Beantwoord

te lage internetsnelheid

  • 13 May 2019
  • 10 reacties
  • 572 keer bekeken

Ik heb een 500/500 glasvezel abo, maar krijg nof maar max 50/50 binnen . Bekabeld gemeten direct aan de experia box met laptop/kpn speedtest.
KPN problemsolver gebruikt ,maar dat levert niks op.

Graag advies, tnx, fr
icon

Beste antwoord door Joran 20 May 2019, 09:00

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Ik adviseer je om een keer de experiabox opnieuw op te starten.
Heb de box al een keer helemaal uitgezet en opnieuw gestart en ook pc opnieuw gestart , maar dat geeft geen verbetering.
Kpn tool zegt dat de verbinding tot aan exp box ok is, doet ook een restart (soft) maar ook dat levert niks op
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Freek, vreemd dat je precies 50Mbit haalt. Ik kijk dit na. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie plaatsen als dat is gebeurd?
Hoi Joran,

Die 50/50 is het maximum. Ik zit nu op onder de 40 down
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben er nog niet uit, alle metingen zien er prima uit. Er komt 500Mbit binnen op de Experia Box. Kun je een bekabelde Speedtest uitvoeren met een ander apparaat? Ik ben ook benieuwd naar een test via WiFi. Kun je de resultaten hier plaatsen?
Tnx. Ga ik doen. Wifi op mijn PC lijkt inderdaad hoger uut te komen.

Wordt morgen middag voordat ik verder kan testen. Meld me dan
Hallo Joran.feedback zoals beloofd:
Met ander laptop(W10) is de snelheid uit de Ex box wel OK. Iets van 450 down.
wifi op PC is ong 60 down, dus duidelijk hoger via kabel (met powerline adapters).
Begrijp dus alleen niet waarom het via de powerline verbinding oorspronkelijkwel goed ging??

Ook onduidelijk waarom de eerderede bekabelde meting aan de exbox. met mijn netbook (W7) ook zo laag uitkwam.
ligt dus duislijk aan mijn hardware!

Voorlopig dus maar wifi op de PC totdat ik begrijp wat er nu mis is met de powerline verbinding.

dank voor je hulp,mvg,freek
Reputatie 7
Badge +28
In ieder geval fijn dat het wel goed werkt op andere apparaten :)

Welke powerline adapters gebruik je precies? Afhankelijk van hoeveel je er hebt en wat de verbindingssterkte is kan de snelheid aardig achteruit gaan. Als je Devolo adapters hebt (zoals de Draadloze Verbindingsset die wij leveren) kun je de devolo Cockpit gebruiken om inzichtelijk te krijgen hoe snel de powerline verbinding precies is. Ook kun je dan testen of een ander stopcontact, of een adapter minder zorgt voor een betere snelheid.
Ik gebruik ( al jaren) Sweex LC200 adapters. Heb daar een vergelijkbare utility app voor (Sweex powerpacket). Vreemd is dat ik de adapters daar niet meer mee kan connecten , terwijl ik wel verbinding (weliwarr traag) er mee kan maken. De devolo cockpit app ziet ze wel , maar geeft nul info?!
Reputatie 7
Badge +28
Sorry voor de late reactie! Ik weet zo niet waarom de verschillende apps beide niet werken. Je kunt misschien Sweex zelf vragen voor ondersteuning via Support & Contact | König.

Maar los van dit; deze adapters bieden maximaal 200Mbit onder optimale omstandigheden. De volledige snelheid haal je praktisch nooit. Afhankelijk van de rest van de apparatuur op het stroomnetwerk is 50-60Mbit niet heel vreemd. Als een powerline niet te vermijden is voor het thuisnetwerk lijkt dit me een goed moment om te upgraden naar 1200Mbps (of hoger). Zo blijft er ook meer ruimte over om verbindingsproblemen op te vangen. Wij bieden zelf de Devolo 1200 aan: Draadloze Verbindingsset 1200 (2 adapters). Het staat je ook vrij om een powerline van een ander merk aan te schaffen 🙂

Reageer