Beantwoord

Super traag internet sinds gisteren door problemen met Wifipunten?

  • 27 September 2022
  • 5 reacties
  • 56 keer bekeken

Sinds gisteren - 26-09-2022- een supertraag internet!! 

Speedtest geeft op verchillende pc's -bekabled- slechts  38mbit down en 56 mbit up, bij een 200mbit verbinding.

Modems gereset, pc's gereset, niks helpt,

probleemoplosser 6x gedraaid inclusief modem resets, dan even tegen de 80 mbit up en 60 down maar binnen 2 minuten weer supertraag..

De chat kan me niet doorverbinden en erger..

Na 30 minuten de helpdesk gesproken, hij ziet de resets van de tool, maar ook dat de wifi punten in storing liggen.

Lampje brandt WEL groen, vervolgens met laptop naar de meterkast...wifi losgekoppeld, kabel van wifi inde laptop en voilà 200mbit down en 300 mbit up..

blijkbaar  frusteert een wifi punt dat in “storing zit”na een reset de vaste verbinding in de modem!!

Ping naar uva.nl

4 packets verzonden, ontvangen 3 verloren 1/TTL 157

ping na de reset van he wifi punt..
verzonden 4, ontvangen 4, TTL 52.. dat is zoals het hoort..

Oplossing:
Bij een reset van de modem, EERST de wifi punten een keiharde reset geven...dus pinnetje/tandenstoker erin en harde reset op de wifi daarna een reset van de modem en alles laten opkomen…!


 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 29 September 2022, 20:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Heeft u de wifi versterkers al één voor één gereset?

Dag Joep, zoals je leest zijn de wifi punten gereset en na de reset van de rest van het netwerk kunnen we weer verder. Bekabeld versua wifi is wel bijna 100% in het voordeel van bekabeld.

Op de wifi heb ik nog nooit 200mbit gehaald..  Zelfs niet als we naast hetwifi punt zitten..;-(

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @georgek1, het internet was dus super traag. Begrijp ik dat goed? Want na de resets van alles werkt het weer? Of is de wifisnelheid nog steeds rond de 80 Mbit/s?

 

Dag Bart_Z,
Na de reset van de wifi punten en daarna reset van de modem werkt het weer.
Het op afstand resetten van de modem door de probleemoplosser en jullie collega had GEEN effect! Pas na de harde reset van de wifi punten en daarna de modem werkt alles weer. ;-)

 

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat het nu werkt zoals verwacht. Daar ben ik blij om. 

Mocht je weer vragen krijgen, laat het dan weten.