Beantwoord

Super wifi alleen voor nieuwe klanten?

  • 5 February 2020
  • 34 reacties
  • 2811 keer bekeken

Reputatie 2

Ik had niet verwacht dat de KPN zo met haar vaste klanten om gaat. Wat blijft er nu over van het duurzame karakter waar de KPN elk telefooncontact mee open? Ik moet voor super wifi extra betalen en kan dat niet gebruikmaken van de leuke aanbieding die jullie voor nieuwe klanten hebben. Ook nog: super wifi is gekoppeld aan een overgang naar het Hussel abonnement, waarmee ik nog eens het gratis Spotify- en het gratis Pluspakket kwijtraak! Daarmee schofferen jullie je vaste klanten! De juffrouw die ik van de Klantenservice aan de lijn kreeg was dat met mij eens, maar ja zij kon er (natuurlijk) ook niets aan doen.

Dank je wel Directie KPN! Van een duurzame klant......

icon

Beste antwoord door Nick83 5 February 2020, 12:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt prima een SuperWifi aanschaffen en gebruiken als je nog een oud abonnement hebt. Het gebruik van SuperWifi heeft niets met Hussel te maken.

Nieuwe klanten krijgen normaal gesproken een welkomsbonus. Die heeft u ook ooit in het verleden gehad. Nieuwe klanten kunnen nu momenteel kiezen om hun welkomsbonus te laten liggen en in plaats daarvan te kiezen voor een setje KPN SuperWifi.

Kijk maar, of welkomsbonus, of SuperWifi. Niet alle twee.

Bij ket meest gekozen abonnement, Hussel 100 mb, is de waarde van die welkomsbonus ongeveer even groot als de waarde van de van het setje KPN SuperWifi. Er vanuit gaande dat de klant ook mobiel bij KPN heeft.

Als de klant voor Hussel 200 mb of hoger kiest en daarbij voor voor SuperWifi, dan is de klant zelfs slechter af dan met de welkomsbonus. 

Reputatie 7
Badge +11

@Oscar Alexander 

 

loop even deze tool door en je kunt misschien extra wifi punten krijgen

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Reputatie 7
Badge +24

@Oscar Alexander

 

loop even deze tool door en je kunt misschien extra wifi punten krijgen

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Daarmee maak je kans op gratis Experia WiFi's of korting op de SuperWifi's.

Reputatie 2

Mij is door de Klantenservice te kennen gegeven dat ik geen superwifi kan aanschaffen en dat ik over moet schakelen naar Kpn Hussel met veel slechtere voorwaarden. Voor de €200,- die KPN nu vraagt kan ik overal terecht. Mijn kritiek blijft dus overeind.

Reputatie 7
Badge +11

Nu 149 Euro zie https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/2-kpn-superwifi-puntenstartpakket/?pageCount=1&pos=239

 

Hoeveel KPN SuperWifi punten moet ik bestellen om overal in huis goede wifi te hebben? 
In 90% van de huishoudens zijn 2 KPN SuperWifi punten voldoende om het hele huis van supergoeie wifi te voorzien. In 9% van de huishoudens zijn 3 KPN SuperWifi punten nodig.
Twijfel je of je 2 of 3 KPN SuperWifi punten nodig hebt? Doe dan de Wifi Manager voor een advies op maat bij jou thuis.
Factoren die invloed kunnen hebben op het aantal benodigde KPN SuperWifi punten, zijn:

  • Grootte en de vorm van de woning
  • Goed geïsoleerde woningen met betonnen vloeren
  • Grootte van de gezinssamenstelling en de wifibehoefte
  • Elektrische apparaten, zoals draadloze vaste telefoons, bluetooth apparaten, babyfoons, etc
  • Fysieke metalen, houten of betonnen obstakels in huis zoals muren en deuren

Gebruik de KPN SuperWifi punten altijd in combinatie met een v8, v9, v10 of v10a modem van KPN. 

Let op, je hebt minimaal 2 KPN SuperWifi punten nodig voor KPN Super Wifi.

Reputatie 7
Badge +24

Idd 149 euro. Die 200 euro is een marketing dingetje.

Als een nieuwe klant kiest voor 100 mb hussel en ook zijn mobiel onderbrengt bij KPN, dan kan hij kiezen tussen een welkomsbonus van 6 maanden × 23,75 = 142,50 euro of voor 149 euro de SuperWifi's. Daar zit 6,50 euro tussen niet iets om je druk over te maken.

Reputatie 7
Badge +11

Ik maak de doos net open 👍🤗  

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik maak de doos net open 👍🤗  

Ik gister al gedaan :sunglasses:

 

Reputatie 2

Ik wil best overstappen naar Kpn Hussel als ik de welkomst wifiset krijg. Ik lever dan ook € €18,- per maand in omdat ik dan naast de €2,50/maand ook moet gaan betalen voor Spotify en Kpn Plus. Dat is €216,-/jaar extra! Hoezo extra voordeel?

Reputatie 3
Badge +1

Ben in November 2019 lid geworden met KPN Hussel, was toen net nieuw, maar kreeg helaas niet de keus om SuperWiFi of korting te kiezen, had ik toch maar een paar maanden gewacht, jammer…

Reputatie 7
Badge +24

... ook moet gaan betalen voor Spotify en Kpn Plus. Dat is €216,-/jaar extra! Hoezo extra voordeel?

Dat kun je zo simpel niet zeggen. Spotify is nooit echt gratis geweest. Abonnementen waar "gratis" Spotify bij zat waren ongeveer 8 euro duurder dan vergelijkbare abonnementen waar het niet in zat.

Met "KPN Plus" bedoelt u het Pluspakket?

Reputatie 2

Je kunt prima een SuperWifi aanschaffen en gebruiken als je nog een oud abonnement hebt. Het gebruik van SuperWifi heeft niets met Hussel te maken.

Nieuwe klanten krijgen normaal gesproken een welkomsbonus. Die heeft u ook ooit in het verleden gehad. Nieuwe klanten kunnen nu momenteel kiezen om hun welkomsbonus te laten liggen en in plaats daarvan te kiezen voor een setje KPN SuperWifi.

Kijk maar, of welkomsbonus, of SuperWifi. Niet alle twee.

Bij ket meest gekozen abonnement, Hussel 100 mb, is de waarde van die welkomsbonus ongeveer even groot als de waarde van de van het setje KPN SuperWifi. Er vanuit gaande dat de klant ook mobiel bij KPN heeft.

Als de klant voor Hussel 200 mb of hoger kiest en daarbij voor voor SuperWifi, dan is de klant zelfs slechter af dan met de welkomsbonus. 

Hoe kom je erbij dat ik een premie heb gehad destijds, hoeveel dan?

Reputatie 2

De beste aanpak om serieus genomen te worden door de KPN is door van provider te wisselen, heb ik me laten vertellen. Pas dan krijg je de aanbieding ook. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Oscar Alexander, ik kan mij wel voorstellen dat je graag de Super WiFi punten wil. De actie die er nu is, is inderdaad alleen voor nieuwe klanten zoals al gezegd is. Als je ze toch wilt kun je ze aanschaffen voor 149,- euro via de webshop. Hiervoor hoef je niet naar de Hussel. Ik zeg niets meer dan al gezegd is, maar dit is hoe het zit. 

Reputatie 2

Je kunt prima een SuperWifi aanschaffen en gebruiken als je nog een oud abonnement hebt. Het gebruik van SuperWifi heeft niets met Hussel te maken.

Nieuwe klanten krijgen normaal gesproken een welkomsbonus. Die heeft u ook ooit in het verleden gehad. Nieuwe klanten kunnen nu momenteel kiezen om hun welkomsbonus te laten liggen en in plaats daarvan te kiezen voor een setje KPN SuperWifi.

Kijk maar, of welkomsbonus, of SuperWifi. Niet alle twee.

Bij ket meest gekozen abonnement, Hussel 100 mb, is de waarde van die welkomsbonus ongeveer even groot als de waarde van de van het setje KPN SuperWifi. Er vanuit gaande dat de klant ook mobiel bij KPN heeft.

Als de klant voor Hussel 200 mb of hoger kiest en daarbij voor voor SuperWifi, dan is de klant zelfs slechter af dan met de welkomsbonus. 

 

oke je hebt een punt maar laten we de verschillen dan even vergelijken van deze hele mooie aanbieding

 

optie 1 overal in huis goede wifi

of 

optie 2 overal in huis perfecte wifi

 

leg mij nu maar eens uit wat het verschil tussen goed en perfect is.

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt goede WiFi met de Experia Box in huis. Maar mogelijk niet overal op de 1e verdieping of zolder etc. Dan kun je dus door middel van de Super WiFi punten de perfecte WiFi creëren in huis. 

 

Je hebt goede WiFi met de Experia Box in huis. Maar mogelijk niet overal op de 1e verdieping of zolder etc. Dan kun je dus door middel van de Super WiFi punten de perfecte WiFi creëren in huis. 

 

Dat blijft toch een marketing uitspraak. Met enkel de Experiabox heb je Wifi, met 2 of meer toegangspunten heb je een betere dekking of verspreiding. Daar is niks perfect of super aan dat is gewoon goed.

Reputatie 7
Badge +24

Dat blijft toch een marketing uitspraak. 

Tja... daar moet je een beetje ... "doorheen kijken" :wink::grin:

Dat blijft toch een marketing uitspraak. 

Tja... daar moet je een beetje ... "doorheen kijken" :wink::grin:

Helaas kan of lukt niet iedereen dat, de afdeling marketing werkt naar mijn mening dit soort reacties zelf in de hand, en moeten de moderatoren het maar sussen. Pak het aan bij de bron!!

Nog altijd is voorkomen beter dan genezen.

Reputatie 2

Je hebt goede WiFi met de Experia Box in huis. Maar mogelijk niet overal op de 1e verdieping of zolder etc. Dan kun je dus door middel van de Super WiFi punten de perfecte WiFi creëren in huis. 

@Bart_Z wellicht handig om eerst je eigen aanbiedingen te controleren.

volgens mij staat hier toch echt OVERAL IN HUIS goede wifi en niet in huis goed wifi.

De opmerking (maar mogelijk niet overal op de 1e verdieping of zolder) zou ik dus nog maar eens overdenken.

zoals @Galdor68 schets dat het een marketing uitspraak blijft vind ik nog zacht uitgedrukt

ik noem het zoals het is een harde leugen.

de opmerking van @Nick83 (Tja… daar moet je een beetje ..."doorheen kijken”)  :nauseated_face::triumph:  

laat ik daar maar niet op reageren want dan moet ik zomenteen nog gecensureerd worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Elk huis is natuurlijk ook weer anders. Je blijft afhankelijk van factoren waar jij en ik geen invloed op hebben. Met een Experia box heb je dan goede WiFi in huis inderdaad. Met Extra punten zal het dus nog bete worden. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat blijft toch een marketing uitspraak. 

Tja... daar moet je een beetje ... "doorheen kijken" :wink::grin:

Helaas kan of lukt niet iedereen dat, de afdeling marketing werkt naar mijn mening dit soort reacties zelf in de hand, en moeten de moderatoren het maar sussen. Pak het aan bij de bron!!

Nog altijd is voorkomen beter dan genezen.

Het probleem is dat de concurrent het ook zegt. Dus kan KPN daarin niet achterblijven. En ook bij die concurrent staat het forum vol met slechte wifi topics.

Mee eens bij elke provider lees je dit op de fora.

Dus de nieuwe benaming van het product SuperWifi is logisch vanwege de Power promis van de concullega en de door hun zogenoemde Wifiboosters?

Klinkt een beetje als ik spring een sloot in en de ander springt er achteraan.

We weten allebei dat Super wifi niet bestaat. Hooguit goede wifi en zelfs dat niet vanwege het riedeltje over de factoren waar geen invloed op is.

Het is realistischer als bij de enkele Experiabox inclusief Wifi dekking staat en bij de Experia en de toegangspunten voor een betere dekking in huis

Dat schept betere verwachtingen en daar draait het om.

In onze huidige woning is in het hele huis geen goede wifi dekking mogelijk met slechts 1 toegangspunt

De experia beneden in de meterkast. De woonkamer 1 etage hoger, de slaapkamer de 2e etage. Hier zijn de twee extra punten een uitkomst, nu 2 gewone experia wifi met helaas niet anders mogelijk de ethernet kabel langs de trap omhoog. De tweede draadloos had visueel een uitkomst geweest. 

 

Dat had de dekking niet Super of Perfect gemaakt, nee gewoon goed en acceptabel.

Ik vind het bizar dat bestaande klanten altijd gediscrimineerd worden en je bijna gedwongen wordt om over te stappen naar bij voorbeeld.

Reputatie 6
Badge +7

En ja hoor er voelt weer iemand zich gediscrimineerd.

 

En wie dwingt je dan?