Beantwoord

Te weinig LAN poorten Experia Box V10a

  • 20 August 2019
  • 23 reacties
  • 3933 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb te weinig lan poorten op mijn experiabox v10a. 4 poorten waarvan er 1 is afgedekt. Ik heb drie ontvangers dus blijft er geen lan poort meer over voor mijn pc. S

Is er geen gratis switch beschikbaar

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 22 August 2019, 15:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 1
Kan er iemand misschien reageren
Reputatie 7
Geduld is een schone zaak.
Morgen of overmorgen zal er vast een medewerker van KPN reageren.
Reputatie 7
Badge +24
Gratis? 😂 doe mij er dan ook maar 1 😁 of nee, 2 graag! Of wacht, doe er maar 5!!! 🤣
Reputatie 1
Gratis? 😂 doe mij er dan ook maar 1 😁 of nee, 2 graag! Of wacht, doe er maar 5!!! 🤣
Die wordt wel degelijk geleverd door kpn
Reputatie 7
Gratis? 😂 doe mij er dan ook maar 1 😁 of nee, 2 graag! Of wacht, doe er maar 5!!! 🤣Die wordt wel degelijk geleverd door kpn
Klopt, maar je zult toch echt gewoon even moeten wachten op een berichtje van een KPN medewerker. Normaliter komt die wel binnen 48 uur.
Reputatie 7
Badge +24
Hier kun je er 1 bestellen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=0
Reputatie 7
Badge +21
Even afwachten tot KPN dit topic overneemt.
De 10A heeft 3 poorten en dat kan te weinig zijn, daarom kun je een switch aanvragen als je die nodig hebt.

Mocht je dat nog niet gedaan hebben zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Hallo @arnodesiree ,
Het beleid is door KPN aangepast, er wordt niet meer zomaar iets gratis weggegeven, alleen onder strikte voorwaarden en als je een poort tekort komt voor een pc is valt niet onder de strikte voorwaarden, het wordt dus gewoon een switch kopen, kosten niet veel meer tegenwoordig.
Reputatie 1
Hallo @arnodesiree ,
Het beleid is door KPN aangepast, er wordt niet meer zomaar iets gratis weggegeven, alleen onder strikte voorwaarden en als je een poort tekort komt voor een pc is valt niet onder de strikte voorwaarden, het wordt dus gewoon een switch kopen, kosten niet veel meer tegenwoordig.
Reputatie 1
Dat is wel een hele slechte service er zitten 4 poorten op kan er maar 3 gebruiken. Had ik beter bij mijn vorige provider kunnen blijven
Reputatie 1
Jullie rekenen 1 poort voor computer
Ik heb 3 ontvangers voor tv de 4de poort is voor glasvezel die ik dus niet kan gebruiken dus logisch gezien had er bij mijn instalatie pakket een switch moeten zitten
Reputatie 7
Badge +24
Jullie rekenen 1 poort voor computer
Ik heb 3 ontvangers voor tv de 4de poort is voor glasvezel die ik dus niet kan gebruiken dus logisch gezien had er bij mijn instalatie pakket een switch moeten zitten

Ja en ik heb wel 4 poorten, maar 2 computers. Dus logisch dat ik ook een gratis switch moet hebben. KPN heeft mn adres, ik zie het pakketje met vertrouwen tegemoet.
Reputatie 1

Jullie rekenen 1 poort voor computer
Ik heb 3 ontvangers voor tv de 4de poort is voor glasvezel die ik dus niet kan gebruiken dus logisch gezien had er bij mijn instalatie pakket een switch moeten zitten
Ja en ik heb wel 4 poorten, maar 2 computers. Dus logisch dat ik ook een gratis switch moet hebben.

Jij heb altijd wel je woordje klaar he ik wacht op reactie van kpn
Reputatie 7
Hallo @arnodesiree en de rest 🙂
Omdat de V10a slechts 3 ethernetpoorten heeft (de vierde is gereserveerd voor het binnenkomende signaal bij een glasvezelaansluiting) kunnen we zonder problemen een gratis switch sturen als de vierde poort nodig is. Precies wat huistijger ook al zegt dus. Als een ander type modem wordt omgeruild voor de V10a wordt dit ook gecontroleerd, als alle 4 de aansluitingen worden gebruikt wordt de switch meegestuurd. Dit is alleen voor de V10a, omdat die een netwerkpoort minder heeft.

Ik zie dat je in dit geval al gebeld hebt met de klantenservice en daarbij is er al een switch naar je toegestuurd. Deze zal je binnen enkele dagen ontvangen en daarmee zal je het laatste apparaat ook aan kunnen sluiten.
Reputatie 1
Opgelost
Reputatie 7
Dit is alleen voor de V10a, omdat die een netwerkpoort minder heeft.
@Jasper, Er is toch ook nog een policy dat er een gratis switch geleverd wordt als je evenveel of meer TV ontvangers geabonneerd hebt dan het aantal LAN poorten op de Experia Box?
Dit is alleen voor de V10a, omdat die een netwerkpoort minder heeft.
@Jasper, Er is toch ook nog een policy dat er een gratis switch geleverd wordt als je evenveel of meer TV ontvangers geabonneerd hebt dan het aantal LAN poorten op de Experia Box?

Ik dacht alléén maar bij tv-ontvangers, volgens een mededeling van een andere moderator op een eerder tijdstip dit jaar en niet (meer) omdat je gewoon maar een poort tekort komt.
Geeft toch scheve gezichten bij een 2-slachtig onduidelijk beleid.🤔
Reputatie 7
Ik dacht alléén maar bij tv-ontvangers, volgens een mededeling van een andere moderator op een eerder tijdstip dit jaar en niet (meer) omdat je gewoon maar een poort tekort komt.
Klopt, ik zo ook niet in waarom er een switch geleverd zou moeten worden bij de switch naar een V10a als er twee of minder TV ontvangers in gebruik zijn.

Ik had beter het woordje "ook" weg kunnen laten uit mijn oorspronkelijk opmerking.
Reputatie 2
Hallo @arnodesiree en de rest 🙂

kunnen we zonder problemen een gratis switch sturen als de vierde poort nodig is.
...
Als een ander type modem wordt omgeruild voor de V10a wordt dit ook gecontroleerd, als alle 4 de aansluitingen worden gebruikt wordt de switch meegestuurd. Dit is alleen voor de V10a, omdat die een netwerkpoort minder heeft.

Waar kan ik me melden? Een gratis switch is nooit weg. Gigabit switch?
Reputatie 7
Badge +24
Het is mooi om te zien waar mn abonnementsgeld blijft wat hier maandelijks afgeschreven word... 💸

En waar die die prijsverhogingen bijna elk jaar voor nodig zijn.
Reputatie 7
@Jasper, Er is toch ook nog een policy dat er een gratis switch geleverd wordt als je evenveel of meer TV ontvangers geabonneerd hebt dan het aantal LAN poorten op de Experia Box?
Klopt helemaal, bij 3 of 4 tv-ontvangers gebeurt dat ook. Ik weet zo niet hoeveel het precies is, het systeem stelt de vraag als het nodig is en beslist dan of er een switch verzonden zal worden.

@Jasper, Er is toch ook nog een policy dat er een gratis switch geleverd wordt als je evenveel of meer TV ontvangers geabonneerd hebt dan het aantal LAN poorten op de Experia Box?Klopt helemaal, bij 3 of 4 tv-ontvangers gebeurt dat ook. Ik weet zo niet hoeveel het precies is, het systeem stelt de vraag als het nodig is en beslist dan of er een switch verzonden zal worden.

Hallo @Jasper en @wjb , dat geldt bij 4 ontvangers, zoals je vrouwelijke collega eerder eens binnen dit forum heeft verteld. Als je 3 tv-ontvangers hebt bij een 10a heb je genoeg poorten, heb je 4 ontvangers, dan kom je een poort tekort, logisch toch?
Reputatie 7
@Jasper, Er is toch ook nog een policy dat er een gratis switch geleverd wordt als je evenveel of meer TV ontvangers geabonneerd hebt dan het aantal LAN poorten op de Experia Box?Klopt helemaal, bij 3 of 4 tv-ontvangers gebeurt dat ook. Ik weet zo niet hoeveel het precies is, het systeem stelt de vraag als het nodig is en beslist dan of er een switch verzonden zal worden.Hallo @Jasper en @wjb , dat geldt bij 4 ontvangers, zoals je vrouwelijke collega eerder eens binnen dit forum heeft verteld. Als je 3 tv-ontvangers hebt bij een 10a heb je genoeg poorten, heb je 4 ontvangers, dan kom je een poort tekort, logisch toch?
Dan heeft die vrouwelijke collega van Jasper niet de volledige waarheid verteld. 😉
Het gaat namelijk niet om het absolute aantal TV ontvangers maar of er evenveel of meer TV ontvangers gecontracteerd zijn dan het aantal LAN poorten op de Experia Box.
Bij de V10a zijn dat er dus drie en bij alle andere Experia Boxen vier.
Naast de TV ontvangers moet er minimaal één LAN poort beschikbaar blijven voor andere apparatuur. Zo niet -> switch.