Synology DS112J verbinden met V9

• 6 april 2015
  • 4 reacties
  • 281 keer bekeken

Heb sinds kort de Experiabox V9 en heb een ds112j aangeschaft om buiten de deur en alle andere computers makellijk bij me films en muziek te komen. Heb synology assistant gedownload, maar krijg steeds de melding serverfout. De synology branden alle 3 de lampen gewoon groen en lan knippert, maar krijg hem niet geinstalleerd.

wat moet ik doen om de server aan de praat te krijgen en vanaf alle computers en buitenaf bij mijn documenten te komen. Het server wereldje is voor mij nog gehee nieuw dus weet hier nog niet echt geheel mee overweg te gaan. hoop dat iemand me kan helpen de ds112j aan de praat te krijgen zie ik vrij vaak voorbij komen, maar in die forum onderwerpen kom ik er niet echt uit.

Admin: titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Romario,

Welkom op het forum! Jammer dat het nog niet lukt om je Synology aan de praat te krijgen. Kun je in iets meer detail aangeven hoe je hem hebt aangesloten op de Experiabox, welke instellingen, en wat voor foutmelding(en) je krijgt.

Hartelijke groet,

Erik

Reputatie 7
Er zijn zoveel factoren die hier van invloed kunnen zijn dat we hier stapje voor stapje naar moeten kijken.

Eerst maar eens kijken of de Synology lokaal wel correct te benaderen is.

Kan jij de gewenste functies van de Synology wel benaderen vanaf een telefoon, tablet of PC die op het eigen lokale netwerk aangesloten is?

Hoe krijgt jouw Synology zijn IP adres? (Automatisch van DHCP of vast ingesteld op Synology.)

Welke Synology apps gebruik je op telefoon en tablet?

de synology is direct aangesloten op de experiabox en mijn pc waarmee ik de synology wil bereiken is per homeplug verbonden met het modem.

Heb op de pc waarmee ik de synology wil bereiken synology assistant geinstalleerd waarbij ik ook netjes mijn synology krijg te zien.

Het moment dat ik de synology wil installeren krijg ik steeds een verbindingsfout en gaat die niet verder. Wel is het een paar keer zover gekomen dat die wil gaan formatteren, maar dan krijg ik weer de verbindingsfout melding.

kan vanaf mijn pc in synology assistant ook niet de instellingen veranderen.

vraag me af waar het verkeerd gaat in dit geval want een maat van mij hoefde hem allen aan te sluiten en de software te installeren. hij had ook wat poorten open gegooid voor andere functies, maar daar zijn we nog niet aangezien ik hem nog niet eens kan benaderen.

Reputatie 7
Kan jij de Synology benaderen in een webbrowser op http://<IP adres van Synology>:5000

Reageer