tegenval

• 13 mei 2012
  • 16 reacties
  • 7662 keer bekeken

De snelheid van mijn internet en de stabiliteit van interactieve t.v. valt me zwaar tegen en ik ben ook eigenlijk op grond daarvan genegen mijn abonnement op te zeggen.

40 Mb/s is weliswaar een maximumsnelheid maar op nog geen 1000 meter van de centrale niet verder komen dan 19 Mb/s em met tv aan net 12Mb/s halen staat in geen enkele verhouding.

Dan nog een signaal van de televisie welke minstens 6 keer per uur even wordt onderbroken maken mij geen gelukkige klant.

16 reacties

Badge +1
Hallo rudolfijntje59,

Het Instap pakket is tot 8, Standaard is tot 40 megabit p/s.

Het zijn tot snelheden, je mag altijd downgraden naar Instap als je niet tevreden bent met het Standaard abonnement.

Dat de TV 6x per uur wordt onderbroken wordt heeft niet met bovenstaand te maken.

Wellicht dat je dit probleem zelf nog kunt oplossen, daarom de volgende vragen:

1. Hoe is de Experiabox op het ISRA punt aangesloten?

2. Hoe is/zijn de TV-ontvangers op de Experiabox aangesloten?

3. Blijft het beeld alleen stil staan of komt er ook een foutcode in beeld?

Groeten,

dit0rz

Hoi dit0rz,

Ik snap dat het tot snelheden zijn, alleen had ik voorheen bij online een hogere snelheid met een 20Mb/s abbo dan nu met een 40 Mb/s abbo van kpn en dat kan niet juist zijn, daar dit toch een VDSL verbinding zou moeten zijn ipv van adsl2+.

En je praat over een verlies van ruim 20 Mb/s wat zijn dan nog redelijke marge's.

En natuurlijk kan ik naar instap toe maar dan zit je op maar 8 Mb/s als je dat al haalt..

1. de experia box zit op het telefoonstopcontact en dat zit 40cm van het ISRA punt af.

2. de tv ontvanger is bedraad aangesloten op de experiabox op poort 1 omdat 3 niet werkte (op aanraden van jullie helpdesk gedaan).

3. er komt in beeld "geen signaal" "even wachten"..

groeten

Rudi

Misschien kan je hier nog iets mee..

Link StatusConnected
Showtime Start0 days: 1 hrs: 25 min: 5 sec
Modulation TypeVDSL2
Actual Rate (Up/Down)1971/20710 kbps
Attainable Rate (Up/Down)2200/24796 kbps
Noise Margin (Up/Down)6/6.4 dB
Line Attenuation (Up/Down)50.6/23.6 dB
Output Power (Up/Down)6.4/13.7 dBm
Data Path (Up/Down)Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down)73/159 ms
INP (Up/Down)2/6 symbols
FEC (Up/Down)4518/2851
CRC (Up/Down)1/0
TPS_TCG.993.2_Annex_K_PTM
Profile17a

Badge +1
Hoi Rudi,

Wellicht als je het telefoonstopcontact er tussenuit haalt en de EB rechtstreeks op het ISRA aansluit, dat dit helpt (misschien dat er nu nog andere vertakkingen zijn?).

De poort van de EB zou niet van belang moeten zijn, het een keer ompluggen wordt weleens gedaan om zeker te zijn dat de stekker er goed in zit.

De melding "geen signaal" en "even wachten" komt mij niet bekend voor als een melding van Interactieve TV, het lijkt een melding te zijn van de TV zelf.

Kun je anders eventueel een screenshot hier plaatsen?

Succes!

Reputatie 2
Badge
Goede tip van dit0rz.

'Vertakkingen' oftewel aansluitingen naar andere ( al dan niet gebruikte ) aansluitingen ergens anders in de woning, kunnen vooral bij VDSL problemen veroorzaken.

Reputatie 5
Badge +7
Geen signaal is iets wat mijn TV ook wel eens roept.

Als hij dat zegt, betekend dat bij mij dat ik naar een niet gebruikte ingang zit te kijken.

Ik heb mijn tuner op HDMI1 aangesloten, en als de TV dan op HDMI2 een signaal verwacht, omdat ik net de PS3 uitgezet heb, dan zegt hij geen signaal.

Ik denk dat bij jou hetzelfde gebeurt. Je TV kijkt naar de verkeerde ingang als het ware. Even op de juiste bron zetten en het werkt. want als je dat ziet, wat zie je dan op de voorkant van je TV ontvanger.

Ik heb alles nu aangesloten op het ISRA punt (maakte overigens geen verschil want die aansluiting zat ook in de stekerdoos maar goed).

ik snap dat ik naar een niet gebruikte ingang kijk, maar als ik gewoon gedurende een programma deze melding krijg is er dus geen signaal vanaf de experiabox want immers daarvoor en daarna gaat de handel weer gewoon verder.

Er is dus een soort van "signaalonderbreking" en ik vind dat een keer of 6 per uur toch wel irritant.

Natuurlijk kan ik voor wat betreft de internetsnelheid wel downgraden maar dat lijkt me niet de intentie wanneer je een abbo afsluit.

Het alternatief is gewoon naar een kabelaanbieder te gaan die gewoon wel via de kabel 100 Mb/s kan leveren en daarnaast hd televisie voor hetzelfde bedrag dat KPN nu doet. en ik denk dat dat dan een goed alternatief is.

Ik ben van mening dat een contract slechts dan rechtsgeldig is als zowel aanbieder als afnemer aan de gestelde voorwaarden in het contract voldoen en kennelijk is KPN (de aanbieder) hiertoe niet in staat.

Reputatie 6
Badge +7
De melding geen signaal komt niet van de ontvanger, de ontvanger  kan deze melding niet weergeven { kijk hier } dat is dus echt een TV probleem of een kabel probleem naar de TV toe. Verder bied KPN een TOT snelheid aan dus doet het niets wat niet zou mogen volgens contract. verder is het zo dat bij een nieuwe aansluiting het max 10 dagen kan duren voordat de max snelheid gehaald wordt

http://groups.google.com/group/xs4all.adsl/browse_thread/thread/c8431728f32cf870

Reputatie 2
Badge
Heb je de HDMI kabel al eens omgedraaid of vervangen door een andere?

Verder ben ik benieuwd of je eerder geplaatste waarden zijn veranderd na het aanpassen van de kabels.

het is een nieuwe kabel die door kpn wordt meegeleverd.

Reputatie 6
Badge +7
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat deze niet stuk kan zijn, ja zou het ook nog eens met een scart kabel kunnen testen dan weet je het zeker

Ik heb de HDMI kabel verwisseld en de storingen zijn wel weg, ben er blij mee maar het blijft wel raar dat je een nieuwe kabel aansluit die niet werkt.

Maar goed de snelheid is janken en dat is niet veranderd en daar neem ik geen genoegen mee en KPN schijnt daaraan niets te kunnen doen dus beeindig is mijn contract van rechtswege en ga over op kabel, dan betaal ik hetzelfde maar krijg wel zeker 50 Mb/s internet en daarnaast hd tv.

zeer bedankt voor de oplossingen en voor itv heeft het zeker geholpen maar a;;een neem ik geen genoegen voor 12Mb/s internet waar mij 40 Mb/s wordt beloofd.

Reputatie 6
Badge +7
wat voor modem heb je, kun je anders eens inloggen in je modem { vermoedelijk 192.168.2.254 } en kun je hetgeen wat bij ADSL status of Wan connection staat eens posten ? dit is een voorbeel van die van mij

Configuration Mode     Auto
Current UpLink     ADSL
Type     PPPoA
Connection Name     Internet
IP     77.xxx.xx.xx
DNS     
Connection Status     Connected
Disconnect Reason     
Online Duration     86924 sec
Link Status     Connected
Showtime Start     1 days: 0 hrs: 8 min: 53 sec
Modulation Type     ADSL_2plus
Actual Rate (Up/Down)     1139/11997 kbps
Attainable Rate (Up/Down)     1132/14428 kbps
Noise Margin (Up/Down)     6.1/6.3 dB
Line Attenuation (Up/Down)     16.6/32 dB
Output Power (Up/Down)     12.2/19.1 dBm
Data Path (Up/Down)     Fast/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down)     0/70 ms
INP (Up/Down)     0/1.5 symbols
FEC (Up/Down)     0/85871
CRC (Up/Down)     0/100
TPS_TC     G.992.3_Annex_K_ATM
Profile     N/A

WAN Connection 
 User Interface 
 VoIP Status 
 UPnP IGD 

• Help

Configuration ModeAuto
Current UpLinkVDSL
TypePPPoA
Connection NameInternet
PVC8/48
NATEnabled
IP0.0.0.0
DNS
Connection StatusUnconfigured
Disconnect ReasonOTHER
Online Duration0 sec
TypePPPoE
Connection NameInternet
NATEnabled
IP86.86.131.139
DNS 
Disconnect Reason 
Online Duration17659 sec
TypePPPoE
Connection NameInternet
NATEnabled
IP0.0.0.0
DNS
Connection StatusUnconfigured
Disconnect ReasonOTHER
Online Duration0 sec
Link StatusConnected
Showtime Start0 days: 4 hrs: 54 min: 21 sec
Modulation TypeVDSL2
Actual Rate (Up/Down)1817/17017 kbps
Attainable Rate (Up/Down)1840/25324 kbps
Noise Margin (Up/Down)6.1/8.5 dB
Line Attenuation (Up/Down)0/25 dB
Output Power (Up/Down)7.9/16.6 dBm
Data Path (Up/Down)Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down)73/159 ms
INP (Up/Down)2/10 symbols
FEC (Up/Down)21491/5417
CRC (Up/Down)1/0
TPS_TCG.993.2_Annex_K_PTM
Profile8b

Ethernet PortWAN
StatusNoLink
Packets Received/Bytes Received0/0
Packets Sent/Bytes Sent0/0
Reputatie 6
Badge +7
Ok als ik kijk naar de Attainable Rate (Up/Down)1840/25324 kbps dan lijkt het erop dan je door de DLM wordt geknepen, lees dit maar eens

ook zie ik dat de foutcorrectie erg hoog staat M.A.W het signaal komt niet goed aan bij het modem. meestal heeft dit te maken met de bekabeling, kun je eens vertellen waar het signaal van KPN het huis in komt en waar het modem staat ? wat ook van belang is of er nog splitters tussen zitten, is de kabel rond of plat en de lengte hiervan

Reageer