Beantwoord

Switchen van centrale?

• 19 mei 2012
  • 17 reacties
  • 8083 keer bekeken

Op dit moment heb ik een maximale internet snelheid van 8 Mb, als ik kijk naar de telefooncentrales in mijn omgeving (Leidsche Rijn, De Meern) moet dat haast wel inhouden dat ik ben aangesloten op de oude telefooncentrale van Utrecht West.

Dat kan zo zijn aangezien ik een van de eerste bewoners van Leidsche Rijn ben en de wijk letterlijk om ons heen is gebouwd. Inmiddels weet ik via Speedtest.nl dat er 2 centrales aanmerkelijk dichter bij zijn (te weten centrale Leidsche Rijn en centrale De Meern) en aansluiting bij een van deze centrales zou inhouden dat ik ineens een respectabele internetsnelheid van tenminste 20 MB zou kunnen behalen.

Dat wil ik natuurlijk graag, maar de vraag is nu: HOE SWITCH JE VAN DE ENE NAAR DE ANDERE CENTRALE??

Help KPN, het is vast mogelijk, maar hoe?

Hartelijke groet,

Yolanda

icon

Beste antwoord door Joran 24 mei 2012, 11:50

Beste pippe32,

Ik begrijp uw vraag, maar het antwoord is afhankelijk van enkele factoren. 

Ervan uitgaande dat binnenshuis de bekabeling goed zit aangesloten, zal u de 42 mbit halen. Met het Standaard-abonnement wordt dit gelimiteerd op 40 mbit.

De minimale snelheid van 8 mbit geven we bij voorbaat als indicatie aan, omdat we op dat moment nog niet beschikken over adresgegevens. Ik heb die van u inmiddels ontvangen en kan daarom stellen dat u de volledige snelheid van het Standaard abonnement kunt halen.

Met vriendelijke groet,

Joran

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 2
Badge
Kijk eens of Internet Standaard beschikbaar is.

Kun je doen met de postcodecheck of MijnKPN.

Jawel, dat is beschikbaar volgens KPN (maar in praktijk krijg ik dus nooit die hoge snelheden voor internet omdat ik te ver van de centrale verwijderd ben). Dus vandaar mijn vraag HOE SWITCH JE VAN CENTRALE?

Badge +1
Beste pippe32,

Je kunt hoogstens op een wijkkast worden aangesloten, in dat geval zal Internet Standaard of Premium te bestellen zijn. Anders is het Internet Instap.

Je kunt niet op een andere centrale worden aangesloten simpelweg omdat de bekabeling in de hele wijk naar jouw huis dan zou moeten worden aangepast.

Als Premium wel beschikbaar is, dan zou 40 mb (Standaard) sowieso leverbaar moeten zijn, want dat is de ondergrens van Premium.

Een andere wijkkast met de mogelijkheid om standaard of premium te bestellen zou al heel mooi zijn!!!

Want instap vind ik eigenlijk te langzaam en Ziggo zou ik liever achter me laten!

Wat zijn de mogelijkheden, kan je dat ook vertellen??

Groet

Yolanda

Badge +1
Hallo Yolanda,

Als je via de site van KPN Alles-in-één Premium een postcode check doet, weet je zeker dat je minimaal 40 mb kunt halen. Dat is namelijk de ondergrens.

Als de postcode check dan ineens aangeeft dat Premium niet leverbaar is, en het is Standaard, dan kom je tussen de 8-40 mb uit.

Laat maar even weten wat je volgens de site maximaal zou kunnen bestellen.

Succes!

Beste DitOrz,

Premium is inderdaad niet leverbaar, standaard wel en als ik op speedtest.nl een check doe, dan levert dat op dat ik inderdaad niet meer dan 8 Mb kan krijgen. Dat zal het via standaard van KPN dan ook wel zijn, klopt dat?

Dan doe ik er beter aan bij Ziggo te blijven, daar haal ik via de kabel in elk geval 15 mb..

Das wel heel erg jammer trouwens!

groet

Yolanda

Badge +1
Hallo Yolanda,

De check op speedtest.nl houd geen rekening met buitenringen (wijkkasten van waaruit VDSL wordt geleverd).

Dus als Standaard maximaal leverbaar is, kom je tussen de 8 - 40 mb.

Wellicht dat iemand van webcare voor je kan nagaan of zo´n VDSL verbinding leverbaar is.

Groeten,

dit0rz

Dank voor je hulp ditOrz, waar vind ik iemand van Webcare en hoe kom ik erachter wat dan mijn actuele snelheid gaat worden, want voor 8mb ga ik niet overstappen.

Groet

Yolanda

Reputatie 7
Badge +28
Beste pippe32,

U vindt ons hier op dit forum :-)

Kunt u mij in een privébericht uw postcode en huisnummer sturen? Ik zal voor u kijken wat de mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 7
Badge +28
Beste pippe32,

Er is bij u een VDSL buitenring beschikbaar, de maximaal haalbare snelheid is hierbij 42mbit. Dit komt overeen met het Standaard-pakket. Glasvezel is het komende jaar nog niet beschikbaar op uw adres, ik heb nog geen planning voor langere termijn.

Met vriendelijke groet,

Joran

Beste Joran,

Dank voor je bericht en opgave van de snelheid.

Maare, als ik het goed heb dan is 42 mbit ongeveer 5,25 Mb klopt dat?

(42/8=5,25) en dat is minder dan de 8 Mb die het standaardpakket minimaal beloofd toch?

Ik begrijp goed dat er geen mogelijkheid is om een hogere snelheid te halen, anders dan via de kabel?

Hartelijke groet

Yolanda

Reputatie 2
Badge
Max. 42 Mbit staat inderdaad voor ongeveer 5.25 Mbyte.

In het Standaard pakket haal je volgens mij 8 - 40 Mbit.

En daar zit kennelijk de verwarring.

Via de kabel zul je ook nooit X Mbyte halen, slechts X Mbit.

Ahhh ok!

En dan is dit dus minstens zo goed aangenomen dat je die max snelheid ook haalt, waar hangt dat vanaf? Want ik wil dus echt voorkomen dat mijn internet straks niet vooruit te branden is en KPN dan zegt: ja maar we leveren wel wat we belooft hebben hoor: 8 Mbit...

Groet

Yolanda

Reputatie 7
Badge +28
Beste pippe32,

Deze snelheid is de maximale snelheid die u op uw adres kunt krijgen. De berekening gaat ervan uit dat de bekabeling optimaal zit aangesloten, zie ook de tips op onze website (punt 1 en 3). 

Met vriendelijke groet,

Joran

Thx Joran,

Dat begreep ik al, maar waar ik me zorgen over maak is de minimale snelheid die genoemd wordt in het produkt dat jullie aanbieden.

En wat is derhalve liever zou weten is wat de reële snelheid is, de gemiddelde snelheid zeg maar.

Hartelijke groet

Yolanda

Reputatie 7
Badge +28
Beste pippe32,

Ik begrijp uw vraag, maar het antwoord is afhankelijk van enkele factoren. 

Ervan uitgaande dat binnenshuis de bekabeling goed zit aangesloten, zal u de 42 mbit halen. Met het Standaard-abonnement wordt dit gelimiteerd op 40 mbit.

De minimale snelheid van 8 mbit geven we bij voorbaat als indicatie aan, omdat we op dat moment nog niet beschikken over adresgegevens. Ik heb die van u inmiddels ontvangen en kan daarom stellen dat u de volledige snelheid van het Standaard abonnement kunt halen.

Met vriendelijke groet,

Joran

DANK!!

Dit was precies het antwoord waar ik op hoopte!!

Hartelijk dank voor je fantastische service Joran. Super!

Hartelijke groet

Yolanda

Reageer