Beantwoord

Te grote afstand tot verbindingspunt

• 30 juli 2018
  • 6 reacties
  • 231 keer bekeken

Goedemorgen, van het weekend juichende folder van KPN NetwerkNL gekregen dat er een straatkast vernieuwd is en dat we nu toegang tot VDSL hebben, wat veel sneller zou moeten zijn. Heel blij natuurlijk, want onze internetsnelheid in het buitengebied is beperkt. Vanochtend gebeld met Telfort, maar die geven aan dat er niets veranderd is en niks voor me kunnen doen. De postcodecheck gedaan en die geeft ook aan dat 13mb de maximale downloadsnelheid is, wat ik al had. Reden volgens de postcodecheck: ik zit 3054 meter van het verbindingspunt vandaan.
Waarom maakt KPN ons blij met een dooie mus door een folder in d bus te gooien, waar we niks aan hebben? En welke opties heb ik?
icon

Beste antwoord door Erik_ 6 augustus 2018, 12:19

Dank je, Robin. Ik zie hier inderdaad ook dat de max nog op 13 Mbit staat. Zou je eens een foto van de folder die je kreeg naar me willen opsturen? Ik stuur je een privébericht met het e-mailadres. Dan leg ik dit voor aan een netwerkcollega.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Wat zegt https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl over jouw adres?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum, RBas. Goed dat je hier je vraag stelt. Er zijn eigenlijk drie mogelijkheden hier.

Aan de ene kant kan het zijn dat er een upgrade is geweest en dat dit alsnog betekent dat er voor jou geen verhoging in snelheid mogelijk is. In dat geval had je eigenlijk geen brief moeten krijgen. Wat ook mogelijk is, is dat er wel een upgrade is geweest, maar dat dit nog niet is vrijgegeven, waardoor het in de systemen aan onze (en Telfort) kant nog niet terug te zien is. In dat geval moet je even afwachten. Derde optie is dat de upgrade nog komt. Soms gebeurt het dat de werkzaamheden wat uitgesteld raken en dat de planning van de folders daar dan niet op tijd op aangepast kan worden. Ook in dat geval is het afwachten.

Welke van drie mogelijkheden nu de waarheid is in dit geval, kunnen we gaan achterhalen. Wil je eens kijken op de link die wjb geeft wat daar staat als je jouw adres invult?
Beste Erik,

Zie bijgevoegde schermprint.

M.vr.grt.,

Robin
Reputatie 7
Badge +28
Dank je, Robin. Gebaseerd daarop zou ik zeggen dat het hier gaat om het eerste geval (dat er wel upgrade is geweest maar niet bruikbaar voor jou) of het laatste geval, waarbij het verder dan 2 maanden is uitgesteld. Wil je postcode en huisnummer invullen op je profiel? Dan kijk ik hier even hoe het zit.
Profiel is aangepast.
Reputatie 7
Badge +28
Dank je, Robin. Ik zie hier inderdaad ook dat de max nog op 13 Mbit staat. Zou je eens een foto van de folder die je kreeg naar me willen opsturen? Ik stuur je een privébericht met het e-mailadres. Dan leg ik dit voor aan een netwerkcollega.

Reageer