Beantwoord

Switch op WiFi versterker

  • 4 August 2019
  • 4 reacties
  • 2034 keer bekeken

Goedemiddag .

Momenteel heb ik veel apparaten aangesloten op de experiabox. En nu heb ik te weinig poorten.

De huidige situatie:

Ik heb een experiabox v10 met 2 mediaboxen
1e poort aangesloten op de mediabox met daar tussen de de 1e wifiversterker.

2e poort: shield media box

3e poort draadloze verbindingsadapter voor tv op slaapkamer

4e poort voor de wifiversterker die ik bedraad naar de hal heb getrokken. ( mediabox hangt in onze uitbouw waar ook de hele basisopstelling staat waardoor op de 1e verdieping geen wifi bereik was)

NU heb ik ook Philips hue. Welke bedraad verbonden moet worden. Deze heb ik nu in de hal hangen maar op zolder heb ik nog slecht internet. In de toekomst zou ik graag een 3e wifi versterker op willen hangen op zolder. Echter kom ik dan een aansluiting te kort. Kan ik een splitter op een wifi versterker aansluiten en een 3e aansluiting via deze spitter laten lopen?
Of kan ik beter de spitter op de experiabox aan sluiten?

Mvg harrold
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 6 August 2019, 13:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Geen splitter, maar een switch. En het maakt niets uit waar je die er tussen zet.
Reputatie 7
Hallo @Harrold16, welkom op het KPN forum. Een switch is hiervoor inderdaad te gebruiken, daarvoor kan je er eentje kiezen die IGMP snooping ondersteuning heeft. Die kan je dan voor of na de Experia WiFi/versterker plaatsen, net waar je de Hue wilt aansluiten. Je kunt ook een Experia WiFi aansluiten tussen de tv-ontvanger in de slaapkamer en de draadloze verbindingsadapter daar, die kan het WiFi signaal vanaf daar ook verder uitzenden. Het kan zijn dat het op zolder daarmee al verbeterd en dan hoef je geen extra kabel te trekken, dat kan het mogelijk makkelijker maken.
Hallo @Harrold16, welkom op het KPN forum. Een switch is hiervoor inderdaad te gebruiken, daarvoor kan je er eentje kiezen die IGMP snooping ondersteuning heeft. Die kan je dan voor of na de Experia WiFi/versterker plaatsen, net waar je de Hue wilt aansluiten. Je kunt ook een Experia WiFi aansluiten tussen de tv-ontvanger in de slaapkamer en de draadloze verbindingsadapter daar, die kan het WiFi signaal vanaf daar ook verder uitzenden. Het kan zijn dat het op zolder daarmee al verbeterd en dan hoef je geen extra kabel te trekken, dat kan het mogelijk makkelijker maken.


Bedankt voor de reactie. ook @Nick83. De 2de box staat een aantal meter van de wifi versterker en dan moet ik nog een extra kabel trekken vanaf de versterker naar de 2de box door de gang en slaapkamer. Dit is ook niet mooi weg te werken. Dus de box laat ik zo als het is. Ik denk dat ik de switch tussen de 2e versterker zet. Mijn hue systeem had wat vertraging toen de bridge in de huiskamer hing. Nu hangt het meer centraal en reageerd hij direct.
Reputatie 7
Het moet inderdaad wel weg te werken zijn, een losliggende kabel over de vloer is niet de bedoeling. Jij kent jouw eigen huis het beste, voor ons is dat op afstand wat lastiger. Zoals je het nu beschrijft kan het ook werken, het is het belangrijkste dat alles goed werkt natuurlijk.