[Storing] wat doe je als het internet (WiFi) niet werkt?

• 16 augustus 2016
  • 0 reacties
  • 13844 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
Er is weinig zo vervelend als een storing, waardoor je -al is het maar tijdelijk- geen gebruik kunt maken van onze diensten. Natuurlijk doen we ons uiterste best om zulke storingen tot een minimum te beperken en stellen we alles in het werk om ze zo snel mogelijk te verhelpen. In dit bericht leggen wij uit wat je kan doen bij een storing met je internet.

Is er een actuele storing?
Heb je problemen met internet, doet je modem het niet of werkt je WiFi niet goed? Kijk dan eerst of er een algemene storing is of een storing in jouw buurt. Op deze pagina vind je een overzicht van de actuele internet storingen.

Hoe kan ik de Experiabox resetten?
Als je internet van KPN hebt, krijg je gratis een modem (router) van ons. Met deze zogenaamde Experiabox kan je van het internet gebruik maken. Doet je internet het niet en heb je al geprobeerd de stroom 10 seconden van het modem te halen, dan wil een reset van de Experiabox vaak helpen. Bedenk wel dat een reset alle oude instellingen teniet doet.

Hoe verander ik het wachtwoord van mijn WiFi?
Het lijkt wel of alle apparaten tegenwoordig met WiFi werken, draadloos internet is dan ook een van de meest gebruikte internetverbindingen. Na de eerste keer WiFi gebruiken is het slim om je wachtwoord of naam van je WiFi verbinding te wijzigen, dit doe je door in te loggen op je Experiabox. Dit is ook handig als je het wachtwoord bent vergeten.

Hoe verander ik het kanaal van mijn WiFi verbinding?
Soms komt het voor dat je WiFi verbinding niet optimaal werkt, bijvoorbeeld als de WiFi van de buren jouw internet verstoord of de omstandigheden in jouw huis geen optimale draadloze verbinding toelaten. Vaak kan je hier iets aan doen door het WiFi kanaal van je draadloze internetverbinding te veranderen.

Hoe kan ik de snelheid van mijn WiFi verbeteren?
Het veranderen van je kanaal werkt goed als je WiFi snelheid niet optimaal is, daarnaast hebben wij ook een handige servicetool om de snelheid van je draadloze internetverbinding te verbeteren.

Hoe los ik een storing met de draadloze verbindingsset op?
Wil je wel overal internetten, maar geen kabels door het huis? Een draadloze verbindingsset biedt uitkomst. In sommige gevallen kan er storing optreden met deze verbinding, daarom hebben wij enkele stappen op een rij gezet om een storing met de draadloze verbindingsset te verhelpen.

Hoe los ik een storing met bekabeld internet op?
Hoewel bekabeld internet een stabiele verbinding oplevert, kan hier ook storing optreden. Met behulp van de servicetool los je storing met bekabeld internet eenvoudig op.

0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer