Beantwoord

SuperWiFi en V10a werken niet meer samen

  • 20 June 2020
  • 14 reacties
  • 221 keer bekeken

wij hebben hier in het buitengebied glasvezel van kpn net aangesloten, met superwifi. Na 1 week was de voeding van het glasvezelkastje al doorgebrand en nu is 4 dagen geleden een nieuwe aangesloten. Maar sinds vandaag communiceert de experia box v 10a niet meer met de super wifi we hebben nu alle bovenstaande acties ondernomen en de kpn thuis app er bij genomen en dan krijgen we de melding dat er geen superwifipunt is gevonden. Kan het zijn dat de experiabox het probleem is?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door westdorp 30 June 2020, 21:07

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft toch wel tenminste 1 SuperWifi met een kabel verbonden met de Experiabox? 

Ja Nick83 er waren er zelfs 2 aangesloten.

En verder alle stappen doorgenomen die hier al eerder genoemd zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Waren? Zijn ze dat niet meer?

Branden de lampjes groen?

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het KPN Forum, @westdorp! Bedankt voor je bericht. Heftig wel, dat de eerste SW zo snel doorgebrand is:hushed:. Hopelijk gebeurd die niet nog een keer. Om je goed te kunnen helpen heb ik iets meer context nodig. 

Verbeter me of vul mij vooral aan. Als ik het goed begrijp heb je momenteel één SW-punt bedraad aangesloten op de V10a. Het andere SW-punt heb je ergens anders aangesloten. 
Hoe branden de lampjes op de SW-punten? Waarom denk je dat de V10a de SW's op dit moment niet herkent/ziet?

We horen graag van je! 

We hebben vorige week dinsdag 3 uur aan de telefoon gezeten met de KPN en nog geen oplossing en nu zou er binnen een week contact met ons opgenomen worden door de it-afdeling, maar nog niks gehoord en ook geen bevestiging per e-mail, dus ons vertrouwen in KPN is nu ver te zoeken en dat na ca 10 jaar klant te zijn. Dus zijn heel benieuwd of er contact opgenomen wordt, worden voor ons gevoel telkens van het kastje naar de muur gestuurd en elke dag wel een paar keer experiabox opnieuw opstarten,omdat de wifi dan weg valt en de superwifi is momenteel niet aangesloten, want dan hebben we constant problemen met de verbinding. Het oude ip-adres komt dan weer te voorschijn, dus wij denken dat wifi constant tussen 2 ip-adressen zit te zoeken. Maar we zullen zien wachten af als we weer niks horen zullen we dinsdag wel weer bellen. Want we geloven niet dat iemand contact met ons op neemt.

En inderdaad niemand heeft gebeld, dus nu weer opnieuw gevraagd om een monteur, die komt morgen zeggen ze.nou we zijn benieuwd we hebben eerder al voor Jan met de korte achternaam zitten wachten.

Reputatie 7
Badge +24

Het is een beetje jammer dat u hier op het forum niet reageert op vragen...

Omdat de vragen die je stelt al een gepasseerd station zijn en wij alles qua resetten etc al tientallen keren hebben gedaan en al verschillende keren met de thuisapp van KPN in de weer zijn geweest en niks helpt. Als u mijn berichten leest weet je ook dat je probleem niet standaard is.

Reputatie 7
Badge +17

@westdorp Als ik het goed begrijp heb je vandaag een monteur over de vloer gehad, klopt dit? Is het opgelost?
Kunnen wij hier op het Forum iets voor je betekenen?

Het is nu eindelijk opgelost met een nieuwe experiabox en opnieuw installeren en monteur is ruim 2 uur bezig geweest. Bleek inderdaad aan ip-adressen te liggen. En morgen worden we gebeld om te praten over alles wat mis is gegaan. Dus bedankt voor de hulp er is een oplossing nu en we kijken wel wat het gesprek morgen brengt. Want het verdient geen schoonheidsprijs.

 

Reputatie 7
Badge +17

@westdorp Goed om te horen! Met dit goede nieuws sluit ik dit topic graag af. Mochten we in de toekomst iets voor je kunnen betekenen, dan ben je weer van harte welkom op ons KPN Forum!

Het is prima dat u de topic afsluit, ik heb alleen nog 1 aanvulling, na een aantal dagen bleek weer steeds de wifi uit te vallen en erg traag te zijn, toen weer contact gehad met kpn en bleek het aan 1 van de super wifi’s te liggen en deze is nu omgewisseld en lijkt het nu eindelijk na 4 weken tobben goed te werken.

Kan de superwifi samen gaan met de experia V10? 

Of is het zo dat de wifi van de Experia V10 dan wordt uitgeschakeld.

Nee werkt prima

Reageer