Beantwoord

Switch aanvragen

• 13 april 2015
  • 65 reacties
  • 2790 keer bekeken

Ik heb een Experiabox V8 maar kom nu in nood met aansluitingen. Met televisie, consoles, NAS en computers gaan de poorten vrij snel. Nu hoorde ik dat je via KPN een gratis switch aan kon vragen. Dat zou voor mij een geweldige oplossing zijn want dan ben ik van alle problemen af!

Nu vroeg ik mij af hoe ik deze switch kan aanvragen? Ik zie niks staan onder mijn account en ben nu niet in de gelegenheid de klantenservice te bellen. Stiekem hoop ik dat iemand van KPN dit leest en mij kan helpen. 😉 Klantgegevens en dergelijke kan ik via een bericht overleggen.

icon

Beste antwoord door Joran 15 april 2015, 18:58

Dag Wes,

Sorry dat het even duurde! Ik zie dat de switch nog niet is verstuurd en heb dit bij deze in orde gemaakt. Je ontvangt de switch waarschijnlijk vrijdag, uiterlijk zaterdag.

Bekijk origineel

65 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi jpstm, bedankt voor je privébericht 🙂 Ik heb je er net een reactie op gestuurd.

We reageren in chronologische volgorde op forumposts: jouw bericht is onder onze aandacht hoor! Je hoort op korte termijn van ons :)

Reputatie 7
Badge +28
Ja hoor, Ducky. De switch wordt niet meer standaard meegeleverd in de pakketten, maar we kunnen een nasturen als klanten deze toch nodig blijken te hebben. Ik heb er eentje voor je aangevraagd, deze krijg je met een dag of twee met de gewone post.
Badge
Hallo
Ik heb de switch aangevraagd door even te bellen met de kpn klantenservice. Die verbinden u door met de technische dienst, daar legt u uit dat u te veel apparaten hebt en graag een gratis switch zou willen. Ik had hem binnen 2 dagen.

Ik hoop dat dit het antwoord op uw vraag is, zou u dit bericht dan als de oplossing aanvinken?

Gr. Thibauld Zonderop
Cindy_ schreef op 23 feb '16 om 21:43u
@Simon66; bedankt voor je privébericht. Zojuist heb ik een switch voor je aangevraagd. Deze ontvang je deze week van ons. Een fijne avond Smiley Vrolijk

Dank je wel voor de moeite! Ook een fijne avond toegewenst ;-)

Reputatie 7
Badge +21
Hallo Eli,

Ik heb je een reactie gestuurd in het aparte topic dat je ook aangemaakt had ;)

Reputatie 6
Badge +11
bedankt

ik heb de switch binnen

en het werkt weer zoals het hoort

helemaal top Erik

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum. Daar ben ik al om je te helpen. Beantwoord je zometeen mijn privébericht met de gevraagde gegevens? Dan help ik je verder 🙂

Reputatie 7
Badge +24
; bedankt voor je privébericht. Zojuist heb ik een switch voor je aangevraagd. Deze ontvang je deze week van ons. Een fijne avond 🙂

Reputatie 7
Badge +28
Hey Patrick, welkom op het forum! Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop, dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Reputatie 4
Badge +4
,

Het SMS bericht is zo juist binnen gekomen.

Zoef

Hoi Joran,

Switch netjes dinsdag aangekomen. Was niet direct dé oplossing maar toen ik de configuratie met behulp van wat voorbeelden op internet heb aangepast werkt alles (tot nu toe) ok.

Mijn werkende configuratie:

- Aan de experiabox hangt één PC, m'n Homeserver, de switch en een Asus router voor boven

- Aan de switch hangen 2 TV decoders en een mediabox XBMC

- Aan de Asus router hangt weer een PC en een Asus Wifi punt voor op zolder

Het scheiden van PC's en TV's is belangrijk geweest maar ook het feit dat de TV's en niet de PC's aan de switch hangen. Eerst had ik de PC's en de extra router aan de switch hangen en dat ging niet goed.

De mediabox XBMC is in principe ook een kleine computer maar die schijnt in combinatie met de TV aansluitingen wel te werken. Heeft iemand daar een verklaring voor?

Bedankt voor de snelle service.

Groet,

Marius

Hoi Cindy_

Ja hoor bevalt perfect, ondanks dat mijn zoon dan nog niet op volle speed kan gamen is hij ook blij want met kpn compleet heeft hij nu dubbel zo veel data op zijn telefoon dus blij is hij toch wel, scheelt mij ook weeer MB's delen ;-)
Het prive bericht heb ik beantwoord ondertussen , dank je wel daar voor

Groetjes Marcel

Reputatie 7
Badge +15
Wat een mooi stukje service 🙂 Mijn complimenten! ^_^

(Ik heb zelf geen extra switch nodig 😛 )

Mijn switcher is helaas stuk gegaan
En had ik gratis via kpn gekregen en daar was ik erg blij mee
Zou ik een nieuwe kunnen krijgen ook gratis en weer van kpn
Hallo KPN,

Sinds vandaag heb ik onze glasvezelverbinding werkend en ben ik zeer tevreden. Echter ben ook ik erachter gekomen dat ik niet genoeg heb aan 4 LAN poorten van de Experiabox. Is het mogelijk dat jullie mij een gratis switch toezenden? Deze extra service zou mij probleem gelijk oplossen! :D

Reputatie 7
Badge +22
Hoi , welkom op het forum. Ik kan je inderdaad kosteloos een switch opsturen. Reageer je daarvoor op m'n privebericht? Dan maak ik dit in orde.
@peter-keetfm, zoals@joran aangaf het andere switchtopic, zit het wel in de planning om binnenkort een ander soort switch te leveren, met ondersteuning voor igmp snooping. Wanneer dit gaat gebeuren is nog niet bekend, ook moet eerst de oude voorraad op Smiley Vrolijk

Hoi KPN,

ik ga binnenkort verhuizen naar een huis waar bekabeling leggen wat lastiger is.

Mijn plan is om een kabel naar boven te leggen en die vervolgens te koppelen op een switch. Op de switch sluit ik dan de tv en een pc aan.

Ik heb begrepen dat deze combinatie mogelijk is vanaf mijn v10 experia box?

Verder begrijp ik hier dat per aansluiting de klant de mogelijkheid heeft om een gratis switch aan te vragen. Ik heb telefonisch hierover contact gehad met KPN maar ze waren hier niet bekend mee.

kunnen jullie mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.

Goedeavond,ik lees hier dan ik een gratis switch kan aanvragen na zou ik dat ook graag willen.
Ik wil namelijke de ethernet kabel van itv splitsen zodat er ook een ethernet kabel in me soundbar kan.al vast bedankt
ik wil graag een gratis kpn switch aanvragen

met vriendelijke groet,

Patrick

Reputatie 7
Badge +28
Dag Wes,

Sorry dat het even duurde! Ik zie dat de switch nog niet is verstuurd en heb dit bij deze in orde gemaakt. Je ontvangt de switch waarschijnlijk vrijdag, uiterlijk zaterdag.

Reputatie 7
Badge +28
: Ik ben bang dat we je bericht hebben gemist, excuses! Is dit inmiddels al geregeld? Anders maak ik dit in orde. Kun je daarvoor je adresgegevens, naam contractant en 06-nummer in een privébericht sturen?

: Voor €75 kun je een hoop switches kopen, erg vreemd! Ik vraag me af of de helpdesk jou verkeerd heeft begrepen. Ik zal zorgen dat alsnog een opgestuurd wordt, kun je daarvoor ook je adresgegevens, naam contractant en 06-nummer in een privébericht sturen?

Reputatie 7
Badge +28
: Ik heb voor jullie beide een switch verstuurd. Als jullie contactgegevens correct zijn is er zojuist een SMS verstuurd ter bevestiging. Ik verwacht dat jullie deze vrijdag ontvangen :D

Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor de gegevens Marius, de switch is onderweg! Of dit dé oplossing gaat zijn in jouw thuisnetwerk durf ik niet bij voorbaat te beloven, maar we kunnen het uiteraard proberen. Je ontvangt de switch waarschijnlijk dinsdag.

Reputatie 7
Badge +28
: De switch is eigenlijk bedoeld als oplossing om meerdere TV's te kunnen gebruiken, we leveren daarom maximaal één per persoon. Je zal een extra switch dus zelf moeten aanschaffen. Een simpele unmanaged gigabit switch is gelukkig al verkrijgbaar vanaf ongeveer €12!

Reputatie 7
Badge +28
: Daar wordt aan gewerkt! Sorry dat je hier toch hinder van hebt ondervonden. Ik heb een privébericht verstuurd naar dit account.

Reageer