Beantwoord

Super trage download snelheid, hoge upload snelheid

  • 9 April 2021
  • 8 reacties
  • 288 keer bekeken

Hoi vrienden van KPN,

 

Sinds vandaag is mijn (bekabelde) verbinding super traag.

Ik heb de standaard procedure uitgevoerd met een medewerker van jullie en de conclusie is: er moet een monteur langs komen. Sinds ik de komende dagen vanaf huis moet werken en dat niet te doen is met deze verbinding hoop ik iemand van jullie hier toch even naar wil kijken. Ik heb namelijk ook het idee dat een monteur hier vrij weinig aan kan doen sinds glasvezel (correct me if i’m wrong) de up en download over dezelfde lijn stuurt. Wat heb ik al gedaan?:

  • Meerdere pc’s en laptops getest met een directe verbinding (cat6 kabels) naar het modem, zelfde probleem
  • modem naar fabrieksinstellingen gereset (middels het knopje en via de my modem pagina)
  • gateway gereset via de my modem pagina
  • nieuwe kabels aangesloten tussen glasvezelkastje en modem, geen resultaat
  • Probleem speelt ook als de tv niet aangesloten is. (de tv werkt verder wel prima)
  • ipconfig /flushdns, renew etc geen resultaat. 
  • geen werkzaamheden in de buurt of storingen bekend
  • ipv6 uit gezet, geen resultaat
  • als ik google.com ping (-t) dan geeft hij om de zoveel pings een timeout

Kunnen jullie zien of die 500/500 wel aan komt bij het modem? (Sagemcom F5359)

Bedankt voor de hulp!

Groet,

Robbert

 

icon

Beste antwoord door BewustBekwaam 12 April 2021, 11:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Heb je het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom gehaald? 

Heb je het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom gehaald? 

Ja, zojuist nog een keer gedaan (ruim 2 minuten van het stroom afgehaald). Geen resultaat. Power brand groen, glas en ethernet knipperen groen. 

Update: de tv hapert. Na het verwisselen van kanaal werkt hij een seconde en danloopt het beeld en geluid vast. 

Badge +19

Heb je alle aangesloten apparaat al een keer verwijderd en met een bekabelde pc of laptop getest?

Heb je alle aangesloten apparaat al een keer verwijderd en met een bekabelde pc of laptop getest?

Ja. Ik kreeg net trouwens een sms dat ik door een storing mogelijk niet kan internetten, tv kijken of bellen en 3 minuten later kreeg ik een smsje dat de storing verholpen zou zijn. Het resultaat is helaas nog niet naar verwachting: 

 

Badge +19

Ik zou maar snel een monteur laten komen. Ik gok op een kapot glasvezelkastje. 

Reputatie 7
Badge +15

@BewustBekwaam Welkom op het forum.

Ik zie dat je al goed op weg geholpen bent door @Joep1965, ik controleer natuurlijk graag of er nog iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 

@BewustBekwaam Welkom op het forum.

Ik zie dat je al goed op weg geholpen bent door @Joep1965, ik controleer natuurlijk graag of er nog iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 

Hoi Rutger,

 

Bedankt voor je reactie. In de loop van het weekend is het incident al verholpen. Leek toch om een storing te gaan buiten mijn huis.

 

Bedankt voor de moeite heren.

 

Groet,

 

Robbert