switch

• 15 juli 2015
  • 3 reacties
  • 147 keer bekeken

ik heb pas geleden een kpn glasvezel pakket aangevraagd, nu word deze over 3 weken door de monteur aangesloten. ik heb het pakket al ontvangen, nu zitten er 4 poorten op.

ik heb meerdere poorten waarop ik iets wil aansluiten.

nu is een switch voor mij een uitkomst.. kan ik deze kosteloos aanvragen via kpn?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Je kan een switch aanvragen, ja.

Denk er wel overname hoe je deze plaatst:
- Met allemaal "internet" apparaten.
- Met allemaal "iTV" apparaten.

De Switch van KPN ondersteund geen IGMP Snooping.
IGMP Snooping heb je nodig om een TV en ander apparaat op een switch te kunnen aansluiten, en deze tegelijk te gebruiken. Zonder IGMP Snooping ligt het hele netwerk (na de switch) plat, je kan dan dus niet meer internetten via die switch.

Robin
Reputatie 7
RobinFlikkema schreef:
...IGMP Snooping heb je nodig om een TV en ander apparaat op een switch te kunnen aansluiten, en deze tegelijk te gebruiken. Zonder IGMP Snooping ligt het hele netwerk (na de switch) plat, je kan dan dus niet meer internetten via die switch...
Dat is iets te kort door de bocht. ;)

Ook zonder IGMP snooping kan je prima Internetten, maar kan je (hoeft niet) problemen krijgen met TV.

Zie dit topic voor een uitleg.

Laat onverlet, bij mixed gebruik van een switch (TV en computerapparatuur) is het verstandig om te kiezen voor een switch met IGMP snooping.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Mark,

Ik ben bang dat we je bericht hebben gemist 😳 Excuses voor de late reactie. Als je, met de bovenstaande informatie, toch graag een switch wil kan ik dit in orde maken. Kun je daarvoor jouw adresgegevens in een priv├ębericht sturen?

Reageer