Beantwoord

SuperWifi ip configuratie windows 10 lukt niet

  • 9 April 2021
  • 17 reacties
  • 235 keer bekeken

Ik heb super wifi aangeschaft en geïnstalleerd. Nu problemen met de internet verbinding van mijn pc (wifi heeft geen geldige ip configuratie). KPN Thuis app ziet de pc in het thuisnetwerk. Heel veel aanwijzingen van internet om windows 10 'op te schonen' al geprobeerd. Wie oh wie?.

icon

Beste antwoord door PHCK 12 April 2021, 14:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PHCK, welkom hier. 

Ik begrijp dat de pc niet op de wifi komt, deze krijgt geen ip. Andere apparaten werken wel naar behoren? Die hebben geen problemen? Want als dat zo is, is het waarschijnlijk dat het in de laptop zit. Je geeft aan al het een en ander geprobeerd te hebben? Ook het netwerk al vergeten? SuperWifi gereset en opnieuw geprobeerd?

Hi Bart_Z,

Testresultaten van vandaag.

Als ik het eerste Wifi punt uit het modem verwijder en de pc opstart dan de verbinding met het internet maak dan werkt het, alleen dan heeft mijn telefoon geen wifi verbinding. Als ik daarna het wifi punt aansluit dan hebben zowel mijn pc als telefoon verbinding.

Als ik de pc vervolgens softwarematig uitzet loopt hij vast. Als ik hem vervolgens hard uitzet en weer opstart zonder Wifi punt aangesloten dan geen verbinding. 

Dan opnieuw opstarten zonder Wifi punt dan wel weer verbinding. Opstarten browser, dan korte verbreking verbinding die daarna zelf hersteld. Dan weer verbinding op zowel pc als telefoon. 

Zoekopdracht in brwoser geeft foutmelding (bing.com DNS adres niet gevonden). Daarna toch weer wel verwerking zoekopdracht in andere tab.

Vervolgens softwarematig opnieuw opstarten., nu loopt pc niet vast. Nu start hij op met verbinding terwijl Wifi punt is verbonden. Dan opstarten browser. 1e zoekopdracht wordt uitgevoerd. 2e zoekopdracht weer foutmelding (bing.com DNS adres niet gevonden).

Dan weer opnieuw opstarten met Wifi punt, Dit lukt. Nu andere browser. 2 zoekopdrachten gaan goed. verbinding blijft.

Het lijkt nu goed te werken. Nieuwe opstart ziet er weer goed uit.

Een laaste bevinding van mijn kant. Ik zie ook een verborgen verbinding die op ‘automatisch verbinding maken’ staat en de status ‘beveiligd’ heeft. Ik heb dat geprobeerd uit te zetten (vinkje uit en opnieuw opstarten) maar dat werkt niet. Ik heb de indruk dat deze verborgen verbinding automatisch wordt aangemaakt en aangezet tijdens het opstarten en dat deze de andere verbondingen overruled.

 

Hoewel je hier misschien niets aan hebt, stuur ik het je toch maar even toe.

In elk geval dank voor je tijd. Mocht er toch nog iets zijn dan neem ik contact op.

Vriendelijke groet,

Philip CK

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de uitleg. Je hebt veel geprobeerd en uiteindelijk werkt het weer te werken begrijp ik. Heel fijn. Mocht er weer wat zijn, laat het dan weten. 

Reputatie 7
Badge +20

“Hi Bart_Z,

Wij hebben eerder contact gehad over problemen om met mijn pc via wifi een internetverbinding te krijgen. De problemen zijn ontstaan na de ingebruikname van 2 super wifi punten. Nadat het probleem een aantal keer opgelost leek, krijg ik nu helemaal geen internetverbinding meer. De melding op de windows 10 pc is dat wifi geen geldige ipconfiguratie heeft,

Als het lukt om verbinding te maken duurt het hooguit 2 minuten en dan wordt hij weer verbroken. Af en toe kon de probleemoplosser in wondows 10 de standaard gateway (?) instellen en dan werd de verbinding even hersteld.

Eerder leek het probleem opgelost. Dan startte hij een aantal keer achter elkaar op met een verbinding, maar als ik de pc dan een paar dagen net gebruik en hem weer opstartte was het probleem weer aanwezig. Soms blijft de pc helemaal hangen tijdens het opstarten en moet ik een harde restart doen.

Nu lijkt helemaal niets meer te helpen. Resetten experia box met en zonder super wifi punt, adapter verwijderen, windows command prompt commando's.

Ik neem nog maar even contact op om te vragen of jij nog een mogelijke oplossing kent.

Vriendelijke groet,

Philip K.”

 

Admin: bericht openbaar gepost

Reputatie 7
Badge +20

Alleen de laptop dus nog? Alle andere apparaten hebben geen problemen met de SuperWifi? 

Welk merk en type laptop heb je? en kun je wellicht de netwerkinstellingen resetten of dergelijke?

Reputatie 7
Badge +24

Soms blijft de pc helemaal hangen tijdens het opstarten en moet ik een harde restart doen.

Een pc die tijdens opstarten blijft hangen is niet in orde. Dat heeft dan zeker niets met de WiFi verbinding te maken. Een WiFi verbinding kan nooit de oorzaak zijn van het blijven hangen van een pc bij opstarten.

Ik raad je aan om je bestanden te backuppen. Naar een USB stick bijvoorbeeld. Of externe harde schijf. En vervolgens je pc te resetten naar fabrieksinstellingen. Dat kan via het configuratiescherm.

Klik op de button "Aan de slag". Mooi klusje voor de zondagmiddag. 

Hi Bart,

Zondag windows 10 volledig opnieuw geïnstalleerd, Probleem leek opgelost. Daarna PC 2 dagen niet gebruikt. Vanmiddag opnieuw opgestart, na opstarten van windows eerst verbindingsicoontje voordat ik inlogde, daarna werd de verbinding verbroken. 1x problemen oplossen gedraaid. Zowel de boodschap ‘wifi heeft geen geldige ip configuratie’ als ‘stadaard gateway niet beschikbaar’ als melding, beide konden niet door windows worden opgelost. Daarna opdracht gegeven om opnieuw op te starten, waarop de PC bleef hangen en na enige tijd zelf ingreep en zichzelf afsloot. Daarna weer opgestart, opnieuw geen verbinding, problemen oplossen gedraaid, nu alleen de melding wifi heeft geen geldige ip configuratie’ met de boodschap dat deze nu wel was opgelost. Daarna 1 minuut verbinding, toen werd de verbinding weer vebroken. Verolgens problemen oplossen gedraaid nu melding ‘probleem met router of breedbandmodem'. Modem opneuw opgestart. Brengt echter geen oplossing.

Verder wordt het wifi programma soms zo maar uitgeschakeld. Inschakelen leidt echter ook niet tot oplossing van het probleem.

Nog 1 ander punt, de laptop van mijn werk blijft prima functioneren. Ik heb de IP instelling van de laptop vergeleken met die van de PC. 1 verschil gevonden: de laptop geeft onder het kenmerk Link-local-IPv6 adres het kenmerk IPv4 adres. De PC geeft onder het kenmerk Link-local-IPv6 adres het kenmerk IPv6-DNS-servers.

Ik lijk in cirkeltjes te draaien. Het lijkt alsof windows en het modem ruzie maken over de instellingen. Maar nu ik windows volledig opnieuw heb geïnstalleerd en zondag het modem al heb later updaten door KPN, krijg ik sterk de indruk dat er iets met het modem mis is sinds de ingebruik name van de Super Wifi punten.

 

Gr. Philip

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Als je nu eens inlogt op de SuperWifi voor en de ipv6 eens uitzet. Gaat het dan wel goed? Ik heb nu namelijk een beetje het vermoeden dat dat de boosdoener is.

Probeer beschreven procedure te volgen. Maar nadat ik via ip adres 192.168.2.151 via de browser een inlogscherm krijg, wordt het password achter op het Wifi punt (cy5Ta+zTpC) niet geaccepteerd in combinatie met gebruiksnaam ‘admin’ die al is ingevuld en niet kan worden overschreven.

 

Reputatie 7
Badge +24

Probeer beschreven procedure te volgen. Maar nadat ik via ip adres 192.168.2.151 via de browser een inlogscherm krijg, wordt het password achter op het Wifi punt (cy5Ta+zTpC) niet geaccepteerd in combinatie met gebruiksnaam ‘admin’ die al is ingevuld en niet kan worden overschreven.

 

Probeer dan het wachtwoord van het andere punt. En gebruik wel het Admin Password en niet de Wireless Key.

 

Was al geprobeerd werkt ook niet.

Reputatie 7
Badge +24

Was al geprobeerd werkt ook niet.

Ok. Dan nog een keer resetten. Hoe lang houd u de reset knop met een paperclip eigenlijk vast? Want dat moet wel zowat 15 seconden. Sluit er dan eerst 1 aan, laat de andere nog even uit. Eerst inloggen. 

Ok, alles uitgevoerd. Lijkt nu te werken. PC heeft nu IPv4 adres. Nu wachten wat de PC doet als hij een dag uit staat. Ik zou je graag al willen bedanken maar als je het niet erg vindt wacht ik nog even.

Terwijl ik het vorige bericht verstuurde viel de verbinding weer weg. Ik lijk hem nu via verbinding maken te kunnen herstellen. Nu weer verbinding. 

Vandaag opnieuw gestart. Opgestart met verbinding, verbinding behouden. Het lijkt in orde orde nu. Mocht er alsnog iets fout gaan dan meld ik mij weer. Dank voor de begeleiding. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is fijn om te lezen. :) Fijn weekend gewenst. 

Jij ook