Beantwoord

Superwifipunten bedraad aansluiten lukt niet

  • 17 February 2021
  • 4 reacties
  • 671 keer bekeken

Goedemiddag! Ik heb 3 superwifi punten. 1 Hangt geinstalleerd door KPN monteur in de meterkast.

De volgende staat op de 1e verdieping (nieuwbouw, dus veel beton) en maakt daar connectie mee (groen lampje). Omdat ik op elke verdieping een UTP aansluiting heb laten aanleggen, wil ik de superwifi punten bedraad aansluiten. Echter, dan is het lampje oranje, en krijg ik een minder hoge wifi snelheid door.

Hoe kan ik dit oplossen? Tussen de modem en de wifipunten zit een Netgear switch die ik (expres) bij KPN heb aangeschaft: Switch – Netgear GS105E (kpn.com)

Resetten heb ik geprobeerd maar heeft geen effect. De UTP aansluitingen zijn aangesloten op de switch.

Ik hoor het graag van jullie! Thanks.

Groet,

Nix

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 February 2021, 15:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Nixx reset die andere 2 wifipunten eens naar fabriekswaarden en sluit die andere 2 dan 1 voor 1 rechtstreeks bekabeld op het modem aan Zijn beide wifipunten na een X aantal minuten groen, koppel ze dan los en sluit ze dan weer bekabeld aan op de gewenste plek. Gaat het nu goed?

 

Hi @JanD , dank voor je snelle reactie.

Ik heb het geprobeerd. Direct aan de modem wordt het wifipunt inderdaad na een aantal minuten groen. Daarna stroom eraf en UTP kabel eruit en boven weer ingeplugd (waardoor deze op de netgear switch komt). Nu helaas weer/nog steeds oranje. Zou het derhalve komen door de Netgear Switch?

@JanD zojuist de philips hue en de tv aansluiting op de switch aangesloten en de kabels die naar mijn 1e  en 2e verdieping gaan direct op het modem aangesloten. Op de eerste verdieping reset van superwifi punt gedaan en nu een sterke en vooral snelle verbinding. 2e verdieping zal derhalve ook volgen.

Nu dus opgelost, lijkt dan door netgear switch te komen, maar wel gek dat KPN dit model dan zelf verkoopt...

Reputatie 2

Ja. een soortgelijk probleem had ik ook even. Kwam door een TL switch welke ook geschikt zou moeten zijn voor iTV (met Igmp) maar die kennelijk vast zat. Ik heb hem gereset door de voeding er even af te halen. Daarna was het ook opgelost. Gebeurt niet alleen bij Netgear dus maar over het algemeen niet vaak. 

Â