[Storing] Wegvallende wifiverbinding op de V10 [Opgelost]

Toon eerste bericht

1835 reacties

Typisch weer een KPN aanpak. leuk dat KPN inziet, na geleur van KPN melders, dat het aan de firmware ligt. Wat ik niet snap waarom uitrol bij enkel 100000 gebruikers. wat is de samenstelling van deze populatie ? wordt er niet meer intern kpn getest voordat er een release wordt uitgerold. hoelang gaat dat duren, de kerst komt eraan, dit geeft mij als abonnee geen goed gevoel. mijn advies:rol de firmware back door een algemene release. daarnaast, heb ik als abonnee ook formeel melding gemaakt van deze issue . waarom zit ik dat niet bij die lucky 1000000...... mijn abbo loopt bijna af, toch maar overwegen om bij kpn weg te gaan.
Reputatie 1
Maar hier nog
V1.01.00T03.2
ook na reboot
Reputatie 7
Badge +26
Ik heb net het startbericht aangepast met de update van vandaag.

Nog een keer terugkomend op de rollback naar de vorige firmware versie:
Het lijkt er op dat de firmware gerelateerd is aan de oorzaak. Maar of de firmware ook echte de oorzaak is, is nog niet bekend. Dat is waar deze gedeeltelijke rollback van 100.000 klanten voor is. Tot zover zien we dat een deel van de klanten aangeeft dat het beter lijkt te gaan met de oude firmware, maar ook een deel die geen verschil merkt. Het is dan ook nog zeker niet gezegd dat terugdraaien de oplossing is. Er zijn immers ook een heleboel klanten met de nieuwe firmware die nergens last van hebben.
Reputatie 1
Ik heb ook al dagen last van wegvallen van wifi op mijn telefoon, Nokia 8,maar hier thuis hebben wij de experiabox V8 heeft deze box ook die update gehad?
Wel jammer dat je geen rollback krijgt wanneer je al 2 weken in gesprek bent met de klantenservice en mij aan het begin van de week nog verteld wordt dat ik op de lijst ben gezet van accounts die een rollback zullen ontvangen... ?
Badge
Erik_ schreef:

Ik heb net het startbericht aangepast met de update van vandaag.

Nog een keer terugkomend op de rollback naar de vorige firmware versie:
Het lijkt er op dat de firmware gerelateerd is aan de oorzaak. Maar of de firmware ook echte de oorzaak is, is nog niet bekend. Dat is waar deze gedeeltelijke rollback van 100.000 klanten voor is. Tot zover zien we dat een deel van de klanten aangeeft dat het beter lijkt te gaan met de oude firmware, maar ook een deel die geen verschil merkt. Het is dan ook nog zeker niet gezegd dat terugdraaien de oplossing is. Er zijn immers ook een heleboel klanten met de nieuwe firmware die nergens last van hebben.

Maar dat wil niet zeegen dat het opgelost is...... nu is de Wifi weer even goed..... maar dat is tijdelijk .... mag toch hopen dat u met dit bericht nu niet bedoeld, heel veel mensen met de upgrade hebben nergens last van, en de rest die dat wel heeft zoekt het maar uit ?
topic eindelijk gevonden... ik heb hier ook last van kwam er achter toen huisgenoten ineens aankwamen met m'n belbundel is ineens leeg.... en ik zie nu pas dat er geen wifi is ::p. Hopelijk wordt het snel opgelost
Had dezelfde storing, helaas geen hulp van KPN.
Zelf uit frustratie alles geprobeerd en probleem gevonden.
Log in op de pagina van je experiabox (heb m even niet bij de hand)
Kies voor WiFi.
Tot mijn verbazing stond de gebruikersnaam en wachtwoord van mijn experiabox verkeerd.
Onbekende naam, compleet met wachtwoord.
Aangepast naar de gebruikersnaam (zie sticker op de experiabox) en mijn eigen wachtwoord ingevoerd. Alles werkt weer naar behoren.
Had hier een paar keer overheen gekeken. Wellicht is dit ook zo bij anderen.
Opgelost zonder hulp van KPN
Zeer slechte (geen) service!
Reputatie 3
Badge +1
Erik_ schreef:

Update 19 december
Onderzoek naar de oorzaak van de problemen blijft onverminderd doorgaan. Ze hebben extra mankracht ingeschakeld om het vanaf verschillende invalshoeken te kunnen onderzoeken. De helpdesk/klantenservice heeft een uitgebreidere uitvraagprocedure gekregen voor klanten die met deze issues bellen. Zo krijgt de technische dienst nog meer gegevens binnen die voor hen relevant zijn.

Hoi Eric,

ik zou het bovenstaande nog maar eens goed checken. Ik heb vandaag gebeld met de klantenservice over precies dit probleem en er is helemaal niet verder doorgevraagd. Op afstand is de router gereset en dat zou het probleem wel oplossen. Ga ik zelf op het forum onderzoeken kom ik dit topic tegen .....
Zie mijn vorige post.
Inloggen op 192.168.2.254 (internetpagina van je experiabox)
Kies voor WiFi en controleer je gebruikersnaam en wachtwoord.
Deze stonden bij mij verkeerd
Aanpassen naar goede gebruikersnaam (Zoë sticker op je ecperiabox) en je wachtwoord.
Werkte bij mij

(Zonder hulp van KPN.. slechte (geen) service)
gebruikersnaam + WW staan prima. versie is ook nogsteeds V1.01.00T03.2
Reputatie 7
mark_o schreef:

Kies voor WiFi en controleer je gebruikersnaam en wachtwoord.
Deze stonden bij mij verkeerd

Wat kan er daar dan verkeerd staan?
De naam en wachtwoord van onze wifi zijn (uiteraard) niet gelijk aan dat wat op die sticker staat. De SSID (naam van wifi) is gewoon onze achternaam en het wachtwoord een complex maar voor ons te herleiden wachtwoord.
NLatuny schreef:

Sinds de downgrade naar 3.0 gaat het weer goed bij mij. Ik zal het melden als het probleem zich toch nog voor zal doen.

Helaas toch nog last van het probleem.
Reputatie 7
NLatuny schreef:

NLatuny schreef:

Sinds de downgrade naar 3.0 gaat het weer goed bij mij. Ik zal het melden als het probleem zich toch nog voor zal doen.

Ook ik ervaar na de downgrade naar firmware versie T03.0 toch ook nog problemen. Ik heb de wifi van de Experia Box maar weer uitgezet en laat de wifi dus weer volledig door onze wifi accesspoints verzorgen.
Het zal nog niet zo zijn dat de upgrade naar T03.2 heeft geleid tot corrupte opslag in het geheugen van de V10. Ik ga me denk ik maar voorbereiden op de eerste factory reset die ik ooit op een Experia Box heb uitgevoerd. Dat betekent het veiligstellen van alle instellingen t.a.v. DHCP bindings en port-forwarding zodat ik die na de factory reset snel weer kan terugzetten.
De DHCP server lijkt zich wel veel beter te gedragen bij firmware versie T03.0 en dat is in ieder geval een goede zaak.
Dit probleem is bij mij al sinds ik de V10 heb ontvangen een jaar geleden, het begon met de 5ghz en is nu willekeurig.

Het is momenteel sporadisch, ik denk zo'n paar keer per maand, er zijn ook tijden geweest dat het dagen achter elkaar was maar die zijn voorbij tot nu toe..

Als ik zeg dat het gewoon goedkope flut hardware is en niet volledig is op te lossen met een firmware update/rollback zullen jullie dat wel tegen spreken, maar goed ik word graag het tegendeel bewezen 😅

1 voordeel, de bekabelde KPN internet verbinding heeft een uptime van rond de 99% over het gehele jaar gezien dus dat is netjes, mocht het niet op te lossen zijn kunnen jullie altijd een vergoeding aanbieden zodat ik zelf een router kan kopen en zijn we van het hele gezeik af 😝
Reputatie 3
Badge +1
wjb schreef:

NLatuny schreef:

NLatuny schreef:

Ook ik ervaar na de downgrade naar firmware versie T03.0 toch ook nog problemen. Ik heb de wifi van de Experia Box maar weer uitgezet en laat de wifi dus weer volledig door onze wifi accesspoints verzorgen.
Het zal nog niet zo zijn dat de upgrade naar T03.2 heeft geleid tot corrupte opslag in het geheugen van de V10. Ik ga me denk ik maar voorbereiden op de eerste factory reset die ik ooit op een Experia Box heb uitgevoerd. Dat betekent het veiligstellen van alle instellingen t.a.v. DHCP bindings en port-forwarding zodat ik die na de factory reset snel weer kan terugzetten.
De DHCP server lijkt zich wel veel beter te gedragen bij firmware versie T03.0 en dat is in ieder geval een goede zaak.

Hoi WJB,

alhoewel mijn V10 nog steeds op versie T.0.3.2 staat, heb ik al een complete factory reset toegepast. Dit lost het probleem in ieder geval niet op met de nieuwe firmware versie. Betwijfel dus of het bij jou gaat werken met de oudere T03.0 firmware.
Reputatie 7
jdj79 schreef:

wjb schreef:

NLatuny schreef:

NLatuny schreef:

Hoi WJB,

alhoewel mijn V10 nog steeds op versie T.0.3.2 staat, heb ik al een complete factory reset toegepast. Dit lost het probleem in ieder geval niet op met de nieuwe firmware versie. Betwijfel dus of het bij jou gaat werken met de oudere T03.0 firmware.

Het terugzetten van firmware versie T03.0 heeft niet geleid tot een even stabiel netwerk als voordat firmware versie T03.2 geïnstalleerd is geweest. Het lijkt er op dat de installatie van firmware versie T03.2 ook nog andere onderdelen in het geheugen van de V10 heeft "stuk gemaakt". Vandaar dat ik zou willen kijken of dat "stuk gemaakte" geheugen wellicht hersteld wordt bij een factory reset. Ik zou willen dat iemand zou reageren die ook al teruggezet is naar versie T03.0 en daarna een factory reset heeft gedaan, dan kan ik me wellicht die moeite besparen.
Reputatie 7
Tycha schreef:

Ik heb ook al dagen last van wegvallen van wifi op mijn telefoon, Nokia 8,maar hier thuis hebben wij de experiabox V8 heeft deze box ook die update gehad?

Nee, dit heeft alleen betrekking op de V10.
Hoi. Heb nu wel WiFi maar ervaar nog problemen op de iPhone van mijn man en op de blue Ray speler. Deze kunnen beide het netwerk niet vinden. Iemand een idee ?
Hier ook de problemen die waarschijnlijk hierdoor zijn veroorzaakt, nog steeds V1.01.00T03.2 op de box.

Probleem lijkt te zijn dat de DNS table vol raakt en vervolgens er helemaal uit klapt en een client niet meer kan inloggen, ook al is het netwerk nog steeds zichtbaar.

Wanneer is gepland op dit opgelost te hebben, Elk uur een herstart van de box is niet wenselijk. En zou dit graag voor de kerst zien opgelost!
Reputatie 7
Angell1972 schreef:

Hoi. Heb nu wel WiFi maar ervaar nog problemen op de iPhone van mijn man en op de blue Ray speler. Deze kunnen beide het netwerk niet vinden. Iemand een idee ?

Welke firmware versie draait er op jouw Experia Box?
Dit kan je op http://192.168.2.254 nakijken.
Reputatie 7
Robbie vdB schreef:

Probleem lijkt te zijn dat de DNS table vol raakt en vervolgens er helemaal uit klapt en een client niet meer kan inloggen, ook al is het netwerk nog steeds zichtbaar.

Je bedoelt waarschijnlijk de DHCP tabel. Ook ik heb, zoals eerder gezegd, het vermoeden dat dit probleem veroorzaakt wordt door een bug in de DHCP functionaliteit (of misschien zelfs wel de ARP tabel) van de Experia Box. Dat het eigenlijk niets met de wifi functionaliteit van de Experia Box te maken heeft anders dan dat apperaten via wifi veel vaker de verbinding verbreken en opnieuw opbouwen zodat het fenomeen zich veel meer uit dan bij bekabeld aangesloten apparaten. Het fenomeen deed zich bij mij ook voor als mobiele apparaten via de wifi van een wifi accesspoint aangesloten werden en dus helemaal geen gebruik maken van wifi van de Experia Box.
Reputatie 1
Is dan een vaste lease een optie om te testen?
Reputatie 7
kompagne schreef:

Is dan een vaste lease een optie om te testen?

Zeer zeker.
Is er al zicht op wanneer dit wordt opgelost? Vind het nu toch wel erg lang duren... Wij hebben beiden geen WiFi op mobiel en moeten het met onze bundels doen...😟

Reageer