddag zonder diensten

Reputatie 7
Badge +24

6 maanden geleden werkten er geen monteurs op zondag. Ik denk dat da nu nog zo is. Bovendien is het pokkeweer.