Beantwoord

SuperWifi punt ineens oranje, hoe los ik dat op?

  • 19 October 2021
  • 14 reacties
  • 14720 keer bekeken

Hallo, hier hetzelfde probleem.

Nooit geen probleem met tweede superwifi punt, lampje altijd groen en nu plotseling oranje/geel.

Wifi is ook niet meer wat het was.

Wat is hier veranderd?.

Heb alles al gereset maar niets help.

Als ze dicht bij elkaar staan wordt hij wel wer groen maar dat is een afstand van 3 meter, dus dat is niet veel.

Graag een reactie wat de oplossing is.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 28 October 2021, 10:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Is dat met een v10a modem?

Nee dit is met een gewone v10

Hij werkt zelf niet als ze recht onder elkaar staan op de eerste verdieping, afstand is de hemelsbreed ongeveer 3 meter

Hij wordt alleen groen als ze beide op de beganegrond staan.

Terwijl ik met mijn mobiel gewoon wifi heb als ik op de eerste verdieping zit.

 

Reputatie 7
Badge +10

Hmm.. gebruik je een wifianalyzer app? Zie je daar 2 maal een 2,4ghz, en 2 maal een 5ghz signaal uit de 2 superwifi’s komen?

Evt die 2e even uit. Ben je dan via 5ghz verbonden?

Nee, ik heb wel de app van kpn thuis.

De eerste staat bij de modem en kan ik niet zien op welke ghz hij zit

 

De tweede staat boven en die geeft 2 4 ghz aan.

 

Reputatie 7
Badge +10

Ja die 2e kan dus om één of andere reden niet via 5ghz verbinding krijgen met de eerste. 

Door afstand, of teveel dempend materiaal ertussen zou logisch zijn, maar 3 meter niet. Wat zit ertussen?

 

Beide al eens goed gereset en vanaf nul geïnstalleerd?

Het heeft altijd zo gewerkt en daarin is niets veranderd, ik heb alles al eens gereset maar niets helpt.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Marcupido, opvallend dat je tweede SuperWifi punt ineens oranje brandt. Dennis heeft al met je mee gedacht zie ik, ik help ook graag een handje.

We hebben op het forum een handig topic met alles over installatie en gebruik van SuperWifi. Daarin staat ook meer over de lampjes, het oranje lampje geeft toch aan dat de wifi punten geen goede onderlinge verbinding hebben. Het kan bijvoorbeeld een storingsbron in huis zijn die het signaal verstoort. Hoe heb je de reset en daarna installatie precies gedaan? En wat gebeurt er als je de SuperWifi's omruilt van plek?

Ik heb eerst alles uit de modem gehaald en daarna een harde reset gedaan.

Na de reset de superwifi gereset en daarna alles stuk voor stuk weer aangesloten.

Hij was even groen op de oude plek waar hij stond maar toen ik de kabel wou verleggen en hem weer even van de stroom afhaalde was hij weer geel.

Heb nogmaals hetzelfde gedaan maar wordt niet meer groen.

Ik heb op de hele bovenverdieping geprobeerd, zelfde recht onder, hemelsbreed 3 meter , maar geen resultaten.

Huis is gewoon met een beton vloer zoals andere huizen.

Na deze aktie is de wifi alleen maar slechter geworden.

Ook na de wifi manager is het slechter geworden

 

Voorheen zelfs op zolder haalde ik wel 70mbps, kom nu niet verder dan 21

Reputatie 7
Badge +19

@Marcupido Hmm, dat is niet de uitkomst waar we op hadden gehoopt natuurlijk. Heb je de SuperWifi's nog kunnen omwisselen, en wat gebeurt er dan?

Ja heb ik ook geprobeerd maar hetzelfde resultaat.

 

Reputatie 7
Badge +19

@Marcupido Goed dat je het geprobeerd hebt, jammer dat 't geen verschil maakt. Het betekent in ieder geval dat er niks met het specifieke SuperWifi punt aan de hand is, anders was het probleem ‘mee verhuist’. Het is dan toch een storingsbron, en even een kwestie van uitvogelen wat de storing dan veroorzaakt.

Heb je toevallig Devolo apparatuur aangesloten thuis, zoals een Draadloze Verbindingsset? Ik hoorde net dat deze op je SuperWifi kan storen tijdens installatie. Dus indien ja: ontkoppel je draadloze verbindingsadapters. Installeer dan je SuperWifi, en sluit ze daarna pas weer aan. Daarnaast is alle informatie welkom over wat voor apparatuur je verder aangesloten hebt. Zo wordt het makkelijker om met je mee te denken over wat de storingsbron kan zijn.

Nee ik heb geen apparatuur van devolo.

Ik had eerst draadloze verbinding sets dvs 200, maar heb deze er afgehaald omdat deze niet meer goed werkten. Heb het nu bekabeld aangesloten.

Verder heb ik alleen een philips hue bridge aangesloten.

Ook die heb ik verwijderd tijdens het resetten maar helpt ook niet.

 

Reputatie 7
Badge +19

@Marcupido Oke, dan kan 't niet door andere apparatuur komen, prima.

Ik heb nog even onderzoek voor je gedaan. Er is onlangs kleine verandering geweest in de lampjes van de SuperWifi. Dat wil zeggen; oranje geeft aan dat er wel verbinding is, maar dat deze sub-optimaal is. Dat wil zeggen dat je SuperWiFi boven alleen via de 2.4 GHz verbindt, niet via 5GHz. Voorheen wilden de lampjes wel eens groen zijn, terwijl de verbinding niet optimaal was. Sinds een laatste update wordt dit ‘strenger’ beoordeeld, waardoor het lampje dan oranje wordt. Met andere woorden, de kans is groot dat je verbinding boven precies hetzelfde is als voorheen, en dat 't lampje alleen sinds die update oranje is geworden door voorstaande uitleg.

Je kunt boven nog even controleren wat voor snelheid je haalt, en je SuperWifi verplaatsen tot je het maximale uit de snelheid haalt. Verder is er eigenlijk weinig aan de hand, dus als je verbinding verder prima werkt, kan je voor lief nemen dat het lampje oranje is.