Beantwoord

Structurele problemen internet en tv

  • 22 October 2020
  • 77 reacties
  • 1048 keer bekeken

Reputatie 2

KPN, wanneer gaan jullie nu eens de problemen met haperende of stilstaand tv en gelijktijdig geen internet oplossen? Persoonlijk heb ik al een aantal keer gebeld. Buiten en binnen is de verbinding getest. Laatste keer gevraagd om een nieuwe modem en kreeg als antwoord dat de verbinding goed was. Gevraagd aan de medewerker of ze me niet geloofde. Kreeg als antwoord dat ze een procedure moest volgen. Ja...uhhh, meet dan als er storing is en dat gebeurd 4 a 5x per avond. Voorlopig hier zo moe van geworden dat ik het er maar even heb laten zitten. Ik lees zoveel klachten over dit onderwerp en begrijp niet dat KPN er weinig tot niets verhelpen. Bij mij is alles door een monteur van KPN aangelegd. Bij Caiway had ik deze problemen niet.

Zet dan een meetkastje achter de modem die 24 uur per dag registreert, of weet KPN dit nog niet?

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 30 April 2022, 12:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

77 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een draadloze verbindingset? 

 

Reputatie 2

Jawel, maar deze niet. Wel een Teleste en die gaat niet via het electriciteitnet. Maar dat is niet relevant, want op de modem staat dan al dat er geen internet is en dan doet de tv het ook niet.

Reputatie 7
Badge +24

Probeer toch eerst maar eens een UTP kabel. Want het modem kan ook van slag raken als die dingen storen.

Reputatie 2

In het Forum staan ook gebruikers met een bedrade aansluiting met dezelfde klachten. Bovendien is er niet voor niets gekozen voor een draadloze verbinding, iets met muren en kasten enzo. Plus alles gekocht en aangesloten door een KPN monteur. De 1e 4 maanden werkte het perfect. Laat KPN maar eerst 1 a 2 dagen een kastje na de modem zetten om de storingen te registreren. Met de klantenservice kom je er niet.

Reputatie 7
Badge +24

Ja... overal vindt je klachten over. Als je maar zoekt. Dat wil nog niet zeggen dat hetzelfde ook bij u van toepassing is. Je komt daar maar op 1 manier achter: kabel leggen en een paar maanden aankijken.

Badge +12

KPN is niet verantwoordelijk voor het netwerk binnen. Die verantwoordelijkheid houdt op bij de Experiabox (welke heb je?). Als die goed werkt dan stopt het voor KPN daar, ook al hebben ze het aangelegd. En zoals @Nick83 aangeeft, gooi die adapters er maar eens tussen uit. Dat zijn ondingen. Gewoon kabels leggen is het beste, zeker eentje naar elke verdieping. Is dat altijd mooi? Nee, dat denk ik niet. Bij mij lopen ze ook over de muur maar met kabelgootjes kun je het toch netjes afwerken.

Reputatie 2

KPN is verantwoordelijk tot en met de modem en deze gaat op rood. Na de modem werkt alles perfect. Wel frappant dat beide buren hetzelfde ervaren. En wanneer er goed gelezen wordt dan zou het onnodige reacties besparen als jullie gelezen had dat ik er bij Caiway geen problemen mee had. Dus kom met een andere oplossing dan een nieuwe modem of  lees verder.

Badge +12

KPN is verantwoordelijk tot en met de modem en deze gaat op rood. Na de modem werkt alles perfect. Wel frappant dat beide buren hetzelfde ervaren. En wanneer er goed gelezen wordt dan zou het onnodige reacties besparen als jullie gelezen had dat ik er bij Caiway geen problemen mee had. Dus kom met een andere oplossing dan een nieuwe modem of  lees verder.

Als het modem op rood gaat en de buren hebben hetzelfde probleem, dan ligt het buitenshuis. Dat is de verantwoordelijkheid van KPN inderdaad. Wacht even totdat er een moderator van KPN reageert. I.v.m. drukte kan dat even duren.

 

PS We proberen je alleen te helpen dus met een verwijtend vingertje gaan wijzen is dan niet handig. Wij doen ook ons best. Je zegt namelijk nu pas voor de eerste keer dat het modem op rood gaat..

Reputatie 2

Buiten is alles al doorgeven en was prima, op de modem was alles groen. Het zijn storingen van 5 seconden tot 2 minuten. Moet er net een storing komen binnen het half uur wanneer de monteur er is. Daarom vraag ik om een nieuwe modem of een kastje na de modem die het signaal minimaal 24 uur meet.

Badge +12

Wellicht een idee om een foto te maken als het lampje rood is en hier posten. Wat voor soort verbinding heb je? DSL of glas?

Reputatie 2

Expedia Box V10 en de bovenste 2 lampjes (Services en Eco) zijn dan rood bij geen internet en tv. DSL

Badge +12

Expedia Box V10 en de bovenste 2 lampjes (Services en Eco) zijn dan rood bij geen internet en tv. DSL

Daar lijkt inderdaad meer aan de hand. Wellicht dat een KPN-moderator dit voor je op kan pakken. @Paul_  , @Nadia of @Erwin_ , zou iemand naar het probleem van @Schuimpie kunnen kijken? 

 

@Schuimpie : zou je alvast je profielgegevens willen aanvullen. Dus niet hier posten maar dit doen via je profiel. Die gegevens zijn alleen zichtbaar voor medewerkers van KPN.

Reputatie 2

Had ik al gedaan

Badge +12

Had ik al gedaan

Prima. Dan nu maar even wachten totdat er moderator reageert. Ze zijn getagged dus ze weten het. I.v.m. grote drukte kan het alleen een tijdje duren.

Reputatie 2

Dank je wel.

Reputatie 2
Badge +5

Hoi @Schuimpie. Sorry voor mijn late antwoord. Zoals de community al aangaf, is het momenteel ontzettend druk waardoor ik nu pas aan jouw topic toekom. 

Als ik het goed begrijp, valt de gehele internetverbinding en tv dus regelmatig weg, soms wel vier of vijf keer op een avond. Is dit iedere avond, of alleen als het heel erg is? En brandt het services lampje dan ook altijd rood, of blijft het soms ook groen? Gaan er ook periodes voorbij waarop je eigenlijk geen last hebt van storingen?

Ik heb zojuist jouw verbinding even doorgemeten maar ons systeem heeft geen verbrekingen geconstateerd. Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat jij geen wegvallende verbinding kan ervaren, dus ik wil daarom toch graag even helder hebben hoe jouw netwerk er thuis uit ziet. Hoe lang is de kabel tussen jouw modem en het IS/RA punt? Heb je nog apparatuur aangesloten tussen het modem en het IS/RA punt? En kun je toelichten wat voor apparatuur er verder allemaal op de Experiabox is aangesloten? Je gaf aan dat je gebruik maakt van een Teleste. Ik ben eerlijk gezegd niet direct bekend met dit product. Kun je hier misschien een foto van plaatsen, of kun je hiervan de precieze productnaam doorgeven? Dan kan ik me hier wat meer in verdiepen. 

Tenslotte ben ik nog heel benieuwd of de verbinding wel goed werkt als je geen extra apparatuur hebt aangesloten. Heb je de mogelijkheid om alle apparatuur eens los te koppelen, en dan een laptop, computer of tv rechtstreeks op het modem aan te sluiten met een internetkabel en te testen of de verbinding dan ook nog wegvalt? Dit is natuurlijk niet permanent, maar het geeft wel een hoop inzicht in het probleem. Als de verbinding dan wel goed werkt, kun je jouw overige apparaten één voor één weer aansluiten en geduldig testen om te kijken waardoor het probleem dan wel veroorzaakt wordt.  

Een hoop vragen, dat besef ik, maar zo krijgen we hopelijk de oorzaak van het probleem goed boven water. Ik hoor dan ook graag van je wat je bevindingen zijn. 

Reputatie 2

Daan,

1] Internetverbinding en tv vallen nagenoeg iedere avond uit. Servicelampje is dan altijd rood. Alleen de eerste 5 maanden na ingebruikname [december 2019] had ik nergens last van. Ik heb zelf nergens aangezeten, alles is aangeschaft via KPN en de KPN monteur heeft alles aangesloten.

2] De kabel tussen modem en IS/RA punt is ca. 50 cm. Moka MA32 Teleste High speed internet over coax adapter EOC-03 aangeschaft via KPN. Bij de modem 1 en bij beide tv's ook 1.

3] Ik heb alles al 3x getest. Eerste keer alleen via de wifi manager, 2e keer met de medewerker van KPN via de telefoon en de 3e keer heeft de monteur dat gedaan. Na de 2e keer kreeg ik binnen 3 minuten stilstaand beeld, maar voordat ik weer iemand aan de lijn kreeg was de storing alweer uit zichzelf verholpen. Kijk maar in de geschiedenis en als degenen [plm. 5 keer gebeld] die ik aan de telefoon alles goed heeft genoteerd, dan kan je hier aardig wat info uit halen.

Reputatie 2
Badge +5

Bedankt voor de toelichting! 

Ik zie nu de verbrekingen ook terug in mijn systeem. Ik zie inderdaad ook dat je een tijd geleden hier al contact over hebt gehad. Ik kan daar echter niet uit opmaken dat het modem al volledig is gereset en ik zie ook geen recente reset terug. Zou je daarom het modem alsnog willen terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Mocht dat zelf niet helemaal lukken, dan kan ik dat ook op afstand doen. Dit zorgt ervoor dat je even helemaal zonder internet komt te zitten. Het is dus handiger als je het zelf doet, zodat je het kunt uitvoeren op een moment dat het jou uitkomt. 

Verder wil ik je ook vragen om alle kabels op je Experiabox even los te koppelen en weer opnieuw aan te sluiten. Zo weten we zeker dat alles goed zit vastgeklikt en dat losse kabels geen probleem vormen. 

Ik hoor het graag van je! Mocht dit niet helpen, dan zoeken we verder naar de oplossing. 

Reputatie 2

Danny,

Ik had al het vermoeden dat de klantenservice miniem registreert. De modem is op 23 of 24 juli gereset door mezelf, op 24 juli gereset onder begeleiding van de klantenservice en in augustus door een monteur. vandaag alle kabels van de modem los gehaald, wat ik in juli ook al had gedaan en de modem gereset,

Reputatie 2

Danny,

Gisteravond minimaal 5 onderbrekingen gehad.

Badge +12

Danny,

Gisteravond minimaal 5 onderbrekingen gehad.

@Danny 

Reputatie 2

Danny,

Dinsdagavond 27-10 minimaal 4 kleine onderbrekingen en 2 onderbrekingen waarbij het beeld 2 tot 5 minuten vaststond. Tevens onderbrekingen internet.

Reputatie 2
Badge +5

Bedankt voor het (opnieuw) proberen @Schuimpie! Soms kan ik de details inderdaad niet precies teruglezen en dan is het belangrijk om het even opnieuw te doen, helemaal wanneer het vorige contact al een aantal maanden geleden is. Al snap ik heel goed dat dit wat frustrerend is. 

Ik zie de verbrekingen opnieuw terug in mijn systeem. De volgende stap is om de y-kabel te vervangen. Dat is de kabel tussen jouw hoofdaansluitingen en het modem. Ik heb mijn collega's van de logistieke afdeling gevraagd om je de juiste kabel toe te sturen. Ze hebben het momenteel wat drukker dan gebruikelijk, maar ik hoop dat de kabel binnen 5 werkdagen bij jou thuis wordt afgeleverd. Geef je een seintje als je hem binnen hebt en hebt kunnen testen? 

Reputatie 2

Danny,

Gisteren de Y kabel binnengekregen. Vanochtend alle stekkers eruit getrokken, Y kabel aangesloten en daarna alle stekkers weer in de modem gestoken. Daarna de tv aan gedaan en alles leek goed, daarna tv weer uit gedaan.

Vanmiddag tv weer aangedaan en tot nu [19.30 uur] al een paar haperingen van de tv gehad en 2x stilstaand beeld van ongeveer een minuut. Internet viel ook weg. Dus is dit helaas niet de oplossing.

 

Reputatie 2
Badge +5

Hè, wat balen dat het niet gewerkt heeft! Ik wil even voor je kijken of ik hiervoor een monteur in kan plannen. Ik heb je daarvoor even een privébericht gestuurd om het een en ander af te spreken. Ik zie je reactie graag tegemoet!Â