Beantwoord

Synology vs Experiabox

• 17 juni 2015
  • 8 reacties
  • 2201 keer bekeken

Reputatie 1
Ik maak sinds deze week gebruik van de Experiabox v10. Via een switch heb ik TV, Apple TV en Medi8er al op het netwerk zitten. Het enige dat ik niet voor elkaar krijg is de Synology (DS213) vinden. Ondanks dat deze aan staat en aan de Switch is gekoppeld (heb ook geprobeerd deze direct op de Experiabox aan te sluiten) krijg ik geen verbinding. Kan iemand mij in lekentaal uitleggen wat ik waar moet instellen?

icon

Beste antwoord door ElectricMud 18 juni 2015, 20:41

Ik had gelukkig nog mijn UPC router in de lucht. De NAS hierop gezet en verbinding gemaakt. Hierin kon ik zien dat de DHCP instelling 'vast' stond. Deze heb ik op automatisch ingesteld en de boel aan de Switch van de Experiabox aangesloten. Nu werd de NAS wel gevonden en heb ik toegang.

Bedankt voor jullie hulp en het meedenken!

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Wat probeert u te doen? Vindt u de Synology niet in de Experiabox of op uw PC oid?

Robin
Reputatie 7
Hoi ElectricMud, welkom op het forum.

Het zou geen probleem mogen zijn om jouw Synology op jouw V10 aan te sluiten.

Ook ik heb deze combinatie zonder problemen draaien.

Wat was het IP adres van jouw Synology toen je nog een andere router had?

Was het IP adres vast ingesteld op de Synology of kreeg de Synology zijn IP adres van jouw vorige router.

Noteer eens het MAC adres van jouw Synology (staat op een sticker op de Synology) en kijk of dit MAC adres weergegeven wordt op de V10 in de LAN cliënt list of als DHCP Allocated Address.

Wat is het IP adres dat bij dat MAC adres weergegeven wordt?

Reputatie 1
Dag Robin,

Om de Synology te vinden gebruik ik de volgende URL: http://find.synology.com/.

Dit werkte bij mijn vorige opzet wel. Nu wordt er niets gevonden, dat geldt ook als ik de software van Synology gebruik.

Emile

Heb je upnp aanstaan in je modem? Als deze uitstaat kan dat nog wel eens de reden zijn dat je de synology niet kunt vinden.

Reputatie 7
Ook ik heb UPnP niet aan staan en mijn Synology's worden zonder problemen gevonden.

Ik ben nog wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen uit mijn vorige bericht.

Reputatie 1
Ik weet niet hoe mijn NAS zijn IP adres heeft gekregen, het zal automatisch zijn gegaan. Heb het iig niet zelf ingesteld.

Het MAC adres van de NAS wordt niet bij de DHCP Binding weergegeven, hier staat niets ingevuld.

Ik heb ook de UPnP geactiveerd, dit haalt helaas ook niets uit.

Reputatie 1
Misschien niet goed begrepen maar waar kan ik de LAN client list of de DHCP Allocated Address zien?

Reputatie 1
Ik had gelukkig nog mijn UPC router in de lucht. De NAS hierop gezet en verbinding gemaakt. Hierin kon ik zien dat de DHCP instelling 'vast' stond. Deze heb ik op automatisch ingesteld en de boel aan de Switch van de Experiabox aangesloten. Nu werd de NAS wel gevonden en heb ik toegang.

Bedankt voor jullie hulp en het meedenken!

Reageer