Beantwoord

Tele2 abonnement verlengen kan niet omdat KPN de koperlijn gaat opheffen

  • 1 December 2022
  • 4 reacties
  • 140 keer bekeken

Hallo,

Mijn ouders zijn wat minder handig geweest en hebben een aantal jaren geleden het aanbod voor glasvezel aanleg in hun woning afgeslagen.

Ze hebben hun huidige internet en televisie abbonement via Tele2, maar de telefonie lijn/glasvezel loopt via KPN.

Nu wilde mijn ouders hun abbonement bij Tele2 verlengen, maar dit kan volgens Tele2 niet omdat KPN de telefonie lijn gaat opheffen.

Klopt het dat KPN de telefonie lijn gaat opheffen? Ook voor de huizen die geen glasvezel hebben afgenomen? 

Zo ja kan iemand mij dan vertellen per wanneer? Mijn ouders hebben nog niks gehoord van KPN zelf namelijk.

En als de telefonie lijn wordt afgesloten wat zijn de opties dan voor mijn ouders?

 

Ik hoor het graag als iemand hier meer vanaf weet!

 

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 December 2022, 15:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Tele2 heeft alle niet-mobiele diensten ondergebracht bij T-Mobile. @Marga95 

Reputatie 4
Badge +3

dit klopt koper gaat stoppen je enige optie is nu glasvezel van kpn nemen of ziggo 

als de glasvezel niet naar binnen is gebracht. is mijn tip om direct naar kpn te overstappen. 

het zal wel een paar weken duren. zeker met aankomende feestdagen. 

2 weken om administratief aan te sluiten na 2 weken een monteur afspraak. 

daarna nog een week of 2 om een afspraak te krijgen om de glasvezel kabel in de meterkast te krijgen. 

daarna nog een weekje wachten voor een installatiemonteur.  succes :)

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Marga95 ,

Duidelijk is dat zij moeten overstappen op een andere aanbieder dan Tele2.

KPN is zeker een goede mogelijkheid, maar hou er wel rekening mee dat de aansluiting op het glasvezelnet nu niet meer gratis is. KPN gaat daar kosten voor in rekening brengen. Hoeveel? Bel met 0800-0402 om dat na te vragen en om eventueel een afspraak te maken. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marga95, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dit werkt met Tele2 of T-mobile abonnementen maar als je vragen over een KPN abonnement hebt helpen we je hier graag mee verder.
Meer informatie over het glasvezelnetwerk kun je ook vinden op kpnnetwerk.nl en onze kennisbank!

Â