Beantwoord

Synology NAS intern niet te bereiken, extern wel

  • 28 December 2019
  • 6 reacties
  • 331 keer bekeken

Beste community,

 

Sinds een maand heb ik problemen om intern mijn NAS te naderen d.m.v. een subdomein. Ik kan de NAS wel via het ip-adres benaderen (192.168.2.252), echter dat wil ik niet, ik wil de NAS via mijn subdomein benaderen (eenvoorbeeld.domein.nl). Wanneer ik via mijn mobiele verbinding het subdomein benader is er geen probleem, met mijn interne netwerk heb ik dus wel problemen. Ik ben al inmiddels in gesprek gegaan met mijn domein hosting, dus daar wacht ik nog op antwoord. Toch wil ik niet stil blijven zitten, want ik las hier ook op de fora dat het een evt. NAT probleem kan zijn aangezien ik nog een V8 modem heb. Vreemd genoeg werkt het soms 2 uurtjes en daarna werkt het weer niet.

 

Type modem: V8

Runtime Code Version:  02.00.138 (21.11.2017-10:42:30)

Boot Code Version:  v3.00.06

Merk NAS: Synology

Port forwarding (NAT):

8732 - TCP - 192.168.2.252

443 - TCP - 192.168.2.252

80 - TCP - 192.168.2.252

993 - TCP - 192.168.2.252

587 - TCP - 192.168.2.252

6690 - TCP - 192.168.2.252

(Sub)domein: die geef ik liever niet prijs (als het mogelijk is om met iemand van de technische helpdesk rechtstreeks te kunnen communiceren, graag!)

DHCP: KPN ExperiaBox V8 (tussen 192.168.2.1 en 192.168.2.100)

 

Hopelijk heb ik zo voldoende informatie aangeleverd.

 

Gr,

Michiel

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 December 2019, 14:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

De Experia Box V8 ondersteunt helaas geen NAT loopback en dat betekent dat je vanaf je eigen lan geen services op jouw eigen lan kunt benaderen via het publieke IP adres van jouw aansluiting.

Dank voor je reactie! Oh, toch heeft het jaren gewerkt dat ik vanuit mijn eigen netwerk eenvoorbeeld.mijndomein.nl kon doen. Sinds een maand werkt het niet meer. Ik weet niet of er ook nog een update is gepushed?

Als dus de V8 geen NAT ondersteunt (wel vreemd, want ik kan NAT gewoon bereiken op mijn router :) ...) is er een mogelijkheid voor de V10? Op verschillende topics op dit forum wordt er ook gesproken dat de V8 een bug zou hebben die in de V10 opgelost zou zijn (betreffende het NAT probleem).

Ik probeer even te zoeken waar het probleem inzit zodat ik het kan oplossen :).

Reputatie 7
Badge +24

Als dus de V8 geen NAT ondersteunt...

Dat zegt wjb niet. Wjb zegt dat de V8 geen NAT loopback ondersteund. Of dat echt zo is weet ik niet, geen ervaring mee.

Waarom het in het verleden wel gewerkt heeft en waarom het nu soms wel werkt en soms niet is ook een beetje vaag. Maar je domeinhosting kan hier helemaal niets aan doen. Zolang het via 4G wel werkt, dan functioneert het dus naar behoren, en daarmee is het voor wat betreft de domeinhoster klaar. Het werkend krijgen op je eigen netwerk, NAT loopback dus, moet je zelf voor zorgen.

Misschien kan je een nieuwe Experiabox krijgen... alhoewel ik niet weet of je daar veel mee opschiet. Je krijgt dan waarschijnlijk een v10a, en die zit ook vol bugs. Momenteel kunnen sommige mensen niet eens inloggen op de webinterface.

Hoi Nick,

Dank voor je antwoord! Excuses ik bedoelde de NAT Loopback ermee.

Als de v10a vol met bugs zit, dat schiet dan ook niet, je wilt natuurlijk geen buggy systeem in huis hebben.

Als het volledig van die NAT Loopback afhangt, dan moet ik maar iets anders gaan verzinnen. Ik blijf het vreemd vinden dat het opeens nog maar mondjesmaat werkt. Uit bovenstaande reacties begrijp ik hieruit dat ik het probleem bij mij thuis moet gaan zoeken en niet bij KPN of mijn domeinhosting.

Allen dank voor het meedenken! Een echte oplossing is helaas nog niet gevonden, dus kan ook geen oplossing markeren.

Hoi  @creeg . Welkom op het forum.

Jammer dat dit zomaar ontstaan is. Een verklaring heb ik er helaas niet voor. Als jij thuis een glasvezel verbinding hebt is de experiabox  relatief eenvoudig te vervangen door een eigen router met méér opties. Misschien is dat het overwegen waard. 

Je geeft aan dat het eerst wel gewerkt heeft. De v8 heeft de afgelopen jaren geen upgrade meer gehad. Er is dus niks gewijzigd aan de firmware. Dit geeft hoop. Maar welke instelling je precies moet aanpassen en waar, kan ik je helaas niet vertellen

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!