Beantwoord

Switch aanvragen

  • 10 May 2019
  • 13 reacties
  • 301 keer bekeken

Goedemorgen kpn,
Ik heb de nieuwste experiabox (2tv's)maar hierdoor heb ik een poort te weinig om de Philips heu bridge aan te sluiten, en ik hoorde dat je dan een switch aan kunt vragen? Klopt dit,
Met vriendelijke groet Monique
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 11 May 2019, 10:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @BrianMonique , zo'n switch kun je in de webshop bestellen.
Ik hoorde dat je die gratis kreeg doordat de experiabox een poort minder nu heeft
Hallo @BrianMonique ,
dan zou ik de reactie van een moderator afwachten. Het beleid in dezen is gewijzigd.
Reputatie 7
Badge +22
Hallo @BrianMonique ,
dan zou ik de reactie van een moderator afwachten. Het beleid in dezen is gewijzigd.

Wat ik weet is dat KPN 1 switch gratis toestuurt, en een tweede moet je gewoon betalen.
@Jan-D ik heb nergens gelezen over dit beleid. 😉
Reputatie 7
Badge +30

Hoi Monique, welkom op het forum, goede vraag! Het beleid rondom het versturen van switches is inderdaad aangescherpt sinds we deze ook in onze webshop verkopen. Daarvoor verstuurden we ze heel makkelijk. Nu is het beleid zo dat we één gratis switch versturen zodra je meer tv-ontvangers in je abonnement hebt dan het aantal poorten op je Experia Box min 1.

Wat betreft de V10A, deze heeft vier ethernetpoorten. Een daarvan is vastgesteld als WAN-poort voor als je glasvezel hebt. Dat laat drie bruikbare poorten voor internet en tv. We rekenen één poort voor een computer, en dan zijn er nog twee poorten over voor interactieve tv. Dat betekent dat er een gratis switch wordt meegestuurd op het moment dat je een derde tv-ontvanger zou bestellen. Heb je aanvullende, eigen, apparatuur waardoor je poorten tekort komt, dan kun je de switch in de webshop aanschaffen.


 

Admin edit 26-1-2022: De informatie in dit bericht is verouderd. Je krijgt bij KPN automatisch een gratis netwerkswitch als je een 4e (of meer) tv-ontvanger(s) besteld. In alle overige gevallen dien je, indien nodig, zelf een switch aan te schaffen. Je kunt deze bestellen via onze webshop of via een andere leverancier. Houd er wel rekening mee dat de netwerkswitch voor KPN TV wel IGMP snooping moet ondersteunen.

Admin: antwoord aangevuld

Reputatie 7
Wat betreft de V10A, deze heeft vier ethernetpoorten. We rekenen één poort voor een computer, en dan zijn er nog drie poorten over voor interactieve tv. Dat betekent dat er een gratis switch wordt meegestuurd op het moment dat je een vierde tv-ontvanger zou bestellen.
De V10A heeft drie ethernetpoorten en bij het bestellen van een derde TV-ontvanger wordt dan dus een gratis switch meegestuurd.

Tip: Bestel een derde TV-ontvanger zodat je een switch geleverd krijgt en beëindig die derde TV-ontvanger na een maandje weer. Die switch hoef je niet in te leveren en heeft je €5,- gekost. 😉
Reputatie 7
Badge +22
Tip: Bestel een derde TV-ontvanger zodat je een switch geleverd krijgt en beëindig die derde TV-ontvanger na een maandje weer. Die switch hoef je niet in te leveren en heeft je €5,- gekost. 😉
😂😂🤣 LOL!
@Erik_
Je genoemde aantal poorten voor de V10A klopt niet. Bij de 4de poort staat WAN (ingang bij glasvezel). De overige 3 (1 t/m 3) worden met een boogje aangegeven als LAN.

Hij heeft dus 3 ethernetpoorten. Dat betekent dat je v.a. een 3de ontvanger een gratis switch zou sturen voor een V10A. De overige Experia's hebben 4 LAN's. Dan dus een switch v.a. een 4de tv-ontvanger.

Overigens is de switch in de webshop helemaal niet zo prijzig, @BrianMonique nml € 29,00.
wel een raar verhaal
je hebt een v10 en je hebt 1 itv en 2 pc's en een knx ip koppelaar aangesloten op de v10
om zo een voorbeeld te noemen
naar omstandigheden (defect) van een v10 krijg je een v10a en kom je een poort te kort
dan vind ik het zo dat het aan kpn moet komen een extra switch te leveren
en dit is echt niet afhankelijk van het aantal itv ontvangers maar aan het ontbreken van het ene poortje op de v10a
Hallo @PeterG ,
Overigens is de switch in de webshop helemaal niet zo prijzig, @BrianMonique nml € 29,00.

Bij de Telfort-webshop kost deze slechts € 25,00.☺️
pc's kunnen ook gewoon via wifi. Hebben ze geen wifi zelf dan een usb-wifi-stick gebruiken. Buurvrouw doet het ook zo.
gaat het helemaal niet om het betreft 4 poorten aangesloten en dat dat je van kpn eentje krijgt met 3 poorten 1 tekort kun je allemaal dingen gaan opnoemen wat ook kan
totaal niet aan de oplossing kom op he wifi usb stick als je een pc bekabeld aan KAN sluiten
niks is beter als bedraad aansluiten
ik zelf als het mogelijk is werk ik zoveel mogelijk met utp kabels ondanks ik met wifi 60MB per sec. haal
doe ik het bekabeld 110/120 MB per sec.
Reputatie 7
Badge +30

Wat betreft de V10A, deze heeft vier ethernetpoorten. We rekenen één poort voor een computer, en dan zijn er nog drie poorten over voor interactieve tv. Dat betekent dat er een gratis switch wordt meegestuurd op het moment dat je een vierde tv-ontvanger zou bestellen.De V10A heeft drie ethernetpoorten en bij het bestellen van een derde TV-ontvanger wordt dan dus een gratis switch meegestuurd.


Dit klopt. Ik had me kort vergist. De V10A heeft wel vier ethernetpoorten, maar een daarvan is vast ingesteld als WAN-poort voor als men glasvezel heeft. Dus in dit geval krijg je bij het bestellen van een derde tv-ontvanger een gratis switch meegestuurd.

Ik pas mijn eerdere bericht daar even op aan.