Vraag

Te lage internetsnelheid

  • 30 June 2020
  • 21 reacties
  • 768 keer bekeken

Ik heb nog de V8. Ik heb al een hele tijd speedtests uitgevoerd, maar kom niet hoger dan 35Mbps. Lijkt me niet echt veel daar waar volgens de check max 200 mogelijk zou zijn. Kan dit aan de V8 liggen.?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Peter47 , hoe heb je die speedtest(s) uitgevoerd? Een betrouwbare meting voer je uit met een laptop/PC direct verbonden met een kabel naar de Experia Box, zonder andere verbruikers actief.

Dus niet via WiFi, want dat is gevoelig voor externe invloeden (bv. de WiFi van de buren).

Test uitgevoerd op desktop verbonden via het stopcontact.

Badge +19

Toch niet via een draadloos verbindingsset?? Test even met een kabel. Dus de pc met een kabel aan de experiabox. 

Reputatie 7
Badge +21

Joep haalt me de woorden uit de mond. Eerst alle mogelijke verstoringen uitsluiten en dus testen direct verbonden met de Experia Box.

Ik zal het eens proberen, maar heb er weinig vertrouwen in. Deze verbinding is me ooit door KPN aanbevolen. Is nl niet zo eenvoudig om overal een kabel aan te leggen. iig alvast bedankt!

Ok, bedankt. Ik kom nu aan 100 idd en 29,7 up

Badge +19

Kijk dan hebben we meteen de boosdoener te pakken. Je weet nu wat je te doen staat.:wink:

Eigenlijk wel, maar of ze daar zo blij mee zijn hier in huis? Moeilijk weg te werken zo'n kabel zodat hij uit zicht is:joy:

Kijk dan hebben we meteen de boosdoener te pakken. Je weet nu wat je te doen staat.:wink:

Nou da's geen garantie dat het dan wel goed gaat. Ik werk alleen maar bekabeld maar ook dan is het maar afwachten welke snelheid je haalt. 

 

Ik heb zelf een 500MBit lijn. Als ik de speedtest (van KPN) draai dan kom ik geregeld op een download snelheid uit die bij lange na de 500MBit niet haalt. De upload vreemd genoeg wel. Ik heb vanaf het begin al KPNglas, Eerst via een Compleet abbo (nooit geen problemen mee gehad) Sinds kort een Hussel-abbo en sindsdien husselt de snelheid ook op en neer. 

Zonet even getest:

Verbonden met de server in Rotterdam:

160-MBit download - 460 MBit upload.

 

Reputatie 7
Badge +21

@boyke_2014 , dan ben ik benieuw welke speedtest je gebruikt.

Bij de hogere (glasvezel) snelheden gaat een speedtest via een browser nog wel eens de mist in. Te veel overhead op de achtergrond. Gebruik op Windows 10 eens de Ookla Speedtest app uit de Windows Store en kies als testserver RoutIT in Ede.

Bedankt voor de reacties!

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan @Peter47 

Helaas :wink: is de “draadloze” verbindingsset wel makkelijk maar vaak niet de beste oplossing. Het blijft een storingsgevoelige techniek via het elektriciteitsnet.

Dat husselen is trouwens weer een heel ander probleem. Ik heb alles in 1 premium, 92,50 en wil onbeperkt bellen eruit. Was een goede optie, maar omdat mijn familie in Canada en Engeland "vertrokken” zijn heb ik dat niet meer nodig. Kan het echter niet opzeggen, dan moet ik gaan husselen. Als ik dan mijn pakket zoals nu bereken in hussel ben ik dik over de 110 euro kwijt. Haal ik daar onbeperkt bellen af blijft er nog 99 euro over. De reclame zegt ga lekker husselen met al die voordelen. Zal jammergenoeg toch eens bij delta moeten kijken.

Badge +19

Kan je dat niet uitzetten via mijnkpn??

Nee, kan wel maar het maandbedrag blijft hetzelfde. Volgens mij hebben ze bij het begin van husselen het alles in 1 premium gewoon vastgezet. Op mijn kpn zie ik dat alles gratis is.  Dus ik kan alles uitzetten, maar het bedrag blijft gewoon  92,50.  Volgens mij is dit gebeurd zonder kennisgeving destijds.

@boyke_2014 , dan ben ik benieuw welke speedtest je gebruikt.

Bij de hogere (glasvezel) snelheden gaat een speedtest via een browser nog wel eens de mist in. Te veel overhead op de achtergrond. Gebruik op Windows 10 eens de Ookla Speedtest app uit de Windows Store en kies als testserver RoutIT in Ede.

Ik gebruikte tot op heden gewoon de speedtest die KPN aan beveelde op de site. Mag er toch wel van uit gaan dat ze een kwalitatief goedwerkende testsite aanbieden? Maar, ik heb de app geprobeerd en dit scheelt inderdaad wel een stuk!:thumbsup: Maar, ook hier geeft de server in Rotterdam een beduidend mindere uitslag dan RoutIT.

 

KPN-Rotterdam 250 down - 475 up

RoutIT: 520 down - 475 up

Ik zou bijna denken dat de server in Rotterdam een flinke update nodig heeft. Of zit er zoveel “storing” in de buurt daar dat het gewoon niet goed kán werken?

Reputatie 7
Badge +15

@Peter47 Welkom op het forum. Aansluiten met een DVS is inderdaad niet ideaal, met een kabel haal je zo te zien wel de snelheid die je zou moeten halen. Voor wat betreft het abonnement, zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kijk ik graag met je mee wat de mogelijkheden zijn. 

Aangevuld zover ik weet, mobiel is een iphone van mijn vrouw, maar komt van mijn schoonzoon dus weet niet welke, mogelijk 5.

Reputatie 7
Badge +15

@Peter47 Bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel. Ik heb het even voor je nagerekend en het klopt inderdaad dat, als je over zou gaan naar een nieuwe abonnementsvorm je duurder uit zou zijn. Op het moment dat je Fox Sports, Spotify premium, het Pluspakket, KPN Veilig, het vaste telefoonnummer en beide tv ontvangers zou willen behouden in ieder geval. Mijn advies zou in dit geval dan ook zijn om BelOnbeperkt voorlopig in het pakket te laten zitten. 

Dank je wel Rutger, maar ik heb het inmiddels wel gezien bij KPN. Ik ga maar weer terug naar mijn oude provider, inmiddels DELTA. Het valt tegenwoordig allemaal niet mee voor een AOW'er.

Reputatie 7
Badge +15

@Peter47 Jammer om lezen dat je overweegt over te stappen. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dit natuurlijk graag.