Te lage internetsnelheid.

• 6 augustus 2013
  • 13 reacties
  • 5038 keer bekeken

Sinds februari hebben wij alles in 1 van KPN, nooit beloofde downloadsnelheid van 40 Mb ontvangen haal hoogstens 16 Mb terwijl 23 Mb mogelijk moet zijn. Bij mij vorige abonnement bij Telfort haalde ik namelijk wel 23 Mb.

Is het mogelijk het contract te ontbinden wegens niet geleverde dienst.?

13 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Welke Attainable speed en welke Actual speed staat in je modem?

Ontbinden zal puur juridisch gezien niet lukken. KPN levert namelijk wat ze beloven, een abbonement met een snelheid van 8,0 - 40,0 Mbit, pas als je beneden 8,0 Mbit zit mag je ontbinden.

Reputatie 5
Badge +6
Het is toch wel heel vreemd dat u bij Telfort wél 23Mb haalde en bij KPN een heel magere 8Mb. Heeft u niet het instapabonnement genomen dat tot max. 8Mb gaat?? Dan wordt het in de centrale nl. afgeknepen! Telfort en KPN maken (uiteraard) gebruik van dezelfde koperdraadjes en verbindingen in de centrale, dus je zou verwachten dat dezelfde snelheid geleverd kan worden. 

Reputatie 6
Badge +9
Hij haalt 16 mbit, ik denk dat meneer nog op een ADSL kaart aangesloten zit ipv een VDSL kaart in de centrale, dat zou het verschil in snelheid kunnen verklaren.

Reputatie 7
Dat hoeft niet. Ik heb ook maar 14 (meestal) - 17 (soms) Mb/s, maar heb wel VDSL. Ik heb een Thomson 789vn EB en die neigt naar lagere (14) snelheden. Ik heb ook de ZTE en V8 geprobeerd en dan had ik meestal een wat hogere snelheid (17), maar dan wel weer een instabiel Wi-Fi-netwerk.

Reputatie 5
Badge +11
Beste JoostPaauw,

Het is inderdaad een teleurstelling als je via KPN een lagere snelheid haalt.

Ik ga graag voor je na wat mijn mogelijkheden zijn om je hierbij te helpen. Eerst wil ik de verbinding tot de centrale gaan analyseren. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode en huisnummer?

Met vriendelijke groet,
Tim

Ik heb nu sinds jaar en dag een alles in 1 abonnement bij KPN, ze beloven een snelheid, tussen de 20 en 40 Mbit, toen ik vorig jaar mijn internetsnelheid middels de ookla-speed-testmeter heb uitgevoerd zag ik pas hoe beroerd de snelheid was.

de snelheid was en is tussen de 9 en net 10 mbit, het zou aan diverse zaken kunnen liggen, aan het oude isdn-profiel, dit zou over geschakeld moeten worden naar PSTN, plus een nieuw modem zou alles verhelpen, toen er eenmaal een monteur  langs kwam die al 20 jaar bij kpn werkte, ging hij mij precies vertellen(niet) welke fouten ik had gemaakt alvorens hij een meting uberhaupt had uitgevoerd, mijn modem zou bij het Isra-punt moeten staan, ik veegde e.e.a. direct van tafel, ik kan met een cat-5 zelfs 50 mtr vanaf het Isra punt zitten en deze man werkt al 20 jaar bij KPN!???

om een lang verhaal kort te houden, na heel veel tijd van mijn kant, thuis blijven 16 keer bellen met KPN 4 monteurs in de wijkcentrales gesleuteld, pfff, totdat ik zo boos was dat ik de verbinding heb verbroken,...... grrrr( de dame was nu niet echt klantvriendelijk)

Uiteindelijk is de snelheid nog precies hetzelfde, ik heb 5 maanden een korting gekregen van 10,00 euro p.mnd, is dit service NEEN, ik zou vervolgens weer opnieuw moeten bellen om weer korting te krijgen voor nota bene diensten die KPN NIET LEVERT, dan geef je zo'n klant 2 opties, of je geeft hem netjes de geleden schade terug, over alle maanden dat men de beloofde diensten niet heeft kunnen leveren zoveel maanden x zoveel jaar en men en geeft korting tot het einde van het abonnement

optie twee contract kunnen verbreken en ook de geleden schade, terug betalen.

ik betaal veel geld 72,00 euro, voor een service die kant nog wal raakt! en deze club wil met kop en schouders boven alle andere providers uitsteken!?

Reputatie 5
Badge +11
Beste john21389,

Welkom op ons forum! Ik begrijp dat je niet tevreden bent over de snelheid van je verbinding. Wij proberen van onze kant jou het maximale te leveren dat er uit je abonnement te halen valt. Vandaar ook dat er zoveel monteurs voor je aan het werk zijn geweest en dat we je uit coulance ook nog een korting hebben geboden. Je kan best met een cat-5 kabel 50 meter vanaf het IR/Ra-punt gaan zitten. Maar om teveel verlies te voorkomen, adviseren wij tussen het IS/RA-punt en het modem een ronde kabel te gebruiken die maximaal twee meter lang is. Een monteur zal dat ook zo aansluiten bij een klant. Ik wil graag voor je nagaan wat ik voor je kan betekenen! Zou je mij daartoe je contractnaam postcode en huisnummer in een privébericht willen sturen?

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 6
Badge +9
Hallo,

Ten eerste adviseer ik je niet andermans topics te kicken/vervuilen maar een eigen topic te openen.

Dat u korting hebt mogen ontvangen mag u zien als behoorlijke coulance. Juridisch gezien moet KPN minimaal 8 mbit en max 40 mbit leveren voor uw abbonement (er vanuit gaande dat u een standaard variant hebt) Dus Hoe zuur ook, KPN voldoet wel aan datgeen wat men beloofd te leveren.

Beste Raul Er is geen oplossing voor, het ISRA-punt heeft precies dezelfde waarden als bij het modem, geen verschil 8-10 mbit sterker nog mijn bovenbuurman heeft zijn modem bij het ISRA-punt staan met een ronde kabel, ook hij heeft tussen de 8-10 mbit ook hetzelfde KPN abbonement dus er is geen oplossing voor, helaas en sveld in de toekomst zal ik iemands topic niet meer vervuilen, ik heb niet goed opgelet. mijn abonnement is tussen de 20 en 40 mbit, jij hebt het over het laagste abonnement, dus ik kan wel ontbinden dus die coulance waar jij over spreekt gaat in deze niet op, gewoon GEEN service!!
Reputatie 2
Badge
Je mag met het standaard abbonement minstens 8 mbit/s verwachten, en als het meezit dan haal je tot 40 mbit/s. In principe mag je blij zijn dat je nog een soort compensatie krijgt! Heb je geen kabelaansluiting in huis waar een concurent jou van internet mee zou kunnnen voorzien? Deze hebben minder last van verliezen op lange afstand dan een a/vdsl aansluiting.

Reputatie 6
Badge +9
@john

Mijn excuses, je had niet gemeldt dat je een zakelijk abbonement hebt, dat had ik natuurlijk moeten weten ;)

Als men niet kan voldoen aan het 20-40 mbit abbo is het dan niet een optie om te downgraden naar 8-20 mbit abbo? Dan betaal je minder, snelheidsdownrade kan altijd doorgevoerd worden, daarvoor is geen nieuw contract oid nodig.

@sveld

een medewerker van KPN heeft het via dit forum nogmaals gemeten, klopt idd wat ik zei, maar dat wist ik al,

KPN doet alsof het boter op hun hoofd heeft en dan doel ik niet op de medewerkers, maar de instructies die zij krijgen

een bloemetje en een paar maanden een kortinkje van 10,00 euro, eigenlijk zoiets als iemand, met een kluitje het riet insturen

Nee KPN heeft bij mij afgedaan ik ga ook per omgaande mijn contract beeindigen, naar een happerend beeld kijken, internet die er regelmatig uitklapt, het enige wat werkt is mijn telefoon, zoveel omzetten over de rug van clienten die niet krijgen wat er beloofd is, nee daar ben ik niet bij gebaat

na 28 jaar zeg ik KPN gedag
@Roy Buitenhuis>> ik heb een abonnement/contract van minmaal 20 tot 40 mbit (KPN levert tussen de 8 en zelden 10MBIT)

Reputatie 5
Badge +11
Hallo John,

Ik had je liever beter nieuws gebracht, maar eerlijkheid duurt het langst is het gezegde. Er valt op dit moment echt niet meer uit je verbinding te halen. Het feit dat je zo'n beetje 2,5 kilometer van de centrale zit helpt ook al niet. Het spijt me te horen dat je ons wil verlaten, maar ik begrijp het wel!

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reageer