Vraag

Super wifi staat op rood ook na herinstallatie

  • 4 August 2021
  • 16 reacties
  • 118 keer bekeken

Van de 1 op de andere dag stonden beide superwifi punten op rood (constant). Her installatie helpt niet. Router reset helpt ook niet.

Heeft iemand advies?

 

System log van Experia geeft: ug  4 19:31:58 VRV9517 daemon.info dhcpd: DHCPNAK on 0.0.0.0 to f4:06:8d:40:0d:d0 via br0
Aug  4 19:31:58 VRV9517 daemon.info dhcpd: DHCPREQUEST for 0.0.0.0 (0.0.0.0) from f4:06:8d:40:0d:d0 via br0: wrong network.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Beide resetten met pinnetje achterop op bekabeld aan het modem aansluiten (minimaal 15min) helpt niet?

Reputatie 7
Badge +10

Of heb je überhaupt geen verbinding meer? Lampje op v10a groen?

Nee helpt niet, dan blijft het lampje paars branden.

Ja v10a is op groen.

Reputatie 7
Badge +10

Nee helpt niet, dan blijft het lampje paars branden.

Start hem eens opnieuw op

 

Wat betekent de kleur van het lampje?

  • Groen: de verbinding is actief.
  • Rood: er is geen verbinding. Controleer de kabel tussen de modem en de eerste SuperWifi punt.
  • Oranje: de verbinding tussen de SuperWifi punten is slecht. Verplaats de Wifipunt naar een andere plek.
  • Blauw: een update wordt uitgevoerd.
  • Paars: Herstart de KPN SuperWifi punt en doe de aansluiting opnieuw.

Gisteren ook v10A naar fabrieksinstellingen teruggebracht. 

Herstart gedaan, nu wederom weer paars…

Betekent dit nog iets: Aug  4 17:54:52 VRV9517 daemon.debug dhcpd: Unable to pick client address: no IPv6 pools on this shared network

Hij blijft op paars staan. Iemand nog een idee? Moet ik IPV6 uitzetten? Modem door KPN laten resetten? Ik hoor graag. Gisteren en vandaag heb ik ook v10A moeten resetten aangezien (via kabels) de internetverbinding weg was gevallen.

Reputatie 7
Badge +10

Heb je de nieuwe software update (mesh) gehad op je v10a?

 

Resetten en bekabeld aansluiten zou genoeg moeten zijn om de Superwifi’s te laten werken. Zonder handmatige instellingen. 

 

Kun je er wel op inloggen? Bekabeld op ip adres

Heb je de nieuwe software update (mesh) gehad op je v10a?

Hoe kan ik dat zien?

Resetten en bekabeld aansluiten zou genoeg moeten zijn om de Superwifi’s te laten werken. Zonder handmatige instellingen. 

Dat werkt bij dus helaas niet…

Kun je er wel op inloggen? Bekabeld op ip adres 

Heb ik nog niet geprobeerd.

 

Reputatie 7
Badge +10

Heb je de nieuwe software update (mesh) gehad op je v10a?

Hoe kan ik dat zien? Inloggen op de v10a met 192.168.2.254  Onderop moet ergens softwareversie staan. 5.00.49_build487-owl

Resetten en bekabeld aansluiten zou genoeg moeten zijn om de Superwifi’s te laten werken. Zonder handmatige instellingen. 

Dat werkt bij dus helaas niet… Raarrrr

Kun je er wel op inloggen? Bekabeld op ip adres 

Heb ik nog niet geprobeerd. Als je ingelogd bent kun je de ip adressen zien die je superwifi’s gekregen hebben. Als je 1 van die ip adressen inlogt, kom je dus in de superwifi’s 

 

 

Ik heb build 


v5.00.48 build453

 

hoe kan ik die updaten?

Hoe zet ik nieuwe software op de v10a?

Reputatie 7
Badge +10

Hoe zet ik nieuwe software op de v10a?

Kun je niet afdwingen. Die krijg je vanzelf als je aan de beurt bent.

Maar dat is helemaal niet zo erg, je superwifi’s moeten het gewoon kunnen doen. Lukt dat nou nog steeds niet?

  • Je hebt ze gereset met pinnetje achterop totdat het lampje gaat knipperen?
  • Krijg je dan alleen maar rood?
  • Had je al bekabeld geprobeerd om in te loggen? Wellicht kun je dan je wifi naam en wachtwoord erin zetten zodat ze iets gaan doen

@Odsi04 : heb je het uiteindelijk kunnen oplossen?