Beantwoord

teamspeak serv portmap

• 23 november 2015
  • 35 reacties
  • 496 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Maar Windows Firewall blokkeert toch ook Intern verkeer dan?

Overigens is in een screenshot op de eerste pagina te zien dat de server LinuxMint heet. Dus waarschijnlijk draait het Mint.

Robin
Jaap-1955 schreef op 26 nov '15 om 21:03u
wjb schreef op 26 nov '15 om 09:32uJaap-1955 schreef op 26 nov '15 om 09:22u Ik heb een V10 en heb het netid 192.168.22.x in de DHCP server ingesteld (omdat ik regelmatig een VPN opzet vanuit 192.168.2.x netwerken). Verder heb ik de DHCP pool ingekort tot 192.168.22.150. Alle apparatuur met vaste IP-adressen heb ik buiten de pool geplaatst. Vervolgens dus diversen port-forwardings gemaakt en deze werken allemaal en blijven ook werken. Het lijkt me sterk als dit niet zou werken voor het netID 192.168.0.x. Ook ik zou het vreemd vinden als port-forwardings op subnets anders dan 192.168.2.x niet goed zouden werken en ik ben dan ook blij te lezen dat dit ook niet het geval lijkt te zijn. Wel zijn er nu twee meldingen hier op het forum terug te vinden die in die richting wijzen en dat vind ik wel apart.

Nu weet ik niet op wat voor systeem die teamspeak server draait, maar als dat Windows is dan zijn er nog twee andere opties.

Ik heb dus een keer meegemaakt dat de firewall een aantal poorten had verwijderd na een update, en wat ik meerdere keren heb meegmaakt was dan na een update de computer opeens op openbaar stond in plaats van op thuisnetwerk. In het geval van openbaar gaat de hele firewall op slot. Uiteindelijk heb ik toen (nu gebruik ik geen windows meer maar mijn synology voor de VPN) de betreffende poorten ook maar opengezet in mijn openbaar profiel. Later kwam ik erachter waarom hij iedere keer na een update op openbaar stond.

linux mint.  dus eigenlijk ubuntu (linux mint is een Ubunto derviant van Ubuntu )maar dan zonder grafische desktop etc...  <soort van linux dos box> 

draai alles on der linux hier.. helaas . heb windhoos de deur uit gedaan ;-)

OW  voordat ik het vergeet  ff een voet note.

had alles in de 192.168.2.xx subnm 255.255.255.0  reeks  gezet op het modem  statitisch ip verandert op de server naar 192.168.2.233

en toen deed hij het nog niet!!!!!!.

werkte pas toen ik server op dhcp gezet had  en en in modem  in bindings  192.168.2.233  gekoppelt had aan het mac adres van netwerkaart server!!!!!!!!!!!!!

Reputatie 7
Het blijft toch wel apart, ook ik heb een beveiligingscamera die helaas een vast IP adres ingesteld heeft op de camera zelf. (Helaas omdat je op de V10 maar 10 DHCP bindings kunt definiëren.) Toch werkt de port-fordwarding naar dit apparaat prima.

Reputatie 3
Badge
wjb schreef op 27 nov '15 om 00:20u
Het blijft toch wel apart, ook ik heb een beveiligingscamera die helaas een vast IP adres ingesteld heeft op de camera zelf. (Helaas omdat je op de V10 maar 10 DHCP bindings kunt definiëren.) Toch werkt de port-fordwarding naar dit apparaat prima.

Ik gebruik helemaal geen DHCP bindings, gewoon vaste IP-adressen op de betreffende apparaten. Wel heb ik de DHCP pool op de V10 ingekort en de vaste adressen daar buiten geplaatst. Zo voorkom je IP-conflicten. Dus die 10 is dan ook geen beperking meer. Overigens ben ik dan ook sneller klaar als de V10 een fabrieks reset heeft gehad, dan hoef ik die bindings niet meer opnieuw in te stellen, alleen de pool weer inkorten, helaas wel de port-forwardings weer opnieuw instellen.

Reputatie 7
Badge +30

Jaap-1955 schreef op 27 nov '15 om 11:01u

wjb schreef op 27 nov '15 om 00:20u

Ik gebruik helemaal geen DHCP bindings, gewoon vaste IP-adressen op de betreffende apparaten. Wel heb ik de DHCP pool op de V10 ingekort en de vaste adressen daar buiten geplaatst. Zo voorkom je IP-conflicten. Dus die 10 is dan ook geen beperking meer. Overigens ben ik dan ook sneller klaar als de V10 een fabrieks reset heeft gehad, dan hoef ik die bindings niet meer opnieuw in te stellen, alleen de pool weer inkorten, helaas wel de port-forwardings weer opnieuw instellen.

Ja ja, deze discussie hebben we al heel vaak gehad. Naar mijn idee is, en blijft, DHCP Bindings het beste voor consumenten al helemaal omdat we afhankelijk zijn van de Experiaboxen (en hun functies) van KPN.

Robin

Reputatie 7
Jaap-1955 schreef op 27 nov '15 om 11:01u Ik gebruik helemaal geen DHCP bindings, gewoon vaste IP-adressen op de betreffende apparaten. Wel heb ik de DHCP pool op de V10 ingekort en de vaste adressen daar buiten geplaatst. Zo voorkom je IP-conflicten. Dus die 10 is dan ook geen beperking meer. Overigens ben ik dan ook sneller klaar als de V10 een fabrieks reset heeft gehad, dan hoef ik die bindings niet meer opnieuw in te stellen, alleen de pool weer inkorten, helaas wel de port-forwardings weer opnieuw instellen.RobinFlikkema schreef op 27 nov '15 om 11:13u
Jaap-1955 schreef op 27 nov '15 om 11:01u Ik gebruik helemaal geen DHCP bindings, gewoon vaste IP-adressen op de betreffende apparaten. Wel heb ik de DHCP pool op de V10 ingekort en de vaste adressen daar buiten geplaatst. Zo voorkom je IP-conflicten. Dus die 10 is dan ook geen beperking meer. Overigens ben ik dan ook sneller klaar als de V10 een fabrieks reset heeft gehad, dan hoef ik die bindings niet meer opnieuw in te stellen, alleen de pool weer inkorten, helaas wel de port-forwardings weer opnieuw instellen.Ja ja, deze discussie hebben we al heel vaak gehad. Naar mijn idee is, en blijft, DHCP Bindings het beste voor consumenten al helemaal omdat we afhankelijk zijn van de Experiaboxen (en hun functies) van KPN.

Robin

Helemaal eens. Tevens heb ik in de 25 jaar dat ik mijn Internet aansluiting bij KPN heb ondergebracht mijn Experia Box nog nooit een factory reset hoeven geven. Ook is het zo dat bij een reset door KPN deze instellingen niet verloren gaan.

Reputatie 3
Badge
wjb schreef op 27 nov '15 om 11:35u
Jaap-1955 schreef op 27 nov '15 om 11:01u Ik gebruik helemaal geen DHCP bindings, gewoon vaste IP-adressen op de betreffende apparaten. Wel heb ik de DHCP pool op de V10 ingekort en de vaste adressen daar buiten geplaatst. Zo voorkom je IP-conflicten. Dus die 10 is dan ook geen beperking meer. Overigens ben ik dan ook sneller klaar als de V10 een fabrieks reset heeft gehad, dan hoef ik die bindings niet meer opnieuw in te stellen, alleen de pool weer inkorten, helaas wel de port-forwardings weer opnieuw instellen.RobinFlikkema schreef op 27 nov '15 om 11:13uJaap-1955 schreef op 27 nov '15 om 11:01u Ik gebruik helemaal geen DHCP bindings, gewoon vaste IP-adressen op de betreffende apparaten. Wel heb ik de DHCP pool op de V10 ingekort en de vaste adressen daar buiten geplaatst. Zo voorkom je IP-conflicten. Dus die 10 is dan ook geen beperking meer. Overigens ben ik dan ook sneller klaar als de V10 een fabrieks reset heeft gehad, dan hoef ik die bindings niet meer opnieuw in te stellen, alleen de pool weer inkorten, helaas wel de port-forwardings weer opnieuw instellen.Ja ja, deze discussie hebben we al heel vaak gehad. Naar mijn idee is, en blijft, DHCP Bindings het beste voor consumenten al helemaal omdat we afhankelijk zijn van de Experiaboxen (en hun functies) van KPN.

Robin

Helemaal eens. Tevens heb ik in de 25 jaar dat ik mijn Internet aansluiting bij KPN heb ondergebracht mijn Experia Box nog nooit een factory reset hoeven geven. Ook is het zo dat bij een reset door KPN deze instellingen niet verloren gaan.

Even het verschil tussen een reset en een reboot, bij een reset ga je terug naar de fabrieksinstellingen en ben je dus alle instellingen, welke gedaan zijn in de webinterface, weg. Bij een reboot hebben we het over een powercycle (ook wel uit/aan) en daar gaan de instellingen niet mee verloren.

Reputatie 5
Badge +7
Jaap-1955 schreef op 27 nov '15 om 15:05u
wjb schreef op 27 nov '15 om 11:35uJaap-1955 schreef op 27 nov '15 om 11:01u Ik gebruik helemaal geen DHCP bindings, gewoon vaste IP-adressen op de betreffende apparaten. Wel heb ik de DHCP pool op de V10 ingekort en de vaste adressen daar buiten geplaatst. Zo voorkom je IP-conflicten. Dus die 10 is dan ook geen beperking meer. Overigens ben ik dan ook sneller klaar als de V10 een fabrieks reset heeft gehad, dan hoef ik die bindings niet meer opnieuw in te stellen, alleen de pool weer inkorten, helaas wel de port-forwardings weer opnieuw instellen.RobinFlikkema schreef op 27 nov '15 om 11:13uJaap-1955 schreef op 27 nov '15 om 11:01u Ik gebruik helemaal geen DHCP bindings, gewoon vaste IP-adressen op de betreffende apparaten. Wel heb ik de DHCP pool op de V10 ingekort en de vaste adressen daar buiten geplaatst. Zo voorkom je IP-conflicten. Dus die 10 is dan ook geen beperking meer. Overigens ben ik dan ook sneller klaar als de V10 een fabrieks reset heeft gehad, dan hoef ik die bindings niet meer opnieuw in te stellen, alleen de pool weer inkorten, helaas wel de port-forwardings weer opnieuw instellen.Ja ja, deze discussie hebben we al heel vaak gehad. Naar mijn idee is, en blijft, DHCP Bindings het beste voor consumenten al helemaal omdat we afhankelijk zijn van de Experiaboxen (en hun functies) van KPN.

Robin

Even het verschil tussen een reset en een reboot, bij een reset ga je terug naar de fabrieksinstellingen en ben je dus alle instellingen, welke gedaan zijn in de webinterface, weg. Bij een reboot hebben we het over een powercycle (ook wel uit/aan) en daar gaan de instellingen niet mee verloren.

Ook binnen een reboot of een reset is er sprake van 2 varianten;

Reboot:

Middels schakelaar of steker losnemen = cold kernel reboot

Middels reboot via modempagina = warm kernel reboot

Reset:

Middels paperclip (modem-reset-applicator) = cold kernel reset

Middels modempagina = warm kernel reset

Cold Kernel wil zeggen dat de geheugenbanken schoon is.

Warm Kernel wil zeggen dat er nog wel eens iets in het geheugen achterblijft.

Reageer