Ik heb vandaag de nieuwe Experia box ontvangen nadat de oude kapot was gegaan. Dat was volgens de service-medewerker inderdaad nog “een heel oude"….. Daar kreeg ik jaren geleden de WPA code bij. De netwerknaam lag vast, ingebouwd in de box. Was destijds niet zelf te wijzigen. Nu de nieuwe aangesloten. De instructie vermeldt dat als je ooit zelf in de service tool WPA en Netwerknaam had aangepast, die gegevens automatisch in zouden lopen. In alle andere gevallen moest je de gegevens gebruiken die op de sticker op de doos, of achterop de Experia box, stonden vermeld. Maar dus geen sticker….. Betekende weer bellen, wachten, kosten. Wat blijkt nu? Je kunt alsnog naar die selfservice tool gaan, en dan gewoon een nieuwe WPA instellen, eventueel ook de netwerknaam wijzigen. KPN: pas dit svp in de tekst aan! Scheelt ergernis…. Plak desnoods daar een sticker op… :). Alle dank alvast.
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel