Vraag

Telefoon kan geen WiFi verbinding maken met Experiabox - verificatiefout

• 19 november 2016
  • 38 reacties
  • 7147 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
hallo, ik kom thuis met mijn telefoon niet op wifi. wel met tablet en pc. krijg steeds verificatiefout. enig idee? grt

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste board

38 reacties

ww is niet veranderd
Reputatie 7
Heb jij toevallig een V10?

Het lijkt er op dat er bij de laatste firmware update een probleem geïntroduceerd is waardoor sommige apparaten geen verbinding kunnen maken en constant een verificatiefout krijgen. Ook wij hebben dit probleem nu twee keer ervaren sinds de laatste firmware update terwijl dit voorheen nooit gebeurde. Een gewone herstart van de Experia Box verhelpt het probleem.

Ik hoop dat iemand van het KPN Webcare team dit eens bij firmware development (ErikFocus) aanhangig kan maken immers dit fenomeen lijkt echt bij de laatste firmware update geïntroduceerd te zijn. :(

Vraag:
Zijn er anderen die dit fenomeen ook ervaren en wordt er dan naast de V10 ook nog een wifi accesspoint gebruikt?
Reputatie 7
Het lijkt overigens op een probleem met de DHCP server. Ik constateer ook dat sommige DHCP bindings niet meer functioneren bij zo'n storing. Één van mijn NASsen heeft een DHCP binding op IP adres 192.168.2.235 en deze NAS bleek ineens actief te zijn op 192.168.2.49. Dit moet natuurlijk ook niet kunnen.

Mijn vermoeden is dus dat er bij de laatste firmware update een bug in de DHCP functionaliteit geslopen is.
Reputatie 7
Badge +30
Vraag:
Zijn er anderen die dit fenomeen ook ervaren en wordt er dan naast de V10 ook nog een wifi accesspoint gebruikt?
  • Mijn Chromecast in de huiskamer verliest sinds kort (zou best begonnen kunnen zijn met 2.9v3) aldoor zijn WiFi verbinding. Deze Chromecast is 2.4Ghz only en zit precies tussen de V10 en een accesspoint (TP-Link) in. Normaal pakte 'ie dus soms de TP-Link en soms de V10
  • Eén van de iPads bij ons thuis (iPad 4) verliest ook vaak de verbinding. Deze iPad pakt meestal het 5Ghz netwerk (aparte SSID) maar op andere plekken soms ook het 2.4Ghz netwerk. Als deze iPad z'n netwerk verbinding verliest moet deze opnieuw opgestart worden, ik heb zelfs al enkele dagen (3) WiFi uitgezet op de iPad maar ook daarna pakt ie het WiFi netwerk niet. Andere iPads (iPad 2 of iPad Air bijvoorbeeld) hebben dit probleem (nog) niet.
Het lijkt overigens op een probleem met de DHCP server. Ik constateer ook dat sommige DHCP bindings niet meer functioneren bij zo'n storing. Één van mijn NASsen heeft een DHCP binding op IP adres 192.168.2.235 en deze NAS bleek ineens actief te zijn op 192.168.2.49. Dit moet natuurlijk ook niet kunnen.Dit probleem ervaar ik niet. Ik heb een paar apparaten met een DHCP Binding maar deze zitten nog steeds op hun eigen IP, alhoewel deze apparaten ook niet gereboot zijn en ze al zo'n 122 dagen draaien
Reputatie 7
Vraag:
Mijn Chromecast in de huiskamer verliest sinds kort (zou best begonnen kunnen zijn met 2.9v3) aldoor zijn WiFi verbinding. Deze Chromecast is 2.4Ghz only en zit precies tussen de V10 en een accesspoint (TP-Link) in. Normaal pakte 'ie dus soms de TP-Link en soms de V10
Ik heb het vermoeden dat de oorzaak ook in die richting gezocht moet worden. Het lijkt er op dat apparaten die roamen tussen de wifi van de Experia Box zelf en de wifi van een accesspoint vroeg of laat tegen dit fenomeen aanlopen. Ik heb ook een zeer sterk vermoeden (weet het eigenlijk wel zeker) dat dit begonnen is na de update naar 2.9v3.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom @tp5, goed dat je je vraag op het forum stelt!

Ik zie dat je al flink wat informatie hebt gekregen van @wjb en @RobinFlikkema, waarvoor dank heren! Tevens heb ik @ErikFocus even aan z'n mouw getrokken, wellicht kan hij inderdaad een antwoord op de vragen geven.

Wil je dat nog even afwachten? Hopelijk kunnen we snel verklaren waar het probleem vandaan komt.
Reputatie 5
Badge +7
All, ik heb zojuist intern actie uitgezet voor nader onderzoek.
Mijn college Jaap heeft recent het wifi issue onderzocht met de Samsung Galaxy toestellen i.c.m. de V8 onderzocht.
Ik heb hem ook het verzoek gedaan naar dit issue te kijken.
Wordt vervolgt.
Reputatie 7
All, ik heb zojuist intern actie uitgezet voor nader onderzoek.
Mijn college Jaap heeft recent het wifi issue onderzocht met de Samsung Galaxy toestellen i.c.m. de V8 onderzocht.
Ik heb hem ook het verzoek gedaan naar dit issue te kijken.
Wordt vervolgt.
Ik hoop dat jullie snel wat zullen vinden. Ik heb eigenlijk nooit een Experia Box hoeven herstarten vanwege een storing echter sinds de laatste firmware versie op de V10 heb ik dat nu al twee keer moeten doen omdat draadloze apparaten geen verbinding meer konden maken via wifi. Twee keer in vier weken, dat is natuurlijk niet best. Ik zal het hier melden als ik opnieuw de V10 heb moeten herstarten.
Reputatie 5
Badge +7
We zullen zien.
Ik heb thuis de T02.9v3 al veel langer draaien en heb daarnaast nog de wifi versterker staan.
Wel moet ik aangeven dat alle apparatuur een paar weken terug als gevolg van een stroomstoring herstart is.
Wordt vervolgt.
Reputatie 7
Misschien interessant om te weten.
Ik heb op de 2e verdieping een KPN Wifi "versterker" staan en op de begane grond en 1e verdieping heb ik Edimax CAP1200 wifi accesspoints staan met daarop drie SSID's.
1) De SSID van de V10 voor ons privé netwerk..
2) De SSID van mijn zakelijke netwerk die via een apart vlan loopt.
3) De SSID van ons wifi gast netwerk waarbij IP adressen ook gewoon door DHCP server van de V10 uitgegeven worden.

Alleen op de eerste SSID kan geen verbinding gemaakt worden, de andere twee functioneren dan nog wel.
Dit fenomeen treedt op sinds dat de nieuwe firmware op de V10 geplaatst is.
Reputatie 5
Badge +7
Bedankt voor de aanvullende info. We nemen het mee.
Reputatie 5
Badge +7
Er lopen nu 2 onderzoeken bij Samsung;
Galaxy J3 i.c.m. V8 en Galaxy J7 i.c.m. V8 en V10.
Feit is inmiddels dat Samsung een probleempje heeft met de Experiaboxen.
Reputatie 7
In mijn situatie betreft het een V10 met een grote diversiteit aan mobiele apparaten die geen van alle verbinding kunnen krijgen. Dus niet alleen Samsung.
Reputatie 7
Badge +30

Maar was dit gerelateerd aan een "verificatiefout"?
Reputatie 5
Badge +7

Maar was dit gerelateerd aan een "verificatiefout"?

Dat was inderdaad (wat ik begreep van mijn collega) uiteindelijk de melding.
Er zijn een aantal toestellen getest, op één toestel was het niet te reproduceren en op andere toestellen werkte het na de update wel goed.
Maar ik ben er zelf niet mee bezig geweest en geef alleen het e.e.a. door.
Reputatie 6
Badge +8
@ErikFocus,

Ter info, wij hebben een Samsung Galaxy A5 (2016) en een Samsung Galaxy S5 Mini en deze hebben het probleem (nog) niet 🙂
Reputatie 7
Ter info: Twee van de mobiele apparaten die sinds de laatste firmware update op de V10 af en toe geen verbinding meer kunnen maken zijn een Samsung Galaxy S3 mini en een Samsung Galaxy S5 mini, maar ook andere apparaten ondervinden hetzelfde probleem.
Hallo,
Hier een probleem met een Androidtablet (obscuur merk).
Wel verbinding. Geen internet, alle tips en trics uitgeprobeerd zonder resultaat.
Laptop, telefoons en apparaten geen probleem
Reputatie 7
Badge +30
wjb, op welke leasetijd staat de DHCP Server bij jou, en heb jij het gevoel dat aan het einde van de leasetijd de verbinding weg is?

Mijn iPad 4 voorbeeld heeft namelijk praktisch elke zondag geen verbinding meer en de leasetijd staat op 1 week.
In dit topic heb ik TS gevraagd om (tijdelijk) zijn leasetijd aan te passen om te kijken of zijn probleem hier ook door veroorzaakt wordt
Reputatie 7
De leasetijd staat bij ons op 24 uur (86400 seconde) en hebben tot nog toe twee keer ervaren dat apparaten geen verbinding meer krijgen. Ik zie zelf dus geen correlatie tussen leasetijd en het fenomeen dat er geen verbinding meer opgezet kan worden. Daar komt bij dat een verbinding via ons wifi gast netwerk wel altijd lukt terwijl daarbij ook gebruik gemaakt wordt van de DHCP server van de V10.
Reputatie 7
Badge +22
Hallo,
Hier een probleem met een Androidtablet (obscuur merk).
Wel verbinding. Geen internet, alle tips en trics uitgeprobeerd zonder resultaat.
Laptop, telefoons en apparaten geen probleem
Hoi Tasseke, welkom op het forum! Vervelend dat je geen verbinding krijgt met die ene tablet. Dat ging tot voor kort wel goed?

Als dit probleem inderdaad veroorzaakt wordt door een bug in onze Experia Box, dan is het wachten op een oplossing.

Je hebt nu een privébericht van me ontvangen. Reageer daarop, dan meet ik je verbinding even door om andere mogelijke oorzaken uit te sluiten 🙂
Reputatie 7
Zie ook:
https://forum.kpn.com/internet-9/hp-envy-5540-maakt-geen-verbinding-experia-v10-428456
https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-v10-24-ghz-verbreekt-de-hele-tijd-de-verbinding-428609
Hoi,
Sinds kort zitten wij nu ook bij de KPN. Alleen er zijn nog een aantal problemen met de wifi. Zelf heb ik een samsung galaxy S5 mini. er staat dat ik vol op wifi verbinding heb maar hij doet helemaal niets. bij de rest doet de wifi het allemaal wel.
hoe kan ik dit oplossen?
Reputatie 7
Hoi,
Sinds kort zitten wij nu ook bij de KPN. Alleen er zijn nog een aantal problemen met de wifi. Zelf heb ik een samsung galaxy S5 mini. er staat dat ik vol op wifi verbinding heb maar hij doet helemaal niets. bij de rest doet de wifi het allemaal wel.
hoe kan ik dit oplossen?
Mijn dochter heeft ook een Samsung S5 mini en zij ervaart geen problemen. Welke Experia Box hebben jullie?
wij hebben de Experia Box V10

Reageer