Beantwoord

Straatkast upgrade

• 17 augustus 2016
  • 6 reacties
  • 277 keer bekeken

Enige tijd geleden (3 maanden ongeveer) waren er mannen bezig van Schuuring om de bewoners in mijn wijk om te prikken op de nieuwe straatkast (Amr-AXM) postcode 1816HC. Deze staat op zo'n 200m van mijn huis. Voordat zij aan de slag gingen kreeg ik via de oude straatkast Amr-AAB wel vectoring VDSL en haalde ik 75/30.
Nadat de nieuwe kast is geupgrade ben ik hier op aangesloten, maar ben ik terug gezet naar 50/5.
Voor een aantal mensen in de wijk is er dus al 100Mbits mogelijk, maar ik zit de afgelopen maanden nog steeds met 50/5, terwijl fourstack zegt dat ik 90/10 moet kunnen halen.
Zelfs het activeren of actief hebben van het 100Mbit pakket heeft geen verschil gemaakt.

Daarom ben ik benieuwd wanneer deze kast weer op de planning staat om bewoners aan te sluiten.
Kan iemand mij dat vertellen?
icon

Beste antwoord door nielsvbr 8 september 2016, 15:14

Monteur is vandaag geweest en heeft in ieder geval Bonding voor mij kunnen activeren maar helaas nog niet Vectoring. Dit komt omdat er op dezelfde kaart in de wijkkast waarschijnlijk nog modems zitten die geen vectoring kunnen doen. Indien ze vectoring dan aan zetten dan zou dat kunnen gaan storen.
In ieder geval kom ik met Bonding uit op 102 down en 60 up, dus al met al een flinke verbetering tov 50/5! Ik ben dus erg blij!

Helaas dus nog even wachten op Vectoring, de monteur heeft de monteurs helpdesk gebeld en met de Infra club maar niemand kon hem vertellen wanneer dat zou kunnen, noch of ze niet alle klanten die wel vectoring kunnen doen op dezelfde kaart kunnen zetten.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hi nielsvbr, welkom op het forum! Goede vraag! Ik kan me voorstellen dat je graag zo snel mogelijk weer van de hogere snelheid gebruik wilt maken! Stuur een reactie op m'n privébericht en ik kijk het meteen voor je na 🙂
Thanks! Ik heb je een bericht teruggestuurd 🙂
Koen heeft het nodige in gang gezet, dus naar verwachting in September een verbetering.
Ideaal dit forum, en super goed geholpen. Als het zover is, meld ik mij weer.
Monteur is vandaag geweest en heeft in ieder geval Bonding voor mij kunnen activeren maar helaas nog niet Vectoring. Dit komt omdat er op dezelfde kaart in de wijkkast waarschijnlijk nog modems zitten die geen vectoring kunnen doen. Indien ze vectoring dan aan zetten dan zou dat kunnen gaan storen.
In ieder geval kom ik met Bonding uit op 102 down en 60 up, dus al met al een flinke verbetering tov 50/5! Ik ben dus erg blij!

Helaas dus nog even wachten op Vectoring, de monteur heeft de monteurs helpdesk gebeld en met de Infra club maar niemand kon hem vertellen wanneer dat zou kunnen, noch of ze niet alle klanten die wel vectoring kunnen doen op dezelfde kaart kunnen zetten.
@Koen, helaas ben je op vakantie zag ik en kan ik je niet zomaar een prive bericht sturen. Ik hoop dus dat je dit leest 🙂
Nogmaals bedankt voor je hulp en inzet!
Reputatie 7
Badge +28
Dag Niels, wat een goed nieuws! Koen geniet inderdaad even van vakantie. Ik zorg dat je bericht ook bij hem terecht komt.

Op dit moment haal je gelukkig al het maximum van de abonnementssnelheden die we nu aanbieden. Ik verwacht dat vectoring in de toekomst vanzelf wordt ingeschakeld, hopelijk laat dat niet lang op zich wachten 🙂

Reageer