Beantwoord

Te lage internetsnelheid

• 20 februari 2013
  • 2 reacties
  • 7636 keer bekeken

Hi,

Ik heb naar mijn mening een te lage internetsnelheid. Ik heb internetplusbellen standaard en zou dus theoretisch tot 40Mb moeten kunnen halen. De postcodecheck via bbned levert een afstand tot de centrale van 616m en een max snelheid van 20Mb. Ik haal echter maximaal 8Mb en dat is al jaren zo. Ik heb dus het idee dat er mogelijk iets anders aan de hand is.

Ik heb een Experiabox TG787. En ik maak geen gebruik van een directe connectie, alles loopt via Wifi.

Kan iemand mij helpen?

Groet,

Luuk

icon

Beste antwoord door Joran 21 februari 2013, 16:52

Dag Luuk,

Op zo'n afstand zou ik inderdaad een hogere snelheid verwachten. Kun je in een privébericht je postcode en huisnummer sturen? Ik ga het voor je nakijken.

Met vriendelijke groet,

Joran

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dag Luuk,

Op zo'n afstand zou ik inderdaad een hogere snelheid verwachten. Kun je in een privébericht je postcode en huisnummer sturen? Ik ga het voor je nakijken.

Met vriendelijke groet,

Joran

Ik betaal al 12 jaren voor "tot 8 MB" download snelheid, in theorie zou KPN al aan haar contractverplichting voldoen als er 1 KB/sec wordt geleverd. Iedere leek snapt dat dat onredelijk zou zijn. Maar als je verwachting wordt gewekt "tot 8MB en het wordt ieder jaar sneller". Ik krijg ongemerkt dus al die jaren maar 217 KB/sec (dus 1/40 deel van de gewekte verwachting) op mijn laptop via wifi en 226 KB/sec via een kabel naar de experia box. (witte taps toelopende versie).

Maar het wordt nog mooier als volgens de monteur van KPN blijkt dat er 1,7 MB/sec binnenkomt op de lijn voor de experia en kan hij niet uitleggen waarom er achter de experia niets van over blijft. De 2e lijns callcenter medewerker wel: de experia box "onderhandelt" met de centrale 6 km verderop en dan blijft er dus in mijn geval minder over, niets aan te doen.

Beloofd wordt tot 8 MB, geleverd wordt 1,7 MB voor de experioa box, en ik ontvang bedraad of via wifi 220KB/sec.
En niemand bij KPN die het kan uitleggen. Ik heb drie keer gevraagd of ik kan worden doorverbonden met de verantwoordelijk manager, en dat is mij drie keer geweigerd.

Niet te geloven. Zou de enige manier om je recht te halen dan het oprichten van een stichting en de media opzoeken, zijn?

Het is maar goed dat KPN het monopoly heeft in de dunner bevolkte gebieden, anders waren een hoop mensen al direct opgestapt.

Desgevraagd kon ook mijn maandbedrag niet worden aangepast. KPN voelt zich er kennelijk goed bij 8 MB te beloven en 1/40 te leveren en zonder blikken of blozen 26,50 euro vragen.

Ach ja, we wonen mooi buiten dus waar gaat het eigenlijk over?

Reageer