Beantwoord

Te trage bekabelde snelheid

  • 1 January 2022
  • 11 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik heb een 50Mbps abonnement maar meet nu nog maar slechts ongeveer 30 Mbps dit is zowel draadloos(wifi).

Alle kabels uit het modem getrokken ,en met slechts 1 kabel(2 meter lang) in het V-12 modem direct aan de laptop, ook ongeveer 30Mbps.

In het verleden haalde ik ongeveer 48Mbps zowel draadloos als bekabeld.

Heb alle testen van de kpn gedaan maar ik zie geen verbetering en krijg ook geen bericht tijdens de kpn testen  dat 30Mbps  te laag zou zijn.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 5 January 2022, 13:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

ik heb net zelf ook een speedtest gedaan 
ik betaal voor 50 mbit download en 5 mbit upload
en ik krijg 9,7 download en 0,9 upload 
Gelijk gebeld : dan zegen ze dat kpn dat niet kan leveren op mijn adres 
Dus voor al die jaren ( denk zo'n 15 jaar bij kpn zit ) teveel betaal 
Kortom bellen heeft geen zin 
Wat ze wel heel goed kunnen zeggen is begrijp ik 
Ben nu van alle kanten  aan het uitzoeken 
En natuurlijk blijf ik dit bericht volgen 

Hoi @Luuk-t . Welkom op het forum.

Vreemd dat je snelheid plotseling gekelderd is. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan ga ik de boel doormeten. 

Hallo Erwin,

Zojuist mijn profiel ge-update, Ik ben benieuwd of je iets kan vinden.

Ik heb overigens mijn abonnement dit weekend  ge-update naar 100Mbps, in de hoop dat mijn snelheid ook werkelijk zal verbeteren.

Maar je hulp wordt zeker gewaardeerd,

Met vriendelijke groet,

Luuk

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb een 50Mbps abonnement maar meet nu nog maar slechts ongeveer 30 Mbps dit is zowel draadloos(wifi).

Alle kabels uit het modem getrokken ,en met slechts 1 kabel(2 meter lang) in het V-12 modem direct aan de laptop, ook ongeveer 30Mbps.

In het verleden haalde ik ongeveer 48Mbps zowel draadloos als bekabeld.

Heb alle testen van de kpn gedaan maar ik zie geen verbetering en krijg ook geen bericht tijdens de kpn testen  dat 30Mbps  te laag zou zijn.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

 

Gaat dit om een glasvezel of koperverbinding?

Reputatie 7
Badge +10

ik heb net zelf ook een speedtest gedaan 
ik betaal voor 50 mbit download en 5 mbit upload
en ik krijg 9,7 download en 0,9 upload 
Gelijk gebeld : dan zegen ze dat kpn dat niet kan leveren op mijn adres 
Dus voor al die jaren ( denk zo'n 15 jaar bij kpn zit ) teveel betaal 
Kortom bellen heeft geen zin 
Wat ze wel heel goed kunnen zeggen is begrijp ik 
Ben nu van alle kanten  aan het uitzoeken 
En natuurlijk blijf ik dit bericht volgen 

 

Dan zal die 9,7 om 0,9 ook tevoorschijn komen als je postcode check doet neem ik aan? Dan is er gewoon niet te leveren en was het bekend.

Hallo DennisA78,

Het is een nog koper verbinding, maar heeft tot voor kort perfect gewerkt.

 

Hoi @Luuk-t . Leuk je even gesproken te hebben.

Ik krabbel nog een beetje over mijn hoofd waarom die snelheid gekelderd is. Ik meet hier namelijk ook maar plusminus 30Mbit.

Je geeft aan dat er in het verleden een kabel beschadigd is, die later is gerepareerd. Daar zou het mee kunnen samen hangen. Wat ik ook zie is dat je pairbonding gaat krijgen. Daarvoor hebben we de monteur herpland naar 14-1. Ik stel voor dat we afwachten wat de snelheid na zijn bezoek is.  Mocht dat rond de 90Mbit uitkomen zit je goed. 

Als dit ver onder de maat blijft, laat het mij weten dan help ik je verder. 

P.s.  Er is ook een pakket toegestuurd. Hier zal een experiabox inzitten die overweg kan met pairbonding. Dat zal een v10 zijn.

Hallo Erwin,

J,a ik ben benieuwd ik laat het zeker weten als de nieuwe aansluiting gemaakt is.

Ik heb zojuist het V10 modem ontvangen , ik begrijp dat pair bonding niet kan met de V12, geen probleem als het maar werkt, je hoort het nog.

met vriendelijke groet,
Luuk

Vandaag is de kpn monteur geweest om mijn nieuwe v10 modem aan te sluiten met pairbonding.

In eerste instantie had ik op lijn1 maar 30Mbit en op het lijn2 40Mbit,best een groot verschil, bij toeval heb ik in mijn huis 4 lijnen en de monteur was zo vriendelijk om naar een ander paar te zoeken dat wel een hogere snelheid gaf dan de oorspronkelijke 30Mbit.

Hij heeft er echt veel moeite voor gedaan en is wel 4 keer op en neer naar de centrale gegaan on andere aansluitingen te proberen, uiteindelijk is het uitgekomen op  45Mbit  en  39Mbit totaal dus c.a. 84 dit zijn door het modem gemeten waarden!

In de speed test meet ik nu bedraad en onbedraad c.a. 77Mbit download en 18Mbit upload, is niet helemaal de 90Mbit die verwacht was maar wel een hele verbetering.

Dus dit is het denk ik, mocht het toch nog sneller tot 90Mbit kunnen dan hoor ik het graag maar voorlopig ben ik er tevreden mee en heeft door de monteur mij uitstekend geholpen.

 

Fijn dat de monteur zo meegedacht en gehandeld heeft. Ik denk dat dit wel zo'n beetje je 'plafond’ is.