Beantwoord

switch aansluiten aan draadloze verbindingsset

• 23 juni 2016
  • 10 reacties
  • 1324 keer bekeken

Hallo,

Ik zou graag een switch willen aansluiten aan mijn draadloze verbindingsset zodat ik naast mijn tv-ontvanger ook nog andere apparatuur kan aansluiten op mijn netwerk. Op dit forum las ik dat niet iedere switch geschikt is om dit te doen. Verder las ik dat het mogelijk is om een switch van KPN aan te vragen. Ik zou daarom graag een switch willen aanvragen. Mocht dat niet mogelijk zijn, welk type/merk switch kan ik dan het beste kopen?

Ik heb een Experiabox v10 in combinatie met de draadloze verbindingsset 650.
icon

Beste antwoord door Cindy_ 13 juli 2016, 16:12

Hoi @tenementfunster, ik snap goed dat dit heel gek overkomt. Dat is het natuurlijk ook wel een beetje. Ondanks dat de kennismaking anders had gemoeten, ben ik blij je hier op het forum te zien. Goed dat je dit aankaart ook.

Laat ik beginnen met een uitleg hoe dit heeft kunnen ontstaan. Bij de oudere modems (experiabox), zoals de Thomson 789, werkte de TV alleen op de 3e poort. Om deze reden stuurden we gratis switches uit, zodat je meerdere TV's kon aansluiten op 1 experiabox. Dit is iets wat eigenlijk al die tijd zo is gebleven, dat we gratis switches verstrekten. Bij de nieuwere varianten modems, zoals de V7, V8, V9 en de V10, kun je wel meerdere TV's aansluiten. Hierbij is een switch vaak niet nodig en daarom verstrekken de winkels en de monteurs de switches niet meer gratis. Dit is iets wat bij de Klantenservice en bij ons gelijk zou moeten zijn. Hier zit nu nog een verschil in. Wij hebben nu nog de keuze om gratis een switch te verzenden. Ik heb dit aangekaart bij mijn manager om hier 1 lijn in te trekken, zodat er geen scheve gezichten ontstaan.

Jouw switch vergoed ik. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat jij voor je switch betaalt, terwijl wij deze gratis hadden gestuurd. Hiervoor heb ik gegevens van je nodig. Beantwoord je hiervoor mijn privébericht?
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hallo. Goed dat je deze vraag stelt. Als je op één DVS zowel computer als tv ontvanger wilt aansluiten heb je een switch nodig die IGMP snooping ondersteunt. De switch van kpn doet dat niet. Zo'n switch zul je dus moeten aanschaffen.
Op zich raadt KPN de combinatie computer en tv ontvanger op DVS niet aan maar met een switch met IGMP snooping en voldoende bandbreedte zal het mogelijk zijn.
Zie over de switch dit topic: De juiste switch? Toverwoord; IGMP snooping.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi rjfrijters, welkom op het forum! Graag kijk ik wat ik voor je kan betekenen! Stuur je hiervoor een reactie op m'n privébericht ? Houd er rekening mee dat de switch die wij je kunnen sturen geen ondersteuning voor IGMP snooping biedt.
Goede service dat KPN een switch kosteloos kan leveren zoals ik hier op het forum meermalen lees.

Ik ben sinds een paar dagen klant bij KPN. Afgezien van wat verkeerde voorlichting door de helpdesk bij het bestellen, tot nu toe tevreden over het verdere proces en de werking van de diensten. Maar ik vind het wel bijzonder jammer dat ik voor de switch € 25,- in rekening krijg gebracht op mijn eerste factuur. Waarschijnlijk is dit omdat de monteur hem heeft geleverd. Hij heeft me echter niet gewezen op de mogelijkheid dit via dit forum te regelen.

Ik zou graag een credit willen.
Reputatie 5
Badge +8
Ik was hier volledig tegenin gegaan, naar mijn idee is het wettelijk verplicht dat bijkomende kosten vóór de alvorens overeengekomen overeenkomst van te voren medegedeeld moet worden zowel mondeling als schriftelijk? Dit om de consument de tijd te geven om deze overeenkomst aan te gaan?? Buiten dat, 25 euro vind ik wel veel voor een switch zonder IGMP-snooping en 100mbit poorten (tenzij KPN inmiddels verandert is van switch-type?). Vanaf 35 euro heb je een managed switch/IGMP-snooping én 1gb. poorten.
De prijs is keurig gemeld door de monteur, dus dat is verder prima gegaan. Je weet misschien hoe het gaat. Monteur over de vloer, je wil alles in 1x goed hebben, dus laten we dat maar doen.

Waar mij het om gaat is dat het dan wel erg l*llig is, als je dan leest dat hij kosteloos wordt geleverd op verzoek. Dan vind ik dat ik 1 niet goed ben voorgelicht en 2 dat KPN 1 lijn moet trekken.

Het is overigens de netgear GS105E. Wel gigabit, geen snooping volgens mij. Qua prijsstelling is € 25 zeker gunstig. johhny_c ik proef uit jouw reactie dat er wel eens verschillende switches zouden kunnen worden geleverd?

Ik wacht iig even af wat de reactie is van een KPN medewerker in deze.
Reputatie 7
Badge +30
De GS105E doet wel snooping, en is gigabit. Dit is m.i. een netteprijs voor een switch. En afhankelijk waarvoor je hem gebruikt kan het ook nog zijn dat de monteur je deze heeft "aangesmeerd" want de gratis switches doen geen IGMP snooping en zijn niet altijd gigabit. Het laatste wat je wil is dat de monteur je achterlaat met rommel wat alleen maar voor problemen zorgt
Reputatie 5
Badge +8
Hallo @Tenement Funster,

Toendertijd toen ik bij KPN kwam, was ruim 10 jaar geleden, inmiddels 6 jaar een glasnetwerk, in die periode kreeg ik een switch van KPN met 100mbit-poorten, deze switch staat nog steeds in me kast in verpakking, bij nader inzien, sloeg me opmerking nergens op, dat stamde uit de stenen-tijdperk, ik ga in tegenwoordige tijd gewoon vanuit dat er switches geleverd worden met minimaal 1gb. poorten. En toevallig de geleverde switch wat jij voor 25 heb kunnen krijgen, heb ik voor 35 euro zelf moeten aanschaffen, zo zie je maar weer.... en het is zeker weten een IGMP-snooping

http://www.informatique.nl/551696/netgear-prosafe-gs105e-5p-gigabit-switch.html
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @tenementfunster, ik snap goed dat dit heel gek overkomt. Dat is het natuurlijk ook wel een beetje. Ondanks dat de kennismaking anders had gemoeten, ben ik blij je hier op het forum te zien. Goed dat je dit aankaart ook.

Laat ik beginnen met een uitleg hoe dit heeft kunnen ontstaan. Bij de oudere modems (experiabox), zoals de Thomson 789, werkte de TV alleen op de 3e poort. Om deze reden stuurden we gratis switches uit, zodat je meerdere TV's kon aansluiten op 1 experiabox. Dit is iets wat eigenlijk al die tijd zo is gebleven, dat we gratis switches verstrekten. Bij de nieuwere varianten modems, zoals de V7, V8, V9 en de V10, kun je wel meerdere TV's aansluiten. Hierbij is een switch vaak niet nodig en daarom verstrekken de winkels en de monteurs de switches niet meer gratis. Dit is iets wat bij de Klantenservice en bij ons gelijk zou moeten zijn. Hier zit nu nog een verschil in. Wij hebben nu nog de keuze om gratis een switch te verzenden. Ik heb dit aangekaart bij mijn manager om hier 1 lijn in te trekken, zodat er geen scheve gezichten ontstaan.

Jouw switch vergoed ik. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat jij voor je switch betaalt, terwijl wij deze gratis hadden gestuurd. Hiervoor heb ik gegevens van je nodig. Beantwoord je hiervoor mijn privébericht?
Hoi Cindy,

Ik heb je privebericht beantwoord. Nogmaals veel dank voor de uitleg en geboden oplossing!
Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan @tenementfunster. Ik ben blij dat het opheldering heeft gegeven en we tot een oplossing zijn gekomen 🙂. Ik zie je graag terug op het forum!

Reageer