Beantwoord

Switch voor gebruik i-TV en 4G ontvanger

  • 27 June 2019
  • 6 reacties
  • 463 keer bekeken

Hallo,

Voor ons thuis netwerk buitengebied maken wij gebruik van de 4G ontvanger. Deze is aangesloten op één van de weinige ethernet ports die beschikbaar is in het huis.
Máár de interactieve TV ontvanger moet ook aangesloten worden via ethernet, alleen hebben we geen ports meer over/onbereikbaar.

Is het mogelijk dat ik de i-TV en 4G ontvanger kan aansluiten op een netwerk switch? En dat deze direct is aangesloten op de Experiabox V10? Zo, ja: Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van zo een ethernet switch?

Alvast bedankt!!

Groet,

Kenneth
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 28 June 2019, 12:47

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@FamvanDoorn, als het vooral om extra poorten gaat, dan is een switch als deze prima. Hij ondersteunt IGMP Snooping, waardoor je geen problemen hebt als je zowel de tv ontvanger als bijv. een pc aansluit.
Bedankt voor je antwoord Jos!

Ik zit nu alleen nog met de vraag of de 4G ontvanger werkt op de switch.
De instructie geeft aan dat deze direct op de ExperiaBox v10 moet worden aangesloten, maar dit zou ook niet zo heel veel moeten uitmaken.. toch?
Reputatie 7
Badge +24
Heel veel andere switches werken ook gewoon. Ik heb hier een plastic Netgear dingetje van 15 euro ofzo, en die werkt ook.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @FamvanDoorn. Welkom op het forum. Ik zie dat @joss1965 al het juiste antwoord heeft gegeven. De Netgear GS105E ondersteund IGMP snooping waardoor het mogelijk is om een tv-ontvanger aan te sluiten op deze switch. Een 4G modem moet ook geen probleem zijn. ☺️
Dank voor de reacties!
Het is nu gelukt d.m.v de GS105E, TV en 4G werkt!
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed om te lezen dat het gelukt is. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

Reageer