switch - wireless issue

• 22 augustus 2015
  • 6 reacties
  • 205 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb bij ons op zolder de volgende opstelingen. UTP kabel van de experia box naar zolder aangesloten op KPN switch en van de switch drie kabeltjes voor 1. Desktop 2. Itv en 3. Wireles N mini router ( ingesteld als access point.) 

Dit heeft altijd perfect gewerkt, als de vrouw avonds een soapie lag te kijken kon ik rustig op de laptop een serie/filmpje streamen zonder enige storing tot een maand of twee geleden. Sindsdien is het zo dat als de experiabox wordt aangezet ik mij niet meer kan aanmelden bij het accespoint of als het wel lukt ik max 2 Mbps down haal. Experiabox uit en ik haal de oude snelheid (40 Mbps wireless). Voor de snelheden van de desktop heeft experiabox geen enkele invloed, dus aan of uit en ik haal 75Mbps.

Ik heb alles gereset opnieuw ingesteld maar niets lijkt te helpen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen. 

Bvd Willie

6 reacties

Reputatie 2
Badge
Dit zou moeten werken...

Wat bedoel je met aanmelden?

Heb je wel of geen wireless verbinding?

Heb je wel of geen ip adres?

Heeft het wireless access point dezelfde wireless ssid, wireless encryptie en wireless paswoord als je experiabox? (Dit kan wel, maar ik zou eerste even een andere ssid (netwerknaam) kiezen)

Als je een systeem op de lan poorten van de mini-router aansluit, werkt het dan wel goed?

Welke experiabox heb je? v9 heeft routed itv (multicast).

Reputatie 7
Badge +30
Kan het zijn dat het komt omdat de Switch geen IGMP Snooping ondersteund?

Robin

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Willie,

Welkom op het forum! Ik heb je probleembeschrijving met interesse gelezen. Zou je nog iets meer toelichting willen geven door de vragen die jmv stelt te beantwoorden? Kun je ook aangeven of het verschil maakt als de iTV Ontvanger wel of niet aan staat?

Hi,

IK heb inmiddels de setopbox gereset en de wireless N mini router gereset & opnieuw geconfigureerd. Alles werkt nu weer zoals voorheen. 

ter info..

Aanmelden - laptop aan en verbinding maken met het draadloze netwerk.

ik kon geen verbinding maken met het draadloze netwerk, en dus ook geen ip adres.

wireless access point heeft eigen naam en pw. 

lan poort van de mini router heb ik niet getest. 

Experiabox V8 en setop box Motorola VIP 1963.

Nogmaals allen bedankt voor de snelle reacties. 

Hi,

ik heb inmiddels gereageerd. Ik heb in mijn eerste post in de tweede alinea de termen door elkaar gehaald. Ik bedoelde uiteraard settopbox en niet experia box.

Het hele probleem was dat als Itv aan werd gezet er geen verbinding meer kon worden gemaakt met het draadloze netwerk. 

mvg Willie

Reputatie 7
Badge +28
Ha Willie,

Fijn dat het opgelost is 🙂 Ik begrijp nu ook waarom het mis ging. We maken sinds een maand of wat gebruik van een andere manier van verzenden van het iTV signaal. DIt zorgt ervoor dat in sommige switches, op het moment dat de iTV Ontvanger aangezet wordt, deze het internetsignaal overheerst. Je kunt dit verhelpen door een switch te gebruiken die IGMP ondersteunt. Als die van jou dat al doet, dan zal het nu goed zijn. Als jouw switch dit niet doet heb je kans dat het probleem terugkomt. In dat geval raad ik aan de switch te vervangen door een exemplaar dat IGMP snooping ondersteunt.

Hartelijke groet,

Erik

Reageer