Beantwoord

Technische wijziging aan uw aansluitpunt noodzakelijk?

  • 2 December 2019
  • 12 reacties
  • 334 keer bekeken

Ik ga overstappen van Telfort naar KPN, en heb nu een mail gekregen met de melding “Op uw adres is een technische wijziging aan uw aansluitpunt noodzakelijk. U kunt dat niet zelf doen.”

In het verleden heb ik al KPN gehad. Bij de overstap naar Telfort kreeg ik toen ook een mail dat er een monteur nodig was, maar die niets anders heeft gedaan dan de Experiabox wisselen. De NT unit van KPN is toen gewoon blijven zitten. 

Is de overstap nu van Telfort naar KPN weer hetzelfde verhaal? Of moet ditmaal de NT unit echt vervangen worden?

Er staat momenteel een groot aquarium voor de NT unit, dus als die echt vervangen moet worden zal het aquarium leeg gemaakt en verplaatst moeten worden zodat de monteur erbij kan. Doe ik natuurlijk liever niet als het niet nodig is (huidige experiabox is wel gewoon bereikbaar namelijk). 

Daarbij: als het enkel om het aansluiten van de experiabox gaat, dan doe ik dat net zo lief zelf. Scheelt me weer vrij nemen en op de monteur wachten ;-)

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 6 December 2019, 10:34

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

Het zou maar zo kunnen dat deze nu echt vervangen moet worden omdat jouw huidige NTU nog een 100Mbps NTU is.

Wat is de snelheid van jouw glasvezelabonnement bij Telfort?

Weet je welk type NTU je hebt?

Ik heb bij Telfort nu een 100 Mbit abonnement. Nieuwe KPN abonnement wordt ook niet hoger.

Welk type ik heb .. geen idee, staat een aquarium voor :-)

Er zit nu zoiets (niet mijn eigen afbeelding): 

 

Reputatie 7

En wat voor een kleurtjes hebben de ledjes bij jou?

En wat voor een kleurtjes hebben de ledjes bij jou?

Ga ik vanavond even controleren als ik thuis ben!

En wat voor een kleurtjes hebben de ledjes bij jou?

Alle ledjes zijn groen bij mij.

Reputatie 4
Badge +3

als deze type er hangt dan hoeft er verder weinig te gebeuren en kan je meteen de box van kpn installeren.

 

alleen de verbinding zal misscchien nog niet omgezet zijn waardoor de kpn box niet zal werken. dit wordt meestal gedaan op de dag dat de monteur zelf langskomt. dus het zal lastig zijn om de monteur  af te zeggen.

 

 

Reputatie 7

En wat voor een kleurtjes hebben de ledjes bij jou?

Alle ledjes zijn groen bij mij.

Dan heb jij een 1Gbps aansluiting en zie ik geen reden waarom een monteur aan de NTU zou moeten zitten.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Krietjur. Welkom op het KPN Forum! Ik verwacht dat de monteur bij jou thuis niet aan de NTU hoeft te werken, maar helaas kan ik dit niet met 100% zekerheid zeggen. Ik verwacht dat alleen de ExperiaBox vervangen wordt. Als de monteur zijn/haar werkzaamheden niet kan uitvoeren en een andere keer daarvoor moet terugkomen kunnen er kosten in rekening gebracht worden. 

@Vikash Ik begrijp dat er kosten aan verbonden zijn als de monteur zijn werk niet kan uitvoeren en dus terug moet komen. Kan je aangeven wat de kosten daarvoor zouden zijn? Dan kan ik voor mezelf bepalen of ik “de gok kan wagen”  of toch maar preventief het aquarium moet leeghalen en verplaatsen.. ;-)

Reputatie 7
Badge +21

Waarschijnlijk is het niet nodig, maar als de monteur terug moet komen dan zullen de kosten ongeveer €45,- zijn. Laat je ons weten hoe het afloopt?

Voor 45 euro durf ik de gok wel te wagen ;-) Ik zal laten weten hoe het is afgelopen, maar dat duurt nog even. Monteur staat gepland voor 7 januari.

Reputatie 7
Badge +21

Ik ben benieuwd hoe dit afloop. Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer