Vraag

Super traag internet

  • 6 May 2021
  • 16 reacties
  • 349 keer bekeken

Wij hebben thuis super traag internet. Volgens de KPN test 28 mbit/s terwijl jullie een maximale snelheid van 198 mbit/s aanbieden op jullie site. Hier al meerdere keren contact over gehad en de thuis test uitgevoerd. Thuis werken is echt een drama. Nu geven jullie aan dat ik een WiFi versneller moet aanschaffen om jullie probleem van traag internet op te lossen. Deze versneller kost 99,-/149,- euro. Volgens mij gaat dit niet het probleem van een trage router oplossen. Ik zou graag vanuit jullie kant een oplossing zien om mij te geven waarvoor ik betaal: snel internet. De test hebben we al diverse keren gedaan met het contact via de helpdesk. Regelmatig valt de verbinding weg en dan ben je ook het contact kwijt en moet je alle procedures weer opnieuw doorlopen. Mijn vriendin werkt aan de keukentafel, 6 meter naast de router, en ik zit er recht boven in een huis met een houten vloer. 

 

Graag zou ik van jullie horen wat we hier aan kunnen doen.

 

Frans Brouwer


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u die snelheid via WiFi gemeten of op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Via de wifi aangezien we heel traag internet hebben met wifi. Gebruik vaak mijn bundel omdat deze veel sneller is. Op mijn Apple laptop zit geen mogelijkheid voor een kabel.

 

Frans

Badge +19

Om je te kunnen helpen hebben we eerst de bekabeld gemeten snelheid nodig. Want als er niet veel binnen komt gaat er ook niet veel uit. Welk type modem heb je? Heb je koper of glasvezel?

Gisteravond heb ik een test gedaan met de kabel. Volgens het systeem is mijn modem compleet gereset. Daarna stelt hij de vraag: is het verbeterd? Hij geeft niet aan wat de snelheid was. Aangezien het probleem grotendeels in de WiFi zit moeten we dat weer uittesten. Boven komt de snelheid niet boven de 30 mbit/s uit en beneden loopt het tegen de 40 aan. Daarnaast zijn er echt momenten waarbij ik niet eens de foto’s van facebook kan downloaden zonder mijn bundel te gebruiken. Tevens was het probleem met het testen van de WiFi dat het systeem soms vast loopt, tijdens het resetten van onze Experia modem via de (koperen) telefoonleiding gaat de KPN app elke keer uit met als gevolg dat je de test weer van voor af aan moet oppakken en je nooit aan het eind komt. Misschien kunnen jullie de uitslag van de test in jullie systeem zien. We moeten inloggen dus moet alles bekend zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Via de wifi aangezien we heel traag internet hebben met wifi. Gebruik vaak mijn bundel omdat deze veel sneller is. Op mijn Apple laptop zit geen mogelijkheid voor een kabel.

 

Frans

Er zit vast wel een USB poort op toch?

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Reputatie 7
Badge +24

Gisteravond heb ik een test gedaan met de kabel. Volgens het systeem is mijn modem compleet gereset. Daarna stelt hij de vraag: is het verbeterd? 

Dat is dus de WiFi manager. Die stelt zulke vragen. De WiFi manager doe je niet bekabeld, dat heeft geen zin. WiFi gaat door de lucht. Niet over een kabel.

Over de kabel doe je gewoon een speedtest:

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Net gemeten op de laptop.Download 120.9 Mbps upload 1.5 Mbps

Reputatie 7
Badge +10

Goedenavond @fransenewa, leuk dat je actief bent op het forum! :blush:

Ik lees hier dat je een snelheid van 198 Mbit/s verwacht, maar dat je via bekabeld internet 120 Mbit/s downloadsnelheid haalt. Dat klopt natuurlijk niet, daar gaat een hoop snelheid verloren. Heb je al eens een andere internetkabel getest? Je zou ook nog kunnen kijken of je via een andere poort van het modem wel een hogere snelheid haalt. Zou je dat ook eens kunnen testen als je dat nog niet hebt gedaan? 

Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen zodat mijn collega samen met jou je aansluiting kan nakijken om te controleren of daar wellicht iets fout gaat. We zijn bereikbaar via 0800 0402 (gratis).

Net de test via een andere poort gedaan en is 122 Mbps download om 1.3 Mbps upload. Daarnaast blijft de wifi super traag. Moet regelmatig overstappen op de bundel om bv Facebook te bekijken. Anders laden de foto's niet.

Reputatie 7
Badge +24

Net gemeten op de laptop.Download 120.9 Mbps upload 1.5 Mbps

Rechtstreeks bekabeld op de Experiabox? Zijn alle apparaten die verbonden zijn met internet uit?

Ja, alles uit kids naar school

Is er nu nog iemand van de KPN die reageren kan op mijn super trage WiFi en internet?

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u?

 

De Expedia V9

En hoe gaan we nu verder????

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @fransenewa, heb je al eens - zoals in mijn vorige reactie aangegeven - telefonisch contact met ons opgenomen via 0800 0402 (gratis)? Mijn collega kan dan samen met jou de aansluiting bij langs om uit te zoeken wat hiervan de oorzaak is. Dat gaat via de telefoon een stuk makkelijker en sneller omdat je dan direct contact met elkaar hebt.