Beantwoord

SuperWiFI knippert groen, alles werkt. Gaat alles goed?

  • 11 November 2021
  • 12 reacties
  • 586 keer bekeken

twee dagen geleden is er superwifi aangesloten door monteurs van kpn. Gisteren heb ik een wachtwoord aangemaakt via de pc voor de superwifi. Daarvoor moest ik de QRcode scannen  aan de achterkant van de primaire Superwifi. Sindsdien knipperen de lampjes van het internet en wireless op de modem constant groen. Ik heb verder goede wifi, de superwifi’s branden groen. Er is mij gezegd dat de Superwifi het internet van de router overneemt en dat het lampje uit zou zijn. Wat is er verkeerd gegaan? Hoe kan ik dit herstellen?

icon

Beste antwoord door Rike17 13 November 2021, 10:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @Rike17 . Welkom op het forum.

Welke type experiabox heb jij in huis staan? 

Ik heb een Experiabox V10.

Achteraf had ik meer vragen moeten stellen aan de monteurs. Er is verteld dat het primaire SuperWifi punt alles overneemt. Op de gebruiksaanwijzing was echter bijgeschreven: http://192.168.2.150. Ik was in de veronderstelling dat ik voor de SuperWifi een beheerderswachtwoord moest aanmaken. Toen ging het dus fout. Ik heb er later ook op gelezen dat de SuperWifi punten eigenlijk alles hetzelfde hebben als de modem. Het was mij niet duidelijk. Er zijn zoveel oplossingen op het Forum dat ik het niet meer weet. Fijn dat je reageert!

 

Ik heb nagedacht en veel gelezen op het forum. Is het volgende een mogelijke oplossing?

  1. ik ga de Superwifi's resetten. Vraag: blijven ze dan in de modem? Zo ja, als de primaire superwifi is gereset, gaat het 2e wifipunt dan ook erbii in de modem? 
  2. Dan haal ik de 2? wifipunten uit de modem.
  3. Moet de modem uitgezet worden? Dat las ik ook ergens.
  4. Dan de primaire wifi aansluiten, vervolgens de tweede. De tweede pas als de eerste groen is?
Badge +19

Ontkoppel de WiFi versterkers.  Sluit er 1 aan met een kabel. Resetknop indrukken tot ie opnieuw start. Daarna minimaal 10 minuten laten staan.  Daarna doe je het ermee nr. 2. Daarna kan je met nr. 2 gaan wandelen. Waar heb je het modem staan? In de meterkast?

@Rike17 : Wat joep schrijft is het wel ongeveer. In een notendop.

Uitgebreide info kun je ook hier vinden.

https://kpn-nl.insided.com/internet-9/slechte-wifi-oplossingen-voor-trage-en-wegvallende-wifi-490779

Hallo Joep1965,

Jouw voorstel lijkt me goed uitvoerbaar, maar ik heb graag nog wat uitleg over het volgende:

Ontkoppel de WiFi versterkers.  Sluit er 1 aan met een kabel. > 1 wifiversterker zit in de Experiabox V10  bij de pc in de werkkamer beneden, nr. 2 staat in de huiskamer. Wat

Daarna doe je het ermee nr. 2. > Moet deze WIFIversterker weer in de Experiabox?

De Experiabox staat bij de pc. Internet is nu trager, wifi in de huiskamer veel beter.

Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Hallo Erwin, Ik ben wel geïnteresseerd in jouw uitleg via de link die jij in je antwoord hebt meegestuurd.

Ik moet inloggen: dat lukt niet. Moet ik een account aanmaken? Waar en hoe? 

Ik heb nog helemaal geen oplossing voor mijn probleem. Al lijkt het onder mijn eerste topic dat ikzelf een oplossing heb bedacht. Ik heb reacties aangeklikt, toen werd het groen.

SORRY!

Graag nog een goede tip. 

Ik heb de kpn gebeld. Hun antwoord is: zolang je nog internet hebt, zo laten. Ik wil een betere verbinding bij mijn pc en de goede verbinding in de huiskamer behouden.

Ik wacht graag op eenmoplossing.

Badge +19

Ik zie inderdaad nu een onduidelijke tekst in m'n vorige bericht.  We gaan eerst aan de slag met je wifi . Koppel alle aangesloten appartuur los van het modem.  Dan sluit je de eerste super wifi aan, resetknopje indrukken tot het wifipunt opnieuw start. 10 minuten laten staan en niets mee doen. Daarna doe je met nr 2 hetzelfde. Er is dus een moment dat ze allebei bekabeld aangesloten zijn!! Na 10 minuten kan je nr.2 losmaken en mee aan de wandel gaan. Laat even weten hoe dat afloopt. 

@Rike17 . Dat was een blunder van mij.  Ik stuurde per ongeluk de interne link.

Deze kan nuttig voor jou zijn:

 

 

Dank je wel Joep 1965. Ik was het een beetje beu, het resetten van de superwifi punten heb ik niet goed gedaan. Had alleen nog internet. Even zo gelaten. Maar je laatste advies advies ga ik volgen. Je hoort nog of het gelukt is.

Erwin, dank je wel voor de laatste goede link. Ik ga het eens goed  bestuderen.