Vraag

superwifi werkt voor geen meter

  • 10 April 2021
  • 8 reacties
  • 122 keer bekeken

ik heb na een anderhalf uur aan de telefoon mijn wifi punten geinstaleerd en het leek te werken maar het is gewoon helemaal niets alle bij de wifi punten branden groen bij de laatste keer aan de telefoon een speed test gedaan alles werkte perfect nog geen 60 sec. later alle signaal weer weg en kon zelf geen speedtest meer doen oude wifi versterker weer aangesloten en dat werkt in een keer dus super wifi dat super klopt wel maar moet nog slecht achter staan wat een rampen dingen ff de oude arcadyan aangesloten en daar is weer wifi iets wat superwifi niet voor elkaar krijg vreemd want in deze opstelling heeft het dertig seconden gewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Bedankt voor de mededeling. Wilt u dat het probleem met de SuperWiFi's opgelost word? Of laat u het zo?

ik wil het best oplossen : ik heb laatst meer als een uur aan de telefoon gezeten om dit probleem op te lossen : ten eerste wil ik u melden dat de gene die mij geholpen heeft aan de telefoon niet van ophouden wist , echt top , alleen wat jammer is dat het even gelukt was om ze te instaleren en daarna was het weer niets binnen het neerleggen van de telefoon en een minuut .

Van de master een slave gemaakt eerst alles resetten ook de modem , de punten naar de plaat gebracht waar ze moeten staan een bekabelt ander draadloos speed test gedaan werkte niet het zelfde verhaal maar dan weer anders om werkte ook niet daar na de punten op twee meter afstand van elkaar toen hadden we iets van werking maar niet optimaal weer alles resetten ze nog dichter naar elkaar brengen de speedtest gaf in de eerste seconde 90 mb en dat zakte weer weg naar 2.3 dus weer van slave naar master wisselen de punten nu verder uit elkaar ongeveer tien meter uit elkaar in een gelijk vloerse woning en alle deuren open alles weer koppelen en toen haalde ik bij de master aan de modem 96 mb en bij de slave 158 mb wat eigenlijk niet kan met 100mb internet maar oke we hadden iets bereikt ook het openen van internet bij het draadloze punt werkte dus het gesprek aan de telefoon afgerond alles gewoon laten staan niet aangeraakt en het draadloze wifi punt gaf weer met de speedtest 2,4 mb aan en er was ook geen internet meer te openen toen mijn oude wifi versterker weer neer gezet en ik had bij locatie waar het draadloze wifi punt stond weer 98mb met de speedtest en dat blijft constant de reden waarom ik die super wifi wil gebruiken ik heb een experia box v10 A en daarmee zou het mogelijk zijn om de punten wat verder van de modem te plaatsen omdat de experiabox ook zijn eigen wifi behoudt het lijkt wel te werken als beide op een afstand van dertig centimeter van de modem staan alleen is zo niet uit te zoeken of het signaal van de modem komt of van de wifi punten maar verder uit elkaar 10 meter is het wel duidelijk dat de wifi punten niet werken en dan heb ik het erover een punt bekabelt aan de modem en de slave ongeveer 10 meter verder en dan is het resultaat nul tot 2,4 mb terwijl de oude wifi versterker ook van de kpn er geen moeite me heeft dus aan de constructie van het huis of opstakels wat het signaal zou verstoren kan eigenlijk geen sprake zijn en deze werd toen de tijd verkocht als wifi versterker zonder de kwalificatie super dus mag ik er toch vanuit gaan dat de nieuwe punten met de kwalificatie super beter moeten werken maar tot op heden is hier weinig van te merken

Reputatie 7
Badge +24

Ok. U heeft een Experiabox v10a. En 2 SuperWiFi's waarvan er 1 bekabeld verbonden is met de Experiabox. Bij beide SuperWiFi's branden de lampjes groen? Kunt u de volgende link openen?

http://192.168.2.151

Krijgt u dan een login scherm?

 

ja dat kan ik ik heb hier de bekabelde de naam kantoor gegeven ( master) en de slave heeft nog gewoon zijn eigen naam en ik heb hier de led op dimmen gezet om te kijken of ik wel contact had met beiden punten en dat was het geval was ook niet zo slimme zet want ik kan natuurlijk ook in dat beginscherm zien wie er aangesloten is en of ze werken in dit scherm werkt alles alleen blijft de slave 2 mb wifi leveren 

 

o ja om een indicatie te geven de oude wifi versterker levert op het zelfde punt als het super wifi punt 96 mb tegenover de 2 mb van het super wifi punt 

Reputatie 7
Badge +24

Ok, mooi dat inloggen in ieder geval al lukt blijkbaar 😉 Waar het mij in eerste instantie om ging: er is toch wel het juist WiFi netwerk ingesteld? 

Naam en veiligheidssleutel zoals ze dat hier noemen zijn goed?

De master is dis bekabeld aangesloten? En de snelheid is goed als een laptop of mobi6daarmee verbonden is?

Het gaat om het draadloze exemplaar waarop de snelheid slecht is begrijp ik?

dat valt moeilijk te zeggen want de master staat dicht bij de experiabox v10 a en die blijft natuurlijk ook zelf een wifi signaal uitzenden het enige wat mijn opvalt als ik inlog is dat de master een rechte groene streep heeft en de slave een stippel groen lijn

rootap_80.pngnet_l_r_d_80.pngap_80_4x4.pngkantoor
Ethernet
1Gbpsphone23_80.png4iPhone




Unknown
Unknown

space_80.pngspace_80.pngphone4_80.pngiPhone



1 more...

space_80.pngspace_80.pngap_80_4x4.pngWiFiExtender-45739A
5GHz
Good Connection
1733Mbpsphone1_80.png1

 

Reputatie 7
Badge +24

Die stippellijn is omdat het een draadloze verbinding is. Geen bekabelde. Ziet u apparaten verbonden met de SuperWiFi's? Zoals hier mijn mobiel?

Â