Beantwoord

Superwifi en Homewizard

  • 8 January 2021
  • 17 reacties
  • 256 keer bekeken

Badge

Op de superwifi wordt mijn Homewizard niet gevonden. Hoe los ik dit op.

icon

Beste antwoord door tonymelony 17 January 2021, 13:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Jaconet, Leuk dat je je vragen stelt op het Forum! Wat bedoel je precies? Ik interpreteer het als volgt: Als je verbindt met de wifi van het modem of een mobiel netwerk kun je de HomeWizard wel bereiken, maar zodra je verbonden bent met een SuperWifi-punt lukt dit niet? Klopt dit? 
Ik hoor graag van je!:smiley:

Badge

Dat klopt Superwifi ziet geen homewizard. 

Reputatie 7
Badge +17

Welke melding krijg je te zien? @Jaconet 

Badge

Helemaal niets

Reputatie 6
Badge +9

@Jaconet

Ik denk dat het iets te maken heeft met het MAC adres van je Homewizard :thinking:

Heb je in de homewizard de mogelijkheid om het MAC adres te veranderen ?

Bijvoorbeeld van Privé naar Willekeurig of vice versa.

 

Wat ook kan is het volgende:

De homewizard kan niet koppelen met 5 GHZ (werkt alleen op 2,4 GHZ).

De Superwifi zend ook met 5 GHZ.

De oplossing kan zijn om het 2.4 en 5 GHz netwerk een andere naam te geven.

Dit kan je NIET regelen in de Primary Superwifi (wel in je modem)

De Homewizard maakt dan verbinding met het 2.4 GHZ netwerk.

 

Wat heb je voor Experiabox ?

 

Badge

V10

Badge

Vraagje kan 2,4  op v10 aan in combi met superwifi .?

Reputatie 6
Badge +9

@Jaconet 

In een V10 kan je dat mooi regelen !!!

Je kan ook de 5 GHZ uitzetten maar het is alleen de vraag of je dat wil.

Badge

Bij de installatie van superwifi  is WiFi op de v10 uitgezet! Kan ik de v10 2,4 WiFi weer aanzetten en de superwifi gewoon laten.?

Reputatie 6
Badge +9

@Jaconet 

Ik zelf heb geen ervaring met een V10 maar als de Superwifi is gekoppeld wordt de wifi in de V10 automatisch uit gezet.

Volgens mij blijft de Superwifi gewoon werken met 2,4 en 5 GHZ ook al staan deze uit in de V10.

In de Superwifi kan je de 5 GHZ niet uitzetten.

Wat nu de beste oplossing is moet ik je verschuldigd blijven.

Zoek anders eens contact met @Nick83 

Reputatie 6
Badge +9

Bij de installatie van superwifi  is WiFi op de v10 uitgezet! Kan ik de v10 2,4 WiFi weer aanzetten en de superwifi gewoon laten.?

Ik denk dat dat niet gaat werken.

Probeer het eens.

Badge

Klopt werkt niet en nu?

Reputatie 7
Badge +17

Helemaal niets? Je kan de pagina dus niet bereiken @Jaconet? De SuperWifi's nemen de wifi over van de V10. Je kunt 2.4 en 5Ghz niet splitsen in de Super Wifi's. @Nick83 heb jij een tip hoe we dit aan de praat kunnen krijgen? 
Bedankt voor je aanvulling @tonymelony! 

Badge

Dit zou betekenen dat ik een aantal apparaten niet kan verbinden met superwifi waaronder ook mijn raspberrys

Reputatie 7
Badge +17

De apparaten eerst verbinden met de 2.4Ghz van de V10 en dan de SuperWifi's aansluiten werkt soms. Daarnaast zou de mesh slim genoeg moeten zijn om naar 2.4Ghz te switchen.

Reputatie 7
Badge +17

We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga ervan uit dat het of gelukt is of je bent gestopt met proberen. Mocht er nog iemand tips of tricks hebben om dit opgelost te krijgen, dan is alle input welkom. :smiley:

Badge

WERKT NIET ZEER VERVELEND. DIT VERWACHT IK NIET BIJ SUPERWIFI, DAT DE HELFT VAN MIJN APPARATUUR NIET WERK!