Beantwoord

Te lage downloadsnelheid ondanks telefonische hulp (glasvezel)

  • 26 June 2022
  • 9 reacties
  • 115 keer bekeken

Badge

Beste mede-KPN-klanten, mijn downloadsnelheid is veel en veel te laag. Ik heb een glasvezelaansluiting en gebruik dus geen wifi, maar mijn downloadsnelheid komt niet hoger dan 7,7 Mb/sec. Een vriend van me uit Cuijk heeft (zij het bij Ziggo) een downloadsnelheid die 10 keer zo hoog is! De mijneĀ is dusĀ idioot laag. Ik heb erover gebeld met KPN en heb hun instructies gevolgd. Het modem is teruggezet naar fabrieksinstelling, maar niets heeft geholpen. De helpdesk van KPN weet verder niets te verzinnen, maar dit moet toch zeker te verhelpen zijn? Wat is hier in 's hemelsnaam aan de hand? Heel graag hulp van een van jullie!

Annemie Wammes, Den Bosch.

icon

Beste antwoord door DennisA78 28 June 2022, 11:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

De snelheid is zo laag dat ik zou zeggen dat als de lijn van KPN goed is, dat je ergens een 10MB switch, netwerkkaart of kabel op het traject hebt zitten.

Dus vraag 1: zegt kpn dat de verbinding ok is, en is die getest?
Vraag 2: kun jeĀ een laptop (waarvan je zeker bent dat die een 1gb ethernet poort heeft met courante driver) metĀ een nieuwe,Ā korte cat 5e KabelĀ direct op je router aansluiten en dan nog eens de ookla test draaien?
vraag 3Ā Geeft de laptop in de netwerkverbinding aan dat het een 1000mbps connectie is?

Ā 

Hallo @Annemieke wĀ heb je de glasvezelkast ook al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart?

Welke snelheid behoor je volgens je abo te hebben?

Reputatie 7
Badge +24

... mijn downloadsnelheid komt niet hoger dan 7,7 Mb/sec.

Hoe meet u deze snelheid? Met een speedtest? Of met het downloaden van een groot bestand?

Als de snelheid in bytes is, en u heeft een 50 mbit abonnement, dan is er niets aan de hand.

Badge

... mijn downloadsnelheid komt niet hoger dan 7,7 Mb/sec.

Hoe meet u deze snelheid? Met een speedtest? Of met het downloaden van een groot bestand?

Als de snelheid in bytes is, en u heeft een 50 mbit abonnement, dan is er niets aan de hand.

Speedtest en het abonnement is 50 mbit

Badge

Beste mede-KPN-klanten, mijn downloadsnelheid is veel en veel te laag. Ik heb een glasvezelaansluiting en gebruik dus geen wifi, maar mijn downloadsnelheid komt niet hoger dan 7,7 Mb/sec. Een vriend van me uit Cuijk heeft (zij het bij Ziggo) een downloadsnelheid die 10 keer zo hoog is! De mijneĀ is dusĀ idioot laag. Ik heb erover gebeld met KPN en heb hun instructies gevolgd. Het modem is teruggezet naar fabrieksinstelling, maar niets heeft geholpen. De helpdesk van KPN weet verder niets te verzinnen, maar dit moet toch zeker te verhelpen zijn? Wat is hier in 's hemelsnaam aan de hand? Heel graag hulp van een van jullie!

Annemie Wammes, Den Bosch.

HalloĀ @Annemieke wĀ heb je de glasvezelkast ook al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart?

Welke snelheid behoor je volgens je abo te hebben?

Nee nog nooit gedaan, en telefonisch wordt daar niks over gezegd.

Hallo @Annemieke wĀ dan zou ik de glaskast maar eens minimaal 2 minuten van de stroom halen en na de herstart de modem een reset geven.

Haal je dan wel de snelheid bekabeld gemeten op 1 pc?

Draadloos meten is niet zinvol.

Ā 

Reputatie 7
Badge +10

Ik zou de instellingen van je speedtest maar eens goedzetten. Mbps ipv MB/s

Ā 

Speedtest met mijn 50/50 glasvezel ingesteld op MB/s

Ā 

Speedtest met mijn 50/50 glasvezel ingesteld op Mbps

Ā 

Ā 

Badge

ik heb zelfs 2 min mijn glasvezel uitgezet ,maar niks helpt, het is weleens waar weer wat omhoog gegaan, maar nog steeds onder de 10.

wie heeft er nog een oplossing, ik betaal voor 50 mbĀ 

Badge

nu het is de speedtest van kpn die ik gebruikt heb,