Beantwoord

SuperWifi punt op 1ste verdieping heeft paars lampje

  • 25 October 2021
  • 32 reacties
  • 488 keer bekeken

Begin dit jaar 2 SuperWifi punten aangeschaft waarvan 1 op de 1ste verdieping in mijn werkkamer staat. Functioneerde goed tot een week geleden het lampje paars begon te branden. Wat ik sindsdien ook probeer (resetten, verplaatsen) niks werkt behalve als ik het 2de SF punt naast het 1ste SW punt plaats. Dan blijft het lampje groen. Maar dan heb ik er niks aan natuurlijk. Ook alles resetten en 1ste en 2de WF omwisselen geeft hetzelfde beeld. Zijn ze gewoon kapot? en dat na 8 maanden? 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 18 November 2021, 12:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Harry55, welkom! Wat vervelend dat je hier ineens tegenaan loopt! Uit het SuperWifi topic dat wij hebben maak ik op dat een Paars lampje betekent: 

  • De SuperWifi heeft nog de fabrieksinstellingen / geen configuratie. Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat je het SuperWifi punt al eens herstart hebt en het aansluitproces opnieuw doorlopen hebt? Als hij naast het 1e SuperWifi punt staat en je verplaatst hem dan, dan wordt ‘ie direct weer paars? Of een andere kleur?

Hi Marcia, ik heb ook gezien wat het paarse lampje betekent: SW is nog niet geconfigureerd. Maar ik heb alle stappen daarvoor doorlopen en als ik het 2de SW punt naast het eerste zet dan is de kleur groen. Maar vanaf ongeveer 2 a 3 meter afstand verandert de kleur in paars. 

Reputatie 7
Badge +24

... als ik het 2de SW punt naast het eerste zet dan is de kleur groen.

Bij draadloze opstelling? Dus geen UTP kabel verbonden?

Maar vanaf ongeveer 2 a 3 meter afstand verandert de kleur in paars. 

Weet u zeker dat het paars is en geen rood of oranje?

heel zeker ja

Reputatie 7
Badge +30

Vreemd! Ik schakel eens een hulplijn in, in de vorm van @DennisA78. Wellicht dat die een idee heeft!

Reputatie 7
Badge +10

Vreemd! Ik schakel eens een hulplijn in, in de vorm van @DennisA78. Wellicht dat die een idee heeft!

Bedankt :smile:

 

 

Raar fenomeen, die plotselinge uitval van draadloze Superwifi’s.

  • Als hij zonder utp kabel naast de 1e superwifi staat, brand hij wel groen? Of heb je er dan een utp kabel in?
  • Zie je ze allebij in de thuisapp? 
  • Heb je hem al eens goed gereset (pinnetje achterop ingedrukt houden) en vervolgens een kwartier bekabeld laten gaan?
  • Welk modem word er gebruikt, de v10a?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoe staat het er nu voor, @Harry55?

Ik heb alles nog eens gereset, modem Experia Box v10 en ook de 2 Super Wifi punten. De 2de SW punt is groen zonder utp kabel als die op minder dan 3 meter van het 1ste SW punt en modem staat maar oranje als die daarbuiten staat. In de thuisapp staan beide SW punten en beide geven daar groen aan.  De wifi geeft op bgg waar modem en 1ste WF punt staat wel goede verbinding maar op 1ste verdieping slechts 2 streepjes. Het werkt dus niet. Is die gewoon kapot na 8 maanden wel gewerkt te hebben?? of heb ik een andere modem nodig?

 

Reputatie 7
Badge +30

Oranje is wel beter dan paars! Een oranje lampje houdt in dat je verbinding maakt met de 2.4 GHz frequentie. Dat is iets minder stabiel dan de 5 GHZ frequentie, maar die kan wel verder reiken. Als je het SuperWifi punt neerzet waar je wilt en vervolgens een speedtest doet, haal je dan wel een goede snelheid?

nee, dan haal ik geen goede speedtest. De speedtest is hetzelfde met of zonder Superwifi. 

Reputatie 7
Badge +30

Maar hoeveel haal je dan? 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe is de SuperWiFi beneden gepositioneerd? In de meterkast? 

Router en SuperWifi beneden staan in de woonkamer, vrij. De speedtest geeft daar 37,1 Mbps download aan en 4,8 upload. Op de 1ste verdieping bij 2de SuperWifi punt geeft de speedtest wisselend tussen 27 en 29 Mbps download en 4,7 upload aan.

Reputatie 7
Badge +30

Router en SuperWifi beneden staan in de woonkamer, vrij. De speedtest geeft daar 37,1 Mbps download aan en 4,8 upload. Op de 1ste verdieping bij 2de SuperWifi punt geeft de speedtest wisselend tussen 27 en 29 Mbps download en 4,7 upload aan.

Ik zou hier wat over willen zeggen, maar ik realiseer me in eens dat ik helemaal niet weet welke snelheid je zou moeten kunnen halen. Als dat 40 Mbit/s is, dan zijn deze snelheden helemaal niet zo verkeerd wat mij betreft. Als dat 200 is, is dit wel een beetje weinig.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik er naar. 

ik heb mijn forumprofiel aangevuld met adres en klantnummer

Reputatie 7
Badge +24

Router en SuperWifi beneden staan in de woonkamer, vrij. De speedtest geeft daar 37,1 Mbps download aan en 4,8 upload. Op de 1ste verdieping bij 2de SuperWifi punt geeft de speedtest wisselend tussen 27 en 29 Mbps download en 4,7 upload aan.

Je hebt een verlies van ongeveer 10 mbit naar boven. Bij een SuperWifi draadloos geplaatst op de bovenverdieping lijkt me dat nog niet zo verkeerd. Als je boven hetzelfde zou willen halen als beneden, dan zou je een kabel moeten leggen.

Reputatie 7
Badge +30

ik heb mijn forumprofiel aangevuld met adres en klantnummer

Dank! Ik zie dat je nu 44 Mbit/s kunt halen, dus volgens mij zijn dit mooie cijfers. Met de aanvulling van Nick83: als je boven dezelfde snelheid zou willen halen, dan zou je een kabel moeten trekken.

Waarom heb ik dan SuperWifi punten aangeschaft als het effect nul is? Bovendien: de SW punten hebben een tijd lang wel goed gefunctioneerd maar nu ineens niet meer. 

ik haal geen 44 Mbit/s maar 37 Mbit/s als ik naast de router sta en 27 tot 29 Mbit/s op 1 ste verdieping. De conclusie is dus kennelijk dat SuperWifi van KPN niet helpt en weggegooid geld is. Jammer!

Reputatie 7
Badge +24

Waarom heb ik dan SuperWifi punten aangeschaft als het effect nul is? Bovendien: de SW punten hebben een tijd lang wel goed gefunctioneerd maar nu ineens niet meer. 

Het word steeds drukken in de lucht. Met alsmaar meer verschillende signalen. Daardoor kan iets wat eerst goed werkte later wat minder goed gaan werken.

Reputatie 7
Badge +24

Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? 

ik heb apple laptop dus bekabeling niet mogelijk

Reputatie 7
Badge +24

ik heb apple laptop dus bekabeling niet mogelijk

Dan koop je een adapter:

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Ik vind het toch wel bijzonder: KPN adverteert met SuperWifi: ‘de oplossing om overal super wifi te hebben in huis’. Ik schaf SuperWifi aan (200 euro) die na een tijdje niet meer zo super wifi werken of beter gezegd niet werken. Vervolgens adviseert KPN mij om kabels aan te leggen in mijn huis. In welke eeuw denkt KPN dat haar klanten leven? Terwijl concurrenten hier in ons dorp glasvezel aanleggen geeft KPN zelfs geen antwoord op de vraag wanneer KPN glasvezel aanlegt in mijn omgeving. 

Reputatie 7
Badge +24

In 2021. Ik vraag me af in welke eeuw u leeft. Want u heeft kennelijk nog steeds geen kabel naar boven toe.